Koszt reklam telewizyjnej w Wlk. Bryt. najniższy od lat 80-tych
Koszt telewizyjnych reklam na rynku brytyjskim jest obecnie najniższy od lat 80-tych ubiegłego wieku.
Z najnowszego raportu firmy konsultacyjnej Billetts wynika, że w ujęciu rocznym ceny telewizyjnych reklam spadną o 16 procent, co oznacza, że koszt dotarcia do 1 tysiąca dorosłych widzów zmniejszy się do zaledwie 4,16 funta.
Główną przyczyną takiego stanu rzeczy jest malejący w szybkim tempie popyt ze strony reklamodawców powiązany z migracją odbiorców do internetu.
Spadek kosztów reklamowych ma być odczuwalny również w mediach tradycyjnych. W przypadku gazet codziennych reklama ma w bieżącym roku kosztować o 5 procent mniej, a w przypadku czasopism o 9 procent mniej. Z kolei w sektorze reklamy online Billetts prognozuje spadek od 5 do 10 procent.
źródło: Marketing Week
Dołącz do dyskusji: Koszt reklam telewizyjnej w Wlk. Bryt. najniższy od lat 80-tych