SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Radio w 2022 roku dziennie docierało do 19,5 mln Polaków, a tygodniowo - do 25,9 mln

W 2022 roku uśredniony dzienny zasięg radia wyniósł 19,53 mln Polaków, a tygodniowy - 25,9 mln. Najwyższy zasięg medium to generuje w grupie wiekowej od 40 do 59 lat, a najwięcej słuchaczy medium gromadzi w samochodzie.

Średni dobowy zasięg radia w 2022 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 19,53 mln osób, po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 570 tys. osób (z 20,1 mln) - wynika badania Radio Track Kantar Polska, opracowanego przez I love radio.

Z kolei zasięg w ujęciu procentowym zmniejszył się o 1,8 pkt. proc. do 65,4 proc.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

W ujęciu tygodniowym średni zasięg radia w 2022 roku wyniósł 25,9 mln słuchaczy (86,8 proc.). Najwyższy zasięg radio generuje wśród osób w wieku od 40 do 59 lat, gdzie wyniósł 90,3 proc. Dalej plasują się grupy: 25-39 (86,5 proc.), 60-75 (86 proc.) i 15-29 (79,5 proc.). Słuchalność wśród mężczyzn jest nieznacznie wyższa niż wśród kobiet (89,0 proc. vs 84,8 proc.).

- W porównaniu do poprzednich lat, widać niewielki spadek zasięgu dziennego i tygodniowego, spowodowany m.in. zmianą sposobu konsumpcji treści audio w polskim społeczeństwie. Rośnie m.in. znaczenie słuchanie radia przez internet oraz podcastów, które w Polsce są domeną przede wszystkim komercyjnych grup radiowych. Obecnie podcastów słuchała 30 proc. Polaków  - czytamy w analizie.

Z analizy I love radio wynika, że najwyższy średni dzienny czas słuchania radia w zeszłym roku przypadł na miesiące letnie, a najniższy - na późno jesienne i zimowe. Pod względem średniego dziennego czasu słuchania radia najlepiej wypadła fala czerwiec-sierpień (261 minut), a najsłabiej - październik-grudzień (246 minut). W ujęciu całorocznym średni dzienny czas słuchania radia wynosi 254 minuty.

Stacje komercyjne w 2022 roku słuchane były średnio przez 238 minut, publiczne - przez 176 minut, a katolickie - 147 minut.

Polacy najczęściej słuchają radia w samochodzie. Wśród wszystkich słuchaczy średni dobowy zasięg w czasie słuchania w tym miejscu w 2022 roku wyniósł 11,6 mln.

Na drugim miejscu znajduje się dom (9,5 mln). Dalej plasuje się praca (3,8 mln).

W ciągu doby Polacy najczęściej słuchają radia od godzin porannych do wczesnego popołudnia. Medium większym zainteresowaniem cieszy się w dni powszednie, niż w weekendy. W szczytowym momencie w dni powszednie radia słucha 28 proc. Polaków w wieku 15-75 lat. Z kolei w weekendy w peaku jest to 22 proc.

- Osoby w różnym wieku mają różne przyzwyczajenia, jeśli chodzi o słuchanie radia. Najbardziej nietypowe wzorce można obserwować wśród słuchaczy z najmłodszej grupy. Peak poranny wśród osób w wieku 15–24 lata przypada już na godz. 7.00, a najwyższa słuchalność - na pory popołudniowe. Można to wiązać z nieco innym rytmem życia młodych dorosłych. Włączają oni radio najczęściej przed i po szkole czy zajęciach na studiach - czytamy w raporcie.

Najpopularniejszy wśród formatów (poza AC) jest CHR - czyli stacje z dynamiczną, współczesną muzyką, adresowane głównie do młodszego odbiorcy. Ich zasięg to 14,1 proc. - co daje 4,2 mln słuchaczy. Kolejnym formatem jest oldies, skierowany do osób dojrzałych i starszych - to 6,3 proc. zasięgu, czyli prawie 2 mln słuchaczy.

- Porównując poszczególne formaty należy jednak brać pod uwagę ich potencjał - w poszczególnych formatach nadaje różna liczba stacji o bardzo zróżnicowanym zasięgu technicznym - zaznacza I love radio.

Dołącz do dyskusji: Radio w 2022 roku dziennie docierało do 19,5 mln Polaków, a tygodniowo - do 25,9 mln

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
aaa
weźcie nie rozsmieszajcie nas jakimis kantem i ich badaniami
0 0
odpowiedź
User
Lkk
To pokazuje że radio ma większą przyszłość niż tv. Jest też lepszym medium do indoktrynacji bo nie absorbuje. Dlaczego więc więcej kasy dotuje się na tvp niż pr?
0 0
odpowiedź
User
Pawel
Jak przeglądam internet to mam w tle włączony klasyczny odbiornik i słucham m.in.PR24,PR1,PIK.
0 0
odpowiedź