SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Magazyny z reklam: „Świat Kobiety” i „Twój Styl” dużo więcej, „Newsweek” ostro w dół

W lipcu br. polskie czasopisma cennikowo zarobiły z reklam 1 proc. mniej niż rok wcześniej. Bardzo duże wzrosty tych przychodów zanotowały „Świat Kobiety” i „Twój Styl”, za to ogromny spadek - „Newsweek Poska”.

Dane Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że cennikowe wpływy reklamowe magazynów w lipcu br. były o 1 proc. niższe niż rok wcześniej bez autopromocji, natomiast z jej uwzględnieniem były już o 3,9 proc. wyższe. Wynika to z faktu, że wydatki na autopromocję zwiększyły o 37,1 proc.

>>> Gazety coraz mniej z reklam. „Rz” i „GW” w dół, „SE” mocno w górę

Wśród czołowych tytułów największe wzrosty cennikowych przychodów reklamowych osiągnęły dwa czasopisma Wydawnictwa Bauer: „Świat Kobiety” - 89,2 proc., i „Twój Styl” - 67 proc. „Polityka” (Polityka Spółdzielnia Pracy) zarobiła z reklam 30,6 proc. więcej niż w lipcu ub.r.

>>> „Twój Styl” liderem w I półroczu br., „Sukces” o 22 proc. w dół

Natomiast nieznaczne wzrosty przychodów reklamowych osiągnęły liderujące w zestawieniu „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) - 4,6 proc., i „Wprost” (AWR Wprost) - 9,8 proc. W przypadku „Muratora” (Murator) wzrost wyniósł 6,4 proc., a w przypadku „Tele Programu” - 0,9 proc. 

>>> „Tele Tydzień” poniżej miliona, rośnie tylko „Program TV”

Z drugiej strony „Claudia” (G+J Polska) zarobiła z reklam 15,5 proc. mniej niż rok wcześniej, „Viva!” (Edipresse Polska) - 17,4 proc. mniej, a „Gala” (G+J Polska) - 10,8 proc. mniej. Natomiast przychody reklamowe „Newsweeka Polska” (Ringier Axel Springer Polska) w lipcu br. stanowiły tylko 35,6 proc. wpływów z lipca ub.r., przez co tygodnik wypadł z czołowej dziesiątki.

Cennikowe wpływy reklamowe magazynów (bez autopromocji)
  VIII.2011 VIII.2010
Tele Tydzień 7 334 956 zł 7 011 376 zł
Wprost 6 233 000 zł 5 674 500 zł
Claudia 4 204 927 zł 4 863 208 zł
Twój Styl 4 049 340 zł 2 424 336 zł
Polityka 3 784 700 zł 2 896 900 zł
Świat Kobiety 3 528 750 zł 1 865 212 zł
Viva! 3 364 443 zł 4 070 942 zł
Murator 3 012 901 zł 2 830 684 zł
Gala 2 887 636 zł 3 237 798 zł
Tele Program 2 655 637 zł 2 632 716 zł
Newsweek Polska 2 116 300 zł 5 939 300 zł
monitorowane tytuły razem 136 915 738 zł 138 349 476 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją 164 866 078 zł 158 733 262 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja 27 950 340 zł 20 383 786 zł


 

Dołącz do dyskusji: Magazyny z reklam: „Świat Kobiety” i „Twój Styl” dużo więcej, „Newsweek” ostro w dół

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
expert
Przydałby się komentarz, że tytuły Bauera wygenerowały swoje wzrosty głównie przez drastyczne podniesienie cenników w 2011, co z pewnością nie przełożyło się w takim stopniu na rzeczywisty wzrost przychodów!
20 12
odpowiedź
User
Do experta
A inne z kolei stosują rabaty, które nie są uwzględnione, bo wydawcy ich nie podają. ha, ha...
0 0
odpowiedź
User
gość
Tak, czy inaczej kasa płynie. Jak widać - można zwiększać przychody reklamowe, nie wszyscy jednak to potrafią. Jedni podnoszą ceny, inni stosują rabaty - każdy ma jakąś strategię. Grunt, żeby była skuteczna. Gratulacje dla wszystkich którym rośnie. A malkontenci i tak zawsze będą marudzić.
0 0
odpowiedź