SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

KRRiT podpisała umowę ze Szkołą Główną Handlową w sprawie badania założycielskiego rynku mediów

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podpisała umowę ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie na opracowanie metod badania pilotażowego oraz analizy jego wyników - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Chodzi o jednoźródłowe badanie rynku mediów nad którym KRRiT pracuje co najmniej od kwietnia br.

Witold Kołodziejski, były przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji; fot: Tomasz Kiełczewski Witold Kołodziejski, były przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji; fot: Tomasz Kiełczewski

KRRiT pracuje nad koncepcją nowego pomiaru tele- i audiometrycznego rynku mediów. Najpierw ogłosiła w tej sprawie dialog techniczny, dotyczący technologii pomiarowej, a następnie drugi dialog techniczny - dotyczący założeń dla badania założycielskiego oraz jego kontroli. Oba dialogi już się zakończyły, a nad koncepcją pomiaru we współpracy z rynkiem pracuje Telemetria Polska - grupa robocza, która w niedługim czasie ma przerodzić się w spółkę i we współpracy z JIC (Joint Industry Comittee) czuwać nad przeprowadzaniem docelowego badania rynku mediów.

Kolejnym krokiem, jaki podjęła KRRiT to podpisanie umowy ze Szkołą Główną Handlową w Warszawie, na opracowanie metod badania pilotażowego oraz analizy jego wyników. Uniwersytet ma wykonać pracę badawczą „Konsumpcja mediów elektronicznych w Polsce – opracowanie metodyki badania pilotażowego oraz analiza jego wyników ze wskazaniem rekomendacji metodycznych dla przeprowadzenia badania założycielskiego”, na podstawie prowadzonego w całym kraju pilotażu badania założycielskiego.

Z kolei same badania będą realizowane przez Instytut Statystyki i Demografii Szkoły Głównej Handlowej. Wyniki powinny być znane przed końcem tego roku.

Dostęp do danych z miliona gospodarstw domowych

Na początku września br. KRRiT ogłosiła, że dysponuje danymi z ok. miliona gospodarstw domowych. To dane pochodzące ze ścieżki zwrotnej RPD (return path data – dane pochodzące z dekoderów telewizji kablowej i przesyłane ścieżką zwrotną od dekodera do operatora – przyp.red.). Operatorzy mają dostać zwrotnie dostęp do danych wynikowych. Docelowo mowa jest o objęciu zasięgiem badania nawet do 5 milionów gospodarstw (choć potencjał rynku w Polsce w ogólnym ujęciu oceniany jest na 11 mln).

Projekt pomiaru mediów, realizowany pod nadzorem KRRiT zakłada panel badawczy oparty na 26 tys. respondentów, jednoźródłowy pomiar telewizji, radia i internetu oraz mierzenie konsumpcji mediów poza domem i na urządzeniach przenośnych. Obecnie Nielsen, który odpowiada za badania rynku telewizyjnego ma panel telemetryczny w oparciu o jedynie 2 tys. gospodarstw.

Wstępne wyniki tych badań mają być znane w marcu 2019 roku. Projekt prowadzony przez Telemetria Polska (obecnie to grupa robocza, która docelowo ma tworzyć spółkę), zakłada przeprowadzenie jednoźródłowych badań, które będą oparte o dane z telewizji, internetu oraz radia. Ich założenia oraz technologie mają być wypracowane w porozumieniu z rynkiem - poprzez przeprowadzone już dialogi techniczne i konsultacje społeczne, aż do stworzenia w najbliższych miesiącach Joint Industry Comittee - podmiotu, który będzie zrzeszać nadawców, reklamodawców i domy mediowe.

KRRiT planuje, aby pilotaże nowych rozwiązań pomiarowych ruszyły do końca tego roku. Docelowo badanie miałoby objąć rynek w perspektywie dwóch lat. Rada w tym roku dysponuje budżetem na nowy projekt w wysokości ok. 15 mln złotych.

Dołącz do dyskusji: KRRiT podpisała umowę ze Szkołą Główną Handlową w sprawie badania założycielskiego rynku mediów

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Eksport mediowy
Bez przetargu. Czyli za 100 000 zl. To pewnie ogarną ankietką online.
0 0
odpowiedź
User
Clairvoyant
Nie rozumiem, czemu jednostki panstwowe chca tak bardzo wydawac pieniadze podatnikow na badania majace sluzyc podmiotom komercyjnym. Czemu te miliony zlotych nie oddac TVP i niech nie konkuruje z rynkiem komercyjnym o reklamy (bo tylko do tego sa te cale badania istotne). Prywatne podmioty reklamuja swoje uslugii w prywatnych mediach i niech te prywatne pienadze beda wydawane tak jak sobie wszyscy zycza, dopoty ktos ta paste do zebow kupi. Wielkie aj waj za pieniadze podatnikow tylko po to by ktos myslal, ze lepiej bedzie promowal ta paste do zebow, to drenowanie pieniedzy potrzebnych na podwyzki dla pielegniarek, sluzb mundurowych i nauczycieli.
Tzn ja rozumiem te miliony przelewane, ale nie rozumiem dlaczego ma to sluzyc niepanstwowemu producentowi pasty do zebow. Co gorsza zagranicznemu koncernowi. Najczesciej niemieckiemu. Nieprawda?
0 0
odpowiedź
User
Eeeeeeeee
To ma służyć do mechanizmów PROPAGANDY. Jak najlepiej wtłoczyć do naszych głów ich wizje świata i jak go przekłamywać.

Nie rozumiem, czemu jednostki panstwowe chca tak bardzo wydawac pieniadze podatnikow na badania majace sluzyc podmiotom komercyjnym. Czemu te miliony zlotych nie oddac TVP i niech nie konkuruje z rynkiem komercyjnym o reklamy (bo tylko do tego sa te cale badania istotne). Prywatne podmioty reklamuja swoje uslugii w prywatnych mediach i niech te prywatne pienadze beda wydawane tak jak sobie wszyscy zycza, dopoty ktos ta paste do zebow kupi. Wielkie aj waj za pieniadze podatnikow tylko po to by ktos myslal, ze lepiej bedzie promowal ta paste do zebow, to drenowanie pieniedzy potrzebnych na podwyzki dla pielegniarek, sluzb mundurowych i nauczycieli.
Tzn ja rozumiem te miliony przelewane, ale nie rozumiem dlaczego ma to sluzyc niepanstwowemu producentowi pasty do zebow. Co gorsza zagranicznemu koncernowi. Najczesciej niemieckiemu. Nieprawda?
0 0
odpowiedź