'M jak miłość': pół miliona widzów mniej, ale 20 mln zł więcej z reklam
Serial "M jak miłość" pozostaje hitem Dwójki, chociaż jego widownia w sezonie 2008/2009 spadła w porównaniu do poprzedniego roku o pół miliona osób. Do 100 mln zł wzrosły natomiast cennikowe wpływy reklamowe, które przynosi ta produkcja.
Z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, iż w okresie od września ubiegłego roku do połowy czerwca br. nadawane w poniedziałki i wtorki o 20.40 odcinki "M jak miłość" oglądało średnio 8,23 mln widzów przy udziale w rynku wynoszącym 50,39 proc.(grupa 4+). W poprzednim sezonie, gdy serial emitowany był o 20.10, cieszył się o 6 proc. wyższą widownią - miał bowiem 8,74 mln oglądających.
Widownia "M jak miłość" miesiąc po
miesiącu
Spadek popularności "M jak miłość" zauważyć można także w danych o oglądalności dziesięciu najpopularniejszych odcinków w obu sezonach. Żaden z topowych epizodów właśnie zakończonej serii nie przekroczył 9 mln widzów (najpopularniejszy z 23 lutego br. oglądało 8,95 mln osób), natomiast rok wcześniej widownię powyżej tej granicy miały wszystkie dziesięć najpopularniejszych odcinków.
Top 10 odcinków serialu w minionym
sezonie
Mimo zmniejszenia się oglądalności obyczajowej produkcji, Dwójka w paśmie jej emisji była zdecydowanym liderem rynku. Udział zajmującego drugie miejsce w tym paśmie Polsatu wyniósł 13,43 proc., trzeci TVN miał 12,19 proc. udziału, a czwarta Jedynka - 8,73 proc.
Oglądalność konkurencyjnych stacji w
czasie emisji "M jak miłość"
Przychody z reklam nadawanych wokół odcinków "M jak miłość" w sezonie 2008/2009 wyniosły prawie 100 mln zł i były o ok. 24 proc. wyższe niż w sezonie 2007/2008 - wtedy wpływy reklamowe ukształtowały się bowiem na poziomie 80,3 mln zł (dane cennikowe bez rabatów).
Z analizy profilu widowni serialu wynika, iż serial "M jak miłość" przyciąga przed ekrany głównie kobiety, widzów powyżej 45. roku życia oraz mieszkańców wsi, średnich i dużych miast.
Profil widza serialu
Kolejne premierowe odcinki serialu pojawią się w TVP 2 w ramówce jesiennej.
Dołącz do dyskusji: 'M jak miłość': pół miliona widzów mniej, ale 20 mln zł więcej z reklam