Kurczy się rynek dwutygodników telewizyjnych. „Tele Świat” na czele sprzedaży
W listopadzie ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem w segmencie dwutygodników telewizyjnych był „Tele Świat”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Ekran TV”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w listopadzie 2015 roku wyniosła 323 781 egz. Była ona o 2,05 proc. mniejsza niż w analogicznym miesiącu 2014 roku.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on średni wynik na poziomie 183 408 egz., po spadku o 0,07 proc.
Na podium uplasował się jeszcze „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik wyniósł 147 511 egz., po spadku w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej o 6,17 proc.
Czwarte miejsce należało do „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w listopadzie ub.r. wynoszącym 121 016 egz. Wynik tego magazynu zmniejszył się w skali roku o 14,19 proc.
Ostatnią lokatę w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w październiku 2015 roku na poziomie 44 300 egz. Magazyn ten zanotował największą stratę w zestawieniu, wynoszącą 16,05 proc.
listopad |
||||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Tele Świat |
479 938 |
323 781 |
323 781 |
479 728 |
330 572 |
330 572 |
TV14 |
278 243 |
183 408 |
183 408 |
267 400 |
183 545 |
183 545 |
Tele Max |
234 948 |
147 511 |
147 511 |
232 406 |
157 209 |
157 209 |
Super TV |
208 626 |
121 016 |
121 016 |
216 929 |
141 027 |
141 027 |
Ekran TV |
81 593 |
44 300 |
44 300 |
96 084 |
52 771 |
52 771 |
W listopadzie 2015 roku w porównaniu do października 2015 roku największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem, wynoszącym 3,33 proc., pochwalić się mógł dwutygodnik „TV 14”. Również i w tym ujęciu najwięcej stracił magazyn „Ekran TV” - było to 2,49 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
|||||
ZKDP |
listopad |
październik |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Tele Świat |
479 938 |
323 781 |
323 781 |
487 410 |
321 963 |
321 963 |
TV14 |
278 243 |
183 408 |
183 408 |
274 922 |
177 504 |
177 504 |
Tele Max |
234 948 |
147 511 |
147 511 |
234 986 |
147 731 |
147 731 |
Super TV |
208 626 |
121 016 |
121 016 |
209 912 |
122 137 |
122 137 |
Ekran TV |
81 593 |
44 300 |
44 300 |
82 225 |
45 433 |
45 433 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Kurczy się rynek dwutygodników telewizyjnych. „Tele Świat” na czele sprzedaży