Koniec „Rozmów w toku”. Jak zmieniała się widownia talk-show?
Talk-show Ewy Drzyzgi „Rozmowy w toku” w jesiennej ramówce oglądało średnio 591 tys. osób. TVN w paśmie emisji programu zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym. W porównaniu do poprzednich lat widownia formatu zdecydowanie spadła.
W zeszły piątek TVN pokazał ostatni - 2654 - odcinek talk-show „Rozmowy w toku”, który na antenie stacji emitowany był od ponad 16 lat. Prowadząca go Ewa Drzyzga pracuje już nad nowym programem, którego emisja ruszy w przyszłym roku.
Ostatnia edycja programu nadawana była w TVN w dni powszednie o godz. 15.00. Średnia widownia talk-show w okresie od 1 września do 4 listopada br. wyniosła 591 tys. osób, co przełożyło się na 9,38 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 12,25 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 11,21 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Najchętniej oglądany odcinek programu Ewy Drzyzgi wyemitowany został 5 października br. Przyciągnął on przed ekrany 796 tys. osób.
Topowe odcinki „Rozmów w toku”
Data |
Start |
Koniec |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
|||
05-10-2016 |
14:59:44 |
15:55:53 |
796 138 |
10,44% |
06-10-2016 |
14:59:57 |
15:57:11 |
761 105 |
11,04% |
08-09-2016 |
15:00:00 |
15:56:18 |
728 478 |
14,11% |
Dla porównania, w całym sezonie wiosennym br. (w okresie od 8 lutego do 13 maja) „Rozmowy w toku” oglądało średnio 626 tys. osób przy udziale wynoszącym 8,92 proc. w grupie 4+ i 11,43 proc. w 16-49.
W okresie od 10 lutego do 6 marca 2014 roku „Rozmowy w toku” oglądało średnio 1,15 mln widzów (odpowiednio 12,26 proc. i 14,26 proc. udziału), od 2 września do 21 października 2013 roku - 1,06 mln (14,92 proc. i 18,02 proc.), od 11 do 25 lutego 2013 roku - 1,52 mln (15,66 proc. i 18,83 proc.), od 3 września do 16 października 2012 roku - 1,16 mln (17,52 proc. i 19,21 proc.). Z kolei w jesiennych ramówkach od 2006 do 2010 roku widownia programu wahała się od 1,40 do 1,60 mln osób.
TVN w paśmie nadawania jesiennych odcinków formatu zajmował drugie miejsce w rynku telewizyjnym. Pierwszy był Polsat z udziałem na poziomie 15,13 proc., emitujący w tym czasie „Dlaczego ja?” i „Wydarzenia”. Trzecie miejsce zajęła TVP1 (6,98 proc.; gł. „Wiadomości”, prognoza pogody oraz „Obserwator”), a najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” wypadła TVP2 (2,48 proc.; „Cesarzowa Ki” i „Panorama - kraj”).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59.
Oglądalność talk-show na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
16-59 |
|||
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
|
Polsat |
953 293 |
15,13% |
418 403 |
18,69% |
575 185 |
17,36% |
Rozmowy w toku |
591 284 |
9,38% |
274 236 |
12,25% |
371 311 |
11,21% |
TVP1 |
439 833 |
6,98% |
78 431 |
3,50% |
160 204 |
4,83% |
TVP2 |
156 260 |
2,48% |
49 821 |
2,23% |
83 547 |
2,52% |
Jak przekazało portalowi Wirtualnemedia.pl biuro prasowe TVN, rezygnacja z „Rozmów w toku” wynika ze strategii programowej nadawcy.
Od poniedziałku, 7 listopada br. zamiast programu w paśmie popołudniowym pokazywany jest serial scripted-docu „19+”, opowiadający historie absolwentów klasy maturalnej, którzy próbują odnaleźć się w dorosłym świecie. Produkcja emitowana jest od poniedziałku do piątku o godz. 16.30.
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w październiku br. wyniósł 11,30 proc.
Dołącz do dyskusji: Koniec „Rozmów w toku”. Jak zmieniała się widownia talk-show?