Krócej w Wielkanoc przed telewizorem, hitem mecz Polska-Finlandia
Podczas tegorocznych Świąt Wielkanocnych Polacy oglądali telewizję o 16 minut krócej niż rok temu. Najpopularniejszą stacją w całym rynku była TVP1, w grupie komercyjnej wygrał Polsat. Najwięcej widzów zgromadził mecz piłkarski Polska - Finlandia.
Najchętniej oglądaną pozycją programową między 25 a 27 marca br. był mecz towarzyski w piłce nożnej Polska - Finlandia, który w Wielką Sobotę obejrzało 4,13 mln widzów, co przełożyło się na 30,58 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.
Drugie miejsce zajęły sobotnie „Wiadomości” TVP1 z widownią na poziomie 3,73 mln osób, a trzeci był też nadawany w Jedynce „Teleexpress” (3,64 mln widzów w Lany Poniedziałek).
Na piątej lokacie znalazł się pilotowy odcinek trzeciej edycji reality-show „Rolnik szuka żony”, który do TVP1 przyciągnął w Niedzielę Wielkanocną przed telewizory 3,06 mln widzów.
W top 10 najpopularniejszych pozycji podczas Świąt Wielkanocnych nie znalazł się żaden film fabularny. Ogółem w tym zestawieniu Jedynka umieściła aż osiem programów, pozostałe dwa nadawane zostały w TVN.
|
Wszyscy 4+ |
|||||
Tytuł |
Stacja |
Data |
Początek |
Koniec |
AMR |
SHR% |
MECZ TOWARZYSKI PIŁKI NOŻNEJ /TRANSMISJA/ - POLSKA - FINLANDIA |
TVP1 |
26-03-2016 |
17:25:19 |
19:22:40 |
4 129 819 |
30,58% |
WIADOMOŚCI |
TVP1 |
26-03-2016 |
19:30:33 |
19:53:01 |
3 725 823 |
25,77% |
TELEEXPRESS |
TVP1 |
28-03-2016 |
17:00:01 |
17:15:21 |
3 636 884 |
33,21% |
SPORT /SERWIS SPORT./ |
TVP1 |
28-03-2016 |
20:01:38 |
20:09:31 |
3 103 349 |
19,93% |
ROLNIK SZUKA ŻONY /REALITY SHOW POL./ |
TVP1 |
27-03-2016 |
21:35:15 |
22:24:59 |
3 062 833 |
20,60% |
BODO /SER.BIOGR.POL./ |
TVP1 |
27-03-2016 |
20:26:52 |
21:21:24 |
2 538 052 |
16,58% |
FAKTY |
TVN |
26-03-2016 |
19:00:04 |
19:21:38 |
2 477 585 |
17,20% |
PROGNOZA POGODY |
TVP1 |
27-03-2016 |
20:15:58 |
20:18:58 |
2 397 390 |
16,28% |
MALI GIGANCI /PROG.ROZR.POL./ |
TVN |
26-03-2016 |
20:01:25 |
21:54:01 |
2 296 336 |
15,13% |
JAKA TO MELODIA ? /TELETURNIEJ/ |
TVP1 |
27-03-2016 |
18:39:46 |
19:22:50 |
2 191 295 |
17,85% |
W grupie komercyjnej 16-49 pierwsze miejsce należało także do meczu Polska-Finlandia, który zgromadził tutaj 1,51 mln widzów i miał 28,26 proc. udziału w rynku.
Druga lokata przypadła filmowi „Bruce Wszechmogący” z widownią na poziomie 1,14 mln osób, który Polsat pokazał w Lany Poniedziałek. Trzeci był program „Rolnik szuka żony” (1,12 mln widzów)
W tym rankingu znalazły się po cztery pozycje TVP1 i Polsatu oraz dwie pokazane w TVN.
|
16-49 |
|||||
Tytuł |
Stacja |
Data |
Początek |
Koniec |
AMR |
SHR% |
MECZ TOWARZYSKI PIŁKI NOŻNEJ /TRANSMISJA/ - POLSKA - FINLANDIA |
TVP1 |
26-03-2016 |
17:25:19 |
19:22:40 |
1 511 436 |
28,26% |
BRUCE WSZECHMOGĄCY /KOM.USA/ |
Polsat |
28-03-2016 |
20:15:07 |
22:19:18 |
1 138 893 |
16,98% |
ROLNIK SZUKA ŻONY /REALITY SHOW POL./ |
TVP1 |
27-03-2016 |
21:35:15 |
22:24:59 |
1 118 627 |
17,31% |
WIADOMOŚCI |
TVP1 |
26-03-2016 |
19:30:33 |
19:53:01 |
1 094 327 |
19,39% |
EPOKA LODOWCOWA WIELKANOCNE NIESPODZIANKI /FILM ANIM.USA/ |
Polsat |
26-03-2016 |
19:40:47 |
20:01:25 |
1 077 810 |
19,05% |
SMERFY 2 /FILM.FAM.USA/ |
Polsat |
26-03-2016 |
20:03:28 |
22:09:24 |
1 075 720 |
17,42% |
MASTERCHEF JUNIOR /REALITY SHOW POL./ |
TVN |
27-03-2016 |
19:59:29 |
21:32:58 |
1 060 595 |
17,32% |
TELEEXPRESS |
TVP1 |
28-03-2016 |
17:00:01 |
17:15:21 |
1 003 848 |
22,86% |
FAKTY |
TVN |
26-03-2016 |
19:00:04 |
19:21:38 |
989 778 |
17,80% |
SPORT /SERWIS SPORT./ |
Polsat |
28-03-2016 |
19:20:46 |
19:23:45 |
910 465 |
16,77% |
Najchętniej oglądaną stacją podczas tegorocznej Wielkanocy była Jedynka z udziałem na poziomie 11,87 proc. Stacja ta zanotowała spadek o 3,57 proc. względem ubiegłorocznych Świąt.
Na drugiej pozycji znalazł się Polsat z wynikiem na poziomie 9,17 proc., niższym o 7,19 proc. Trzeci był TVN (8,80 proc.; - 0,79 proc.), zaś czwarta była TVP2 (6,89 proc.), która zanotowała największy spadek wśród stacji tzw. wielkiej czwórki, wynoszący 22,15 proc.
Wzrost wynoszący aż 18,86 proc. zanotowała TV Puls, która awansowała z szóstego na piąte miejsce, notując 4,60 proc. udziału.
Wśród widzów w wieku od 16 do 49 lat liderem był Polsat, którego udział wyniósł 10,79 proc., po spadku o 5,43 proc. Drugie miejsce zajął TVN (10,60 proc. udziału; w górę o 2,81 proc.), a trzecia była TVP1 (9,16 proc.; - 4,78 proc.).
|
Wszyscy 4+ |
|
|
SHR % |
|
stacja |
04-06.04.2015 |
26-28.03.2016 |
TVP1 |
12,31% |
11,87% |
Polsat |
9,88% |
9,17% |
TVN |
8,87% |
8,80% |
TVP2 |
8,85% |
6,89% |
TV PULS |
3,87% |
4,60% |
TVN7 |
3,89% |
3,80% |
TV4 |
3,55% |
3,58% |
TVN24 |
2,13% |
2,58% |
TVP INFO |
2,73% |
2,46% |
Puls 2 |
1,65% |
2,02% |
Wirtualnemedia.pl |
||
|
16-49 |
|
|
SHR % |
|
stacja |
04-06.04.2015 |
26-28.03.2016 |
Polsat |
11,41% |
10,79% |
TVN |
10,31% |
10,60% |
TVP1 |
9,62% |
9,16% |
TVP2 |
7,99% |
5,87% |
TV PULS |
4,54% |
4,71% |
TV4 |
4,33% |
4,28% |
TVN7 |
4,35% |
4,11% |
Puls 2 |
1,88% |
2,21% |
TVP Seriale |
1,55% |
2,13% |
Polo TV |
1,70% |
2,05% |
Na reklamy w telewizji podczas Świąt najwięcej wydała firma farmaceutyczna US Pharmacia - jej wydatki w okresie od 26 do 28 marca br. wyniosły 8,84 mln zł. Drugie miejsce zajął operator telekomunikacyjny Polkomtel (8,67 mln zł), a trzecie - koncern Unilever (8,38 mln zł).
26-03-2016 - 28-03-2016 |
|
korporacja |
Wydatki w zł (brutto) |
US PHARMACIA INC. |
8 842 835 |
POLKOMTEL SA |
8 673 810 |
UNILEVER |
8 379 926 |
NESTLE |
7 217 751 |
PEPSICO |
6 771 568 |
AFLOFARM |
6 631 419 |
T-MOBILE POLSKA SA |
5 360 683 |
POLPHARMA |
5 190 812 |
MASPEX WADOWICE |
4 419 939 |
TELEWIZJA POLSAT |
4 414 205 |
Podczas tegorocznych Świąt Wielkanocnych Polacy oglądali telewizję średnio przez 5 godzin, 7 minut i 25 sekundy, czyli o około 16 minut krócej niż rok wcześniej. W tym roku podczas Wielkanocy panowały wiosenne temperatury i było raczej słonecznie, natomiast rok temu było zimniej oraz występowały liczne opady atmosferyczne.
Dołącz do dyskusji: Krócej w Wielkanoc przed telewizorem, hitem mecz Polska-Finlandia