SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Media społecznościowe wpływają na sposób oglądania telewizji

Ludzie spędzają nieco mniej czasu na oglądaniu stacji telewizyjnych mających ustalony program, a nieco więcej na oglądaniu telewizji na żądanie przesyłanej strumieniowo przez internet - wynika z badania Ericsson ConsumerLab.

Ponad 44 proc. respondentów stwierdziło, że ogląda telewizję na żądanie przez internet więcej niż raz w tygodniu, a około 80 proc. ogląda tradycyjną telewizję więcej niż raz w tygodniu.

"Oglądanie na żądanie staje się wprawdzie coraz popularniejsze, ale oglądanie stacji telewizyjnych pozostaje najczęstszą metodą kontaktu z telewizją. Ludzie chcą mieć dostęp zarówno do stacji telewizyjnych, jak i telewizji na żądanie. Internet nie zaszkodził telewizji i wideo tak bardzo, jak publikacjom drukowanym, po prostu oglądamy telewizję na więcej sposobów niż kiedyś." - powiedział Anders Erlandsson, starszy specjalista w dziale ConsumerLab firmy Ericsson.

Badanie wykazało ponadto, że na sposób oglądania telewizji wpływa korzystanie z mediów społecznościowych. Ponad 40 proc. respondentów stwierdziło, że oglądając telewizję korzysta z mediów społecznościowych na różnych urządzeniach, takich jak smartfony i tablety.

"Nasze szczegółowe wywiady - zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, które wyznaczają tendencje w oglądaniu wideo i telewizji - pokazują, w jaki sposób korzystanie z mediów społecznościowych wpływa na oglądanie. Większość rodzin łączy oglądanie telewizji z komentowaniem tego, co widzą, za pomocą Twittera, Facebooka, wiadomości SMS, rozmów głosowych i dyskusji na forach. Jest to szczególnie częste w przypadku programów typu reality show i transmisji sportowych. Taka komunikacja nadaje dodatkowy wymiar oglądaniu telewizji, gdyż nawet irytujące reality show wydaje się telewidzom zabawniejsze, jeśli mogą wysyłać do mediów społecznościowych komentarze o "potwornym" śpiewie czy "koszmarnym" ubraniu albo wyrazić radość, gdy nasi strzelą gola.” - stwierdził Erlandsson.

Jeśli chodzi o to, czego konsumenci najbardziej oczekują od swoich telewizorów, to dobra jakość pozostaje najważniejszym kryterium, wyprzedzając np. dostępność telewizji trójwymiarowej i możliwość korzystania z aplikacji. Użytkownicy usług są najbardziej skłonni płacić za oglądanie wprost na ekranie telewizora premierowych filmów, które są jeszcze w kinach.

Badanie pokazuje ponadto, ile średnio godzin tygodniowo ludzie spędzają na oglądaniu telewizji oraz jaki odsetek tego, co się ogląda, przypada na wideo na żądanie. Niemcy spędzają przynajmniej 25 godzin tygodniowo na oglądaniu telewizji i wideo, ale tylko 28 proc. stanowi wideo na żądanie. Tymczasem W Hiszpanii na wideo na żądanie przypada 44 proc. tego, co się ogląda w telewizorze.

Dane do badania rynku "TV & Video Consumer Trend Report 2011" zostały zebrane przez Ericsson ConsumerLab w Australii, Austrii, Brazylii, Chinach, Niemczech, Holandii, Rosji, Hiszpanii, Szwecji, Tajwanie, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych i Korei Południowej. W sumie przeprowadzono 22 wywiady kwalitatywne i 13 tys. kwantytatywnych, co reprezentuje prawie 400 mln konsumentów.

Dołącz do dyskusji: Media społecznościowe wpływają na sposób oglądania telewizji

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zdziwiony
"W sumie przeprowadzono 22 wywiady kwalitatywne i 13 tys. kwantytatywnych, co reprezentuje prawie 400 mln konsumentów."
Tylko 22 kwalitatywne estymują na 400 000 000 konsumentów?
0 0
odpowiedź