SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Po aferze z Tigerem Maspex i Muzeum Powstania Warszawskiego rozpoczynają projekt edukacyjny "Parasol Historii. Wspomnienie’44"

Grupa Maspex we współpracy z Muzeum Powstania Warszawskiego zainaugurowała projekt edukacyjny "Parasol Historii. Wspomnienie’44", w ramach którego powstanie seria reportaży na temat Powstania Warszawskiego. Firma sfinansuje również film o losach uczestników Powstania, pod roboczym tytułem "Kurier".

"Parasol Historii" powstał z inicjatywy Grupy Maspex z myślą o wsparciu społecznej świadomości historycznej oraz współpracy z organizacjami upamiętniającymi polskich bohaterów. Pierwsza edycja projektu funkcjonuje w ramach "Wspomnienia’44" ku pamięci Powstania Warszawskiego. Zaplanowane działania będą kontynuowane w przyszłym roku, kiedy przypada 75. rocznica wybuchu Powstania.

Program "Parasol Historii. Wspomnienie’44" obejmie publikację w największych polskich mediach cyklu reportaży na temat bohaterów Powstania Warszawskiego. Materiały ukażą się w pierwszych dniach sierpnia.

- Parasol Historii ma przede wszystkim ochraniać od zapomnienia ludzi i minione wydarzenia. Obecna edycja projektu funkcjonuje w ramach idei Wspomnienie’44, ponieważ chcemy aktywnie włączyć się w budowanie pamięci o Powstaniu Warszawskim. W związku z tym planujemy zarówno działania edukacyjne, jak również wiele innych projektów, których celem jest m.in. kontynuacja pomocy żyjącym Powstańcom. Bardzo cenimy fakt, że patronem merytorycznym naszej akcji edukacyjnej zostało Muzeum Powstania Warszawskiego, które od 14 lat nie tylko wspaniale opowiada o sierpniu 44. roku, ale również gromadzi świadectwa Powstańców - mówi Krzysztof Pawiński, prezes zarządu Maspex.

Dodatkowo Maspex wesprze finansowo produkcję filmu pod roboczym tytułem „Kurier”, którego Muzeum Powstania Warszawskiego jest inicjatorem i pomysłodawcą.

- Cieszymy się, że możemy wesprzeć projekt edukacyjny, który pomoże zachować pamięć o bohaterach Powstania Warszawskiego. Dzięki publikacji serii reportaży o Powstańcach i pokazaniu historii konkretnych ludzi mamy możliwość poznania i zrozumienia historii Powstania. "Parasol Historii. Wspomnienie ’44" to cenna i potrzebna inicjatywa - mówi Jan Ołdakowski, dyrektor Muzeum Powstania Warszawskiego.

Wadowicka firma przez najbliższe dwa lat wspierać będzie zbiórkę „Pomoc dla Powstańców”, organizowaną przez Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowej. W ubiegłym roku, w następstwie kryzysu wokół marki Tiger (więcej o tym w dalszej części tekstu), Maspex przeznaczył na ten cel pół miliona złotych.

Podobnie jak w roku ubiegłym, także w tym firma pomoże Fundacji Pomocy na rzecz Żołnierzy Armii Krajowej im. gen. brygady Leopolda Okulickiego ps. „Niedźwiadek”, która prowadzi specjalistyczną przychodnię świadczącą pomoc medyczną dla weteranów II wojny światowej, osób represjonowanych oraz ich rodzin. Maspex wspiera także inne inicjatywy, związane z pomocą dla kombatantów oraz pielęgnowaniu pamięci o ofiarach wojny, jak „Paczka dla Bohatera” czy Tablice Pamięci (także w porozumieniu z Muzeum Powstania Warszawskiego).

Tiger i kontrowersyjny wpis w social media

Afera wokół marki napoju energetycznego Tiger (należącym do Grupy Maspex) była jednym z najgłośniejszych kryzysów komunikacyjnych w ubiegłym roku. 1 sierpnia na Instagramie marki pojawiła się grafika z napisem "Chrzanić to co było. Ważne to co będzie!" i wyciągniętym w obraźliwym geście środkowym palcem. Komunikat wywołał ogromne poruszenie i falę krytyki, za wpis szybko przeprosił prezes firmy Krzysztof Pawiński. Przeprosimy zamieszczono także w prasie. Bojkot produktów firmy prowadziło Polskie Radio, a w programie publicystycznym "Minęła 20" prowadzący Michał Rachoń wylał demonstracyjnie puszkę Tigera na podłogę.Grafikę skrytykowały także branżowe stowarzyszenia - SAR i KER.

Do odpowiedzialności pociągnięto agencję J. Walter Thompson Group Poland, której zespół obsługiwał Tigera w zakresie komunikacji na Instagramie. Maspex rozwiązał z firmą umowę za porozumieniem stron, z JWT zwolniono dwie osoby zajmujące się pracą dla Tigera.

W następstwie tego kryzysu Grupa Maspex zmieniła standardy komunikacji marketingowej swoich brandów. Dokument zakłada zakaz podejmowania jakichkolwiek działań, które negatywnie wpłynęłyby na wizerunek firmy lub jej marek oraz do szacunku do każdego niezależnie od jego wieku, płci, rasy, wykształcenia, pochodzenia, narodowości, orientacji seksualnej, przekonań religijnych lub politycznych. Zakazuje treści obrażających uczucia religijne, propagujące ideologie totalitarne, kwestionujące prawdę historyczną. Kampanie marketingowe marek Maspexu mają również nie nawiązywać do polityki ani promować agresji.

Dołącz do dyskusji: Po aferze z Tigerem Maspex i Muzeum Powstania Warszawskiego rozpoczynają projekt edukacyjny "Parasol Historii. Wspomnienie’44"

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
szacun
Szacunek, żadna firma wcześniej nie zachowała się z taką godnością po wpadce PR-owej. Swoją drogą, normalni ludzie już chyba dawno zapomnieli (gorsze wpadki zapominają).
0 0
odpowiedź
User
Max
Pewnie jestem nienormalny, bo pamiętam
0 0
odpowiedź
User
ferver
No, to ja rozumiem. Maspex faktycznie się zaangażował w pomoc Powstańcom. Myślałem, że tylko tak na pokaz w sierpniu przelali tą kasę a tu proszę... Jednak to porządna firma!
0 0
odpowiedź