Liczba klientów platform cyfrowych wzrośnie do 7 mln w 2012
Polskie platformy telewizji cyfrowej będą miały 7 mln abonentów do 2012 roku, czyli dwa razy tyle co obecnie.
Polski rynek telewizji cyfrowych w Polsce zdominowany jest przez trzy platformy cyfrowe. Abonament i dekoder ma 3,5 mln Polaków. W ciągu 4 lat ta liczba ta może wzrosnąć do 7 milionów - ocenia Money.pl. W zeszłym roku platformy zdobyły 1,5 mln nowych klientów.
Liderem rynku jest Cyfrowy Polsat, który ma ponad 2 mln abonentów, a w tym roku ma zadebiutować na GPW. Spółka planuje tylko sprzedaż około 25% obecnych akcji. Wartość oferty ma wynieść - jak podaje portal - 1,0-1,5 mld zł, co oznacza, że firma wyceniana jest na 4-6 mld zł. Prospekt został już zatwierdzony przez Komisję Nadzoru Finansowego (KNF), ale o terminie przeprowadzenia oferty jeszcze nie zdecydowano.
Cyfra Plus dociera do ponad 1 mln gospodarstw domowych, a platforma 'n', należąca do grupy ITI, informowała w listopadzie, że zdobyła 200 tys. abonentów. Około 200 tys. abonentów odbiera telewizję cyfrową za pośrednictwem telewizji kablowych. W połowie roku sygnał cyfrowy ma wprowadzić największy dostawca telewizji kablowej UPC, który ma ok. 1 mln abonentów telewizji analogowej.
Polska, zgodnie z wymogami UE, zobowiązała się do przejścia w 2014 na cyfrowy system nadawania. Jednak kilkanaście milionów Polaków nie zdaje sobie z tego sprawy - wynika z raportu przygotowanego przez firmę doradczą On Board PR na podstawie badań PBS DGA.
Dołącz do dyskusji: Liczba klientów platform cyfrowych wzrośnie do 7 mln w 2012