KTR 2022: 180heartbeats + Jung v. Matt, Havas Media i DDB Warszawa triumfują
Na Gali KTR i Innovation 2022 przyznano 159 nagród w konkursie KTR, w tym 41 złote, 65 srebrnych i 53 brązowych oraz 30 nagród w konkursie Innovation (w tym 9 złotych, 8 srebrnych i 13 brązowych). Agencją roku została 180heartbeats + Jung v. Matt, a w konkursie Innovation DDB Warszawa. Tytuł agencji mediowej roku przyznano Havas Media.
O nagrody KTR walczyło 275 prac nominowanych. 43 projekty nominowano w Innovation 2022. - Od jakiegoś czasu żyjemy w bardzo dynamicznych czasach, które jak nigdy dotąd mają wpływ na naszą pracę i na jej efekty. Przez ten czas nauczyliśmy się pracować zdalnie, z domów, z innych krajów, hybrydowo, w odpowiednich momentach, rezerwując sobie czas w kalendarzach, itd. Rzeczywistość bardzo nam przyspieszyła. Niedawno ktoś przypomniał mi cytat: kreatywność, to inteligencja, która dobrze się bawi. Wydaje mi się, że ten cytat odnosi się do tych dobrych czasów, ale powinien też odnosić się do tej trudniejszej, bardziej wymagającej rzeczywistości - powiedział Maciek Waligóra, przewodniczący zarządu KTR, executive creative director, DDB Warszawa.
„My first poison” dla Clovin najlepszą kampanią KTR i Innovation
Nagrody Best of Jury KTR i Innovation przyznało spośród prac nagrodzonych złotem:
Best of KTR
Communication of the Year oraz Design of the Year dla FCB&theMilkman za „My first poison” dla Clovin
Charity of the Year dla Ogilvy za „Buy My Cancer” dla Alivia Onkofundacja
Craft of the Year dla Pawła Jońcy za „Russian bear”, projekt niekomercyjny
Technology of the Year dla Isobar Polska (dentsu Creative) za „Bezpieczny wózek przyszłości” dla Fundacji Rodzic w Mieście
Best of Innovation
Innovation of the Year dla GONG oraz Współzgłaszających Game Changer, ING, MediaHub za „Miasto ING w Roblox” dla ING
Charity of the Year dla Ogilvy oraz Współzgłaszającego OTO FILM za „Buy My Cancer” dla Alivia Onkofundacja
- Tegoroczna edycja Innovation pokazała, że w Polsce nie tylko mówimy o potrzebie innowacji, ale ją po prostu robimy. Konkurs pokazuje, że innowacja nie jest i nie powinna być - celem samym w sobie, ale środkiem do tego, aby społecznie ważne tematy wybrzmiały bardziej, mądrzej i z dobrą energią.” – powiedziała Magdalena Kotlarczyk, przewodnicząca jury, country director, Google Polska.
Hall of Fame dla Pietrzaka i Bogdanowicza
Po raz piąty zarząd KTR przyznał także nagrodę Hall Of Fame za całokształt pracy najbardziej zasłużonym w branży kreatywnej. Tegoroczne Hall of Fame otrzymali: Kuba Pietrzak oraz Przemek Bogdanowicz.
Agencją Roku KTR zostało 180heartbeats + Jung v. Matt. W rankingu na pierwszej pozycji utrzymały się: Papaya Films wśród domów produkcyjnych oraz Platige Image – jako Studio Postprodukcyjne Roku. Ranking Designu wygrało w tym roku FCB&theMilkman.
Tytuł Reklamodawcy Roku przyznano w obdywu konkursach marce środków czystości Clovin, która wyprzedziła Bank BNP i Yes.
Agencją Roku Innovation zostało DDB Warszawa. Nagrodę Agencji Mediowej Roku przyznano Havas Media.
Rankingi KTR
Przewodniczącymi jury KTR w poszczególnych kategoriadh byli Bartek Klimaszewski, executive creative director w BBO Warszawa (Communication), Szymon Gutkowski, managing director i partner w DDB Warszawa (Creative Strategy), Marcin Wolny (Design), Piotr Osiński, regional creative director w VMLY&R (Technology), fotografka i reżyserka Zuza Krajewska (Craft Fotografia), Ola Jasionowska, ilustratorka z Zarządu Zieleni m.st. Warszawy (Craft Ilustracja) oraz – Maciej Twardowski, executive creative director w Ogilvy Poland (Craft Audio Video).
Tegorocznym przewodniczącym Jury Innovation była Magdalena Kotlarczyk, country director, Google Polska, zaś przewodniczącymi grup jurorskich zostali: Jakub Eichelberger, head of brand marketing, Tylko (Innowacje w Biznesie); Henryk Klawe, strategist / partner, Together (Innowacje w Komunikacji); Aleksandra Przezdziecka, dyrektor strategii i rozwoju TVN Media, Discovery (Innowacje w Mediach).
Na kolejnej stronie prezentujemy pełne zestawienia nagrodzonych w KTR i Innovation
Dołącz do dyskusji: KTR 2022: 180heartbeats + Jung v. Matt, Havas Media i DDB Warszawa triumfują