„MasterChef Junior 2” wygrał z konkurencją. Będzie kolejna edycja
Drugi sezon talent-show „MasterChef Junior” oglądało średnio 2,45 mln osób. W porównaniu do pierwszej edycji, emitowanej wiosną ub.r., produkcja straciła 450 tys. widzów. TVN w czasie nadawania programu był liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 30,23 mln zł.
„MasterChef Junior 2” na antenie TVN oglądać można było w niedziele o godz. 20.00, w okresie od 19 lutego do 7 maja br. Średnia widownia wszystkich odcinków serii wyniosła 2,45 mln osób, co przełożyło się na 14,77 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 19,30 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 16,67 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię zgromadził odcinek z 12 marca br., który śledziło średnio 2,67 mln widzów.
Drugą serię talent-show z uwzględnieniem danych oglądalności przesuniętej w czasie śledziło średnio 2,47 mln osób, co dało stacji 14,81 proc. udziału w 4+ i 19,31 proc. w 16.49.
Program, w porównaniu do pokazywanej w analogicznym okresie rok wcześniej pierwszej edycji stracił 450 tys. widzów. Wówczas produkcję oglądało średnio 2,85 mln osób, a ich udział wynosił 17,18 proc. w 4+ oraz 21,62 proc. w 16-49.
TVN w paśmie nadawania „MasterChefa Juniora” był liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajęła TVP1 z udziałem na poziomie 14,28 proc., nadająca w tym czasie serwisy: sportowy i pogodowy oraz seriale „Blondynka” i „Wojenne dziewczyny”. Dalej plasują się: Polsat (12,52 proc.; filmy fabularne i „Kabaret na żywo”) oraz TVP2 (4,75 proc.; gł. filmy).
Wśród widzów w grupach wiekowych 16-49 i 16-59 przewaga TVN nad konkurentami była większa. Drugie miejsce w tych ujęciach zajął jednak Polsat, który miał lepsze wyniki od Jedynki.
Wpływy reklamowe TVN wokół emisji dziesięciu premierowych odcinków formatu wyniosły 30,23 mln zł. Z kolei pokazywany rok temu pierwszy sezon zarobił z reklam 26,31 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
- Wyniki mówią same za siebie, chyba nie muszę specjalnie potwierdzać, że jesteśmy z nich zadowoleni. Mogłoby się wydawać, że po sukcesie pierwszej serii to był pewny strzał, ale w przypadku „Masterchef’a Junior’a” to wcale nie było takie oczywiste. - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego TVN. - Pamiętam jak nasz brytyjski konsultant w zeszłym roku studził nasz entuzjazm, ostrzegając że w wielu krajach druga seria poszła dużo gorzej. U nas się udało. Myślę, że zespół Ewy Leji zrobił bardzo dobrą robotę, a i dzieciaki były świetne. Nawiasem mówiąc do drugiej serii zgłosiło się nam dużo więcej chętnych i moglibyśmy śmiało wybrać drugie tyle równie dobrych uczestników.
Drugą edycję talent-show wygrała 10-letnia Julia Cymbaluk z Wrocławia.
Telewizja TVN chce kontynuować program, ale ostateczna decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła. - Na decyzję o trzecim sezonie mamy jeszcze czas, ale wobec takich wyników nie wyobrażam sobie, żebyśmy zrezygnowali z tego programu - informuje nas Czaja.
„MasterChef Junior” to talent-show, w którym w gotowaniu rywalizują dzieci w wieku od 8 do 13 lat. Przygotowane przez nich dania są oceniane przez: Mateusza Gesslera, Michela Morana i Annę Starmach, którzy są jurorami w produkcji.
Program produkuje firma Endemol Shine Polska.
Udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w kwietniu br. wyniósł 10,42 proc.
Dołącz do dyskusji: „MasterChef Junior 2” wygrał z konkurencją. Będzie kolejna edycja