SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polski startup LiveKid nazywany "przedszkolem w smartfonie" pozyskał 9 mln zł. Wśród inwestorów January Ciszewski

Twórcy aplikacji LiveKid, z której codziennie korzysta ponad 150 tys. użytkowników w Europie, pozyskali 9 mln zł w swojej pierwszej rundzie finansowania. Głównym inwestorem jest JR Holding, firma należąca do Januarego Ciszewskiego, która niedawno wprowadziła na giełdę spółkę Ekipa popularnego youtubera Friza.

LiveKid to polski startup. Działa od 2017 r. Jakub Pawelski i Mateusz Kulesza założyli aplikację mobilną i platformę internetową, która służy do zarządzania żłobkami i przedszkolami oraz ułatwia bieżącą komunikację z opiekunami. Za jej pomocą rodzice mogą m.in. przekazywać informacje o potrzebach dzieci, nieobecnościach czy preferencjach jedzeniowych, a także podglądać aktywność swoich pociech w ciągu dnia, przeglądać galerię zdjęć i filmów.

Teraz LiveKid ogłasza zamknięcie rundy inwestycyjnej seed w kwocie 9 mln zł, co daje spółce wycenę na poziomie 40 mln zł. Pozyskane finansowanie pochodzi od giełdowej spółki JR Holding, związanej z Januarym Ciszewskim, a także od funduszu Nunatak Capital oraz od Imperio. Łącznie w rundzie inwestorzy nabywają 22,61 proc. udziałów w docelowej strukturze właścicielskiej.

"Środki pomogą LiveKid umocnić pozycję lidera w Polsce oraz pozwolą na dalszą dynamiczną ekspansję w Hiszpanii, Szwajcarii i Niemczech oraz na innych rynkach europejskich. Potencjał rozwoju spółki określają m.in. wciąż niski stopień digitalizacji rynku wczesnoedukacyjnego i parentingowego oraz rosnąca popularność interaktywnych usług dla rodziców i dzieci" - czytamy w komunikacie.

Ciszewski inwestuje w Ekipę i LiveKid

- Założyciele LiveKid w zaledwie trzy lata, bez żadnych zewnętrznych środków finansowych, zbudowali świetną aplikację, która podbiła polski rynek i generuje miliony złotych przychodów. Wierzę, że dzięki dokapitalizowaniu spółki za kilka lat to właśnie LiveKid będzie liderem tego rynku w Europie - mówi January Ciszewski, prezes zarządu JR Holding.

To kolejna inwestycja Ciszewskiego. W listopadzie ub.r. Ekipa Holding, związana z grupą youtuberów, na czele której jest Karol "Friz" Wiśniewski, podpisała list intencyjny z funduszem JR Holding. Firmy umówiły się wtedy, że w zamian za pakiet akcji Ekipy wehikuł Januarego Ciszewskiego pomoże jej na główny lub boczny rynek warszawskiej giełdy "poprzez połączenie z publiczną spółką akcyjną w ramach realizacji transakcji odwrotnego przejęcia".

Aplikacja działa w całej Europie

W zeszłym roku LiveKid przejął polsko-kanadyjskiego Baby Managera - mobilny dziennik dziecka oraz Przedszkolowo.pl - największą bazę przedszkoli w Polsce. Firma ma dalsze plany akwizycyjne.

- Jesteśmy liderem cyfrowych usług i produktów do opieki nad dziećmi do siedmiu lat. Poza naszą wyjściową ofertą, czyli systemem ułatwiającym zarządzanie placówkami wczesno-edukacyjnymi LiveKid, mamy w portfolio aplikację do monitorowania rozwoju dziecka, bazę przedszkoli i kilka innych usług, m.in. ubezpieczeniowych czy edukacyjnych. Zakładamy, że za jakiś czas oprogramowanie, od którego zaczęliśmy, może stanowić darmowy kanał dotarcia do klientów. Spora część przychodów będzie pochodziła z innych linii biznesowych - mówi Jakub Pawelski, założyciel i prezes LiveKid.

Z aplikacji na co dzień korzysta ponad 150 tys. użytkowników oraz ponad 1300 placówek edukacyjnych w Polsce i za granicą. Tylko w czerwcu br. za pośrednictwem LiveKid rodzice dokonali płatności w kwocie ponad 13 mln zł.

- Rynek towarów i usług dla dzieci w wieku 0-7 lat jest ogromny i bardzo rozdrobniony. Fakt, że już teraz z aplikacji korzysta codziennie ponad 150 tys. rodziców, stawia LiveKid w gronie najpoważniejszych kandydatów do stworzenia rozwiązań zaspokajających potrzeby rodziców i dzieci w zupełnie nowy sposób tzn. dopasowujących ofertę dzięki wykorzystaniu narzędzi Data Science - mówi Piotr Ciżkowicz, partner zarządzający funduszu Nunatak Capital.

Popyt na cyfrowe oraz interaktywne produkty i usługi dla dzieci ciągle rośnie. Według szacunków PMR, polski rynek handlu detalicznego produktami dla dzieci w 2019 r. wart był 15 mld zł, a udział sprzedaży internetowej będzie rósł, stanowiąc w 2025 r. ok. 38 proc. rynku produktów dla dzieci w Polsce.

Dołącz do dyskusji: Polski startup LiveKid nazywany "przedszkolem w smartfonie" pozyskał 9 mln zł. Wśród inwestorów January Ciszewski

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl