SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Łukasz Bułka dyrektorem ds. marketingu i PR w Kino Polska TV S.A.

Łukasz Bułka został dyrektorrm ds. marketingu i PR w spółce Kino Polska TV. W ramach swoich obowiązków będzie nadzorować wszystkie działania i komórki związane z marketingiem i PR w całej spółce oraz częściowo w SPI.

– Zarząd Kino Polska podjął decyzję o zintegrowaniu działu marketingu, który teraz będzie zajmował się wszystkimi działaniami związanymi z marketingiem i PR całej spółki – powiedział w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Łukasz Bułka. W związku z reorganizacją, podjęto w dziale marketingu kilka decyzji personalnych. Olga Gontarska z początkiem lipca obejmuje stanowisko Marketing Managera Telewizji Kino Polska i kanału Kino Polska Muzyka, natomiast Agnieszka Łapińska będzie PR Managerem tych kanałów.

Wcześniej Olga Gontarska zajmowała stanowisko specjalisty ds. marketingu i promocji Telewizji Kino Polska. Agnieszka Łapińska jest nowym pracownikiem, wcześniej pracowała w Narodowym Instytucie Audiowizualnym w dziale promocji i odpowiadała za PR akcji społecznych Stowarzyszenia Wiosna.

Do pracy na stanowisku dyrektora ds. promocji i marketingu Telewizji Kino Polska S.A. nie wróci Ewa Gajda-Maliszewska, które zrezygnowała z niego – jak nas poinformowano – z powodów osobistych. W maju br. z pracy zrezygnował także Krzysztof Lindner, który pełnił funkcję dyrektora ds. marketingu w SPI International Polska, gdzie był odpowiedzialny za promocję kanałów z rodziny Filmbox należących do portfolio SPI.

Łukasz Bułka jest absolwentem New York University. Od 2008 do kwietnia b.r. był dyrektorem marketingu i promocji Międzynarodowego Festiwalu Kina Niezależnego Off Plus Camera w Krakowie. Wcześniej pracował w USA, m.in. jako dyrektor serwisu reklamowego przy Independent Press Association. W latach 1997-2001 był dyrektorem ds. reklamy i marketingu „Nowego Dziennika”.


Z Łukaszem Bułką, nowym dyrektorem ds. marketingu i PR w spółce Kino Polska TV, rozmawiamy o jego strategii promocyjnej oraz potencjale wynikającym z uruchamiania kolejnych kanałów oraz wejścia spółki na giełdę.


Krzysztof Lisowski: Jest Pan dyrektorem ds. marketingu i PR spółki Kino Polska TV od miesiąca. Jak Pan ocenia pozycję rynkową należącą do Państwa kanałów?

Łukasz Bułka, dyrektor ds. marketingu i PR w spółce Kino Polska TV: Zacznijmy od Telewizji Kino Polska. To bardzo rzetelnie i ciekawie robiony program. Wiele osób jest przekonanych, że Kino Polska jest kanałem misyjnym i poniekąd tak jest. Pomimo tego, że Kino Polska należy do prywatnej spółki, realizuje niezwykle ambitny cel, jakim jest łączenie pokoleń poprzez prezentację bogatego dorobku polskiej kinematografii. Polski widz zawsze znajdzie u nas jakąś kultową propozycję, od przedwojennych filmów, poprzez komedie Bareji czy filmy polskich klasyków, do niezapomnianych seriali z czasów PRL-u. Nasza oferta pozwala odetchnąć od natłoku zagranicznych filmów i pozostaje zawsze atrakcyjna dla nieco starszego widza, który w dodatku stanowi grupę docelową dla wielu reklamodawców. Z kolei Filmbox to kanał filmowy w hollywoodzkim stylu. Jego atutem są znane i lubiane filmy dostępne w każdej chwili dla miłośników dobrego kina. Kanał jest dostępny w większości pakietów filmowych i stanowi swego rodzaje uzupełnienie do oferty innych stricte filmowych kanałów.

Czy obejmując stanowisko miał Pan jakąś strategię szeroko pojętej promocji?

Moja strategia polega na umacnianiu pozycji każdego z kanałów spółki Kino Polska S.A. Niezwykle ważne jest dla mnie także poszerzanie oferty w naszym portfolio. Obok telewizji Kino Polska S.A. i Filmbox są przecież także kanały premium czyli Filmbox HD, Filmbox Extra i Filmbox Family. Chcemy z nimi dotrzeć do jak największej liczby abonentów platform cyfrowych, sieci kablowych. Budujemy nowe kanały tematyczne, jak Kino Polska Muzyka czy Filmbox Action i Fightbox HD. Promocja musi być nastawiona na całe rodziny kanałów, gdyż nasza oferta wykracza poza pojedyncze propozycje.

Jak Pan ocenia potencjał poszczególnych kanałów z Państwa portfolio?

Kino Polska znakomicie wykorzystuje swój potencjał. Dociera do blisko 6,5 mln gospodarstw domowych. To znakomity wynik, który należy wykorzystać dbając o to, by rosły nam słupki oglądalności. Podobnie jest z kanałem Filmbox, którego zasięg techniczny sięga ponad 5 mln. odbiorców.

Jakie plusy a jakie minusy z punktu widzenia PR-marketingowego ma fakt wejścia spółki Kino Polska TV na giełdę?

Dzięki wejściu na giełdę, dla wielu partnerów, w tym także zagranicznych (w końcu produkujemy kilkanaście kanałów dostępnych także poza Polską), staliśmy się jeszcze ważniejszym i bardziej wiarygodnym graczem na rynku. Debiut na giełdzie był udany. Pozyskany kapitał możemy wykorzystać do dalszego rozwoju i ekspansji. Nie widzę żadnych minusów.

Jednak od kilku miesięcy zauważalny jest spadek udziałów Kino Polska w rynku – jakie działania z zakresu PR i marketingu chcą Państwo podjąć, aby tę sytuację poprawić?

Spadek udziałów Kino Polska w rynku był spowodowany wzrostem liczby kanałów filmowych na rynku. Musieliśmy podzielić się widzami z innymi, także nowymi kanałami, chociaż  z naszej analizy wynika, że nasz widz wcale nie musiał odejść do bezpośredniej konkurencji. Zdecydowaliśmy się od jesieni zaproponować bardziej uporządkowaną i klarowną ramówkę. Ponadto wprowadzamy nowe działania związane z wykorzystaniem portali społecznościowych, szczególnie poprzez facebook.com. Pozostałe działania marketingowe i PR planujemy realizować na przełomie sierpnia i września, właśnie w związku z wprowadzaniem nowej ramówki.

Czy są Państwo zadowoleni ze współpracy z biurem reklamy mediów tematycznych AT Media i czy macie jakieś szersze plany dotyczące tej współpracy?

Współpraca z AT Media odbywa się bez zarzutów. Jesteśmy bardzo zadowoleni zarówno z wyników sprzedażowych, jak i wsparcia marketingowego udzielanego nam przez AT Media w kwestii badań rynku i innych zamawianych przez nas analiz i raportów. Chcielibyśmy wraz z AT Media poszerzyć naszą ofertę dla klientów poprzez większe zaangażowanie sponsorów nie tylko w antenę, ale także w wydarzenia i kampanie, które zamierzamy realizować od jesieni w całej Polsce.

Na jakich działaniach chce się Pan skupić w pierwszej kolejności?

Tak jak wspomniałem wcześniej mamy dwa priorytety: podwyższenie wyników oglądalności Telewizji Kino Polska oraz pozyskiwanie nowych abonentów naszych kanałów premium z rodziny Filmbox.

Dołącz do dyskusji: Łukasz Bułka dyrektorem ds. marketingu i PR w Kino Polska TV S.A.

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rogalik
no to Bułka!
0 0
odpowiedź