SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Megapanel za czerwiec: pierwszy spadek Facebooka

W czerwcu br. najpopularniejszymi serwisami internetowymi w Polsce były Google, Onet i NK - wynika z badania Megapanel PBI/Gemius. Natomiast po raz pierwszy zmniejszył się zasięg Facebooka.

W czerwcu serwisy Google odwiedziło 16,25 mln internautów z Polski, czyli o niespełna 20 tys. więcej niż miesiąc wcześniej. W związku z rosnącą penetracją internetu w naszym kraju zasięg tych witryn spadł jednak o 0,39 proc. Natomiast strony Onet.pl straciły w porównaniu do maja ok. 110 tys. real users. Za to strony Nasza-klasa.pl odwiedziło właśnie 110 tys. polskich internautów więcej.

W czerwcu po raz pierwszy od dłuższego czasu nie zwiększył się zasięg Facebooka – serwis odwiedziło ponad 40 tys. mniej polskich użytkowników niż w maju. Tymczasem w poprzednich miesiącach portal dynamicznie zyskiwał na popularności w naszym kraju – w grudniu ubiegłego roku miał jedynie 3,12 mln real users, a w czerwcu mimo wszystko utrzymał się na poziomie 6,4 mln użytkowników. 

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 Grupa Google 16 252 763 92,33%  
2 Grupa Onet.pl 13 007 812 73,90% tak
3 Grupa nasza-klasa.pl 12 127 985 68,90%  
4 Grupa Wirtualna Polska 11 810 119 67,09% tak
5 Grupa Gazeta.pl 11 188 581 63,56% tak
6 Grupa Allegro.pl 11 164 760 63,43% tak
7 youtube.com 10 917 300 62,02%  
8 Grupa Interia.pl 10 818 028 61,46% tak
9 Grupa O2.pl 9 975 346 56,67% tak
10 Grupa Wikipedia 8 476 319 48,15%  
11 facebook.com 6 417 239 36,46%  
12 Grupa GG Network 5 927 297 33,67% tak
13 Grupa Mozilla 5 775 815 32,81%  
14 Grupa Microsoft 5 626 928 31,97%  
15 Grupa Polskapresse 4 609 316 26,19% tak
16 Grupa Axel Springer 4 563 860 25,93% tak
17 Grupa Infor 4 367 256 24,81% tak
18 Grupa Money.pl 4 251 395 24,15% tak
19 Grupa Pf.pl 4 010 639 22,78% tak
20 Grupa Spolecznosci.pl 3 979 131 22,61%  


Wśród witryn objętych audytem site-centric kolejność w pierwszej dziesiątce nie zmieniła się w porównaniu z majem. Przy czym witryny Gazeta.pl odwiedziło prawie 350 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, strony Interia.pl – ponad 200 tys. mniej, a serwisy Polskapresse – 600 tys. mniej.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według zasięgu
lp. nazwa zasięg  użytkownicy (real users) audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl 73,90% 13 007 812 tak
2 Grupa Wirtualna Polska 67,09% 11 810 119 tak
3 Grupa Gazeta.pl 63,56% 11 188 581 tak
4 Grupa Allegro.pl 63,43% 11 164 760 tak
5 Grupa Interia.pl 61,46% 10 818 028 tak
6 Grupa O2.pl 56,67% 9 975 346 tak
7 Grupa GG Network 33,67% 5 927 297 tak
8 Grupa Polskapresse 26,19% 4 609 316 tak
9 Grupa Axel Springer 25,93% 4 563 860 tak
10 Grupa Infor 24,81% 4 367 256 tak
11 Grupa Money.pl 24,15% 4 251 395 tak
12 Grupa Pf.pl 22,78% 4 010 639 tak
13 Grupa Pino.pl 20,95% 3 687 732 tak
14 Grupa TVN 20,83% 3 666 719 tak
15 Grupa Media Regionalne 18,79% 3 307 965 tak
16 Grupa Murator 18,44% 3 246 016 tak
17 dobreprogramy.pl 18,05% 3 176 648 tak
18 Grupa Pkt.pl 16,60% 2 921 402 tak
19 Grupa Spilgames 16,43% 2 892 939 tak*
20 Grupa Edipresse.pl 16,24% 2 857 865 tak


W związku z rebrandingiem serwisu Nasza-klasa.pl na Nk.pl w czołówce domen pojawiła się właśnie Nk.pl, ale w czerwcu była jeszcze mniej popularna od poprzedniego adresu tego portalu. 

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 google.pl 15 548 458 88,33%  
2 onet.pl 12 034 367 68,37% tak
3 nasza-klasa.pl 11 559 074 65,67%  
4 google.com 10 968 524 62,31%  
5 youtube.com 10 917 300 62,02%  
6 wp.pl 10 722 905 60,92% tak
7 allegro.pl 10 589 504 60,16% tak
8 nk.pl 9 596 337 54,52%  
9 wikipedia.org 8 380 311 47,61%  
10 interia.pl 8 234 364 46,78% tak
11 gazeta.pl 7 547 046 42,87% tak
12 facebook.com 6 417 239 36,46%  
13 mozilla.com 5 637 179 32,02%  
14 wrzuta.pl 4 741 642 26,94% tak
15 zumi.pl 4 703 551 26,72% tak
16 o2.pl 4 615 286 26,22% tak
17 microsoft.com 4 342 157 24,67%  
18 otomoto.pl 4 018 075 22,83% tak
19 pf.pl 3 859 128 21,92% tak
20 chomikuj.pl 3 830 109 21,76% tak


Serwisy Allegro.pl zanotowały w czerwcu prawie 800 mln odsłon mniej niż w maju. Mniej odsłon użytkownicy wykonali też w pozostałych witrynach z czołówki. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp. nazwa liczba odsłon użytkownicy (real users) audyt site-centric
1 Grupa Allegro.pl 4 321 022 215 11 164 760 tak
2 Grupa Onet.pl 2 727 287 231 13 007 812 tak
3 Grupa Wirtualna Polska 2 308 458 017 11 810 119 tak
4 Grupa Interia.pl 1 122 199 506 10 818 028 tak
5 Grupa O2.pl 1 119 324 534 9 975 346 tak
6 Grupa Gazeta.pl 1 029 533 276 11 188 581 tak
7 poszkole.pl 226 204 568 1 500 179 tak
8 Grupa GG Network 192 523 517 5 927 297 tak
9 grono.net 175 459 709 1 939 431 tak
10 Grupa G+J Polska 173 605 244 2 789 434 tak


W czerwcu ogółem najdłużej przyciągały internautów – podobnie jak w maju – serwisy Onet.pl. Natomiast przeciętny użytkownik najwięcej czasu – ponad 5,5 godziny – spędzał na stronach Wirtualnej Polski. Tym samym WP wyprzedziła pod tym względem Onet. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych w całości lub częściowo* objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp. nazwa czas [godz] średni czas na użytkownika [godz:min:s] użytkownicy (real users) audyt site-centric
1 Grupa Onet.pl 70 187 786 05:23:45 13 007 812 tak
2 Grupa Wirtualna Polska 65 484 254 05:32:41 11 810 119 tak
3 Grupa Allegro.pl 44 637 122 03:59:53 11 164 760 tak
4 Grupa Interia.pl 36 361 321 03:21:40 10 818 028 tak
5 Grupa O2.pl 29 424 789 02:56:59 9 975 346 tak
6 Grupa Gazeta.pl 22 643 580 02:01:26 11 188 581 tak
7 Grupa GG Network 9 174 117 01:32:52 5 927 297 tak
8 Grupa Spilgames 5 704 708 01:58:19 2 892 939 tak*
9 Grupa Eska 3 966 594 03:18:28 1 199 161 tak
10 Grupa Eurozet 3 061 940 04:32:37 673 911 tak
11 Grupa TVN 2 708 861 00:44:20 3 666 719 tak
12 poszkole.pl 2 309 746 01:32:23 1 500 179 tak
13 grono.net 2 118 354 01:05:32 1 939 431 tak
14 joemonster.org 1 707 496 01:26:18 1 187 244 tak
15 Grupa Polskapresse 1 515 405 00:19:44 4 609 316 tak
16 targeo.pl 1 383 071 01:04:26 1 287 925 tak
17 Grupa G+J Polska 1 271 410 00:27:21 2 789 434 tak
18 Grupa Media Regionalne 1 222 938 00:22:11 3 307 965 tak
19 filmweb.pl 1 148 892 00:25:05 2 748 482 tak
20 nokaut.pl 1 087 104 00:25:33 2 552 330 tak


Gadu-Gadu straciło w porównaniu z majem prawie 150 tys. użytkowników, a Skype – ponad 300 tys. Windows Media Player i Winamp zanotowały mniejsze spadki popularności. 

Ranking  aplikacji według zasięgu miesięcznego*
lp. nazwa zasięg aktywne programy* audyt site-centric
1 Komunikator Gadu-Gadu 37,96% 6 682 357 tak
2 Komunikator Skype 25,77% 4 535 873  
3 Windows Media Player 25,21% 4 437 378  
4 Winamp 16,48% 2 901 434  
5 Ipla 13,48% 2 373 366  
6 OpenFM 6,28% 1 104 864  
7 RealPlayer 3,83% 673 301  
8 Aplikacja Google Desktop 3,25% 572 291  
9 Komunikator Windows Live Messenger 3,17% 557 259  
10 Komunikator Tlen.pl 2,92% 514 150 tak
11 QuickTime 1,76% 310 070  
12 Google Earth 1,45% 254 837  
13 VLC media player 1,25% 219 798  
14 iTunes 1,18% 208 320  
15 Komunikator AQQ 0,96% 169 774 tak
16 BestPlayer 0,86% 151 359  
17 GOM Player 0,56% 98 144  
18 AIMP 0,50% 87 214  
19 KMplayer 0,40% 69 666  
20 Czytnik RSS Paseczek 0,39% 69 040  



 



Liczebność próby: N= 14 980. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

* Aktywne programy oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.

Dołącz do dyskusji: Megapanel za czerwiec: pierwszy spadek Facebooka

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
Czy statystyki na początku wakacji mają sens? Ludzie zaczynają migrację wakacyjną i w związku z tym również zmieni się użytkowanie internetu.
20 12
odpowiedź
User
Ws
A jaki sens badanie ma we wrześniu kiedy ludzie wracają z wakacji, a w październiku kiedy studenci wracają na studia, a w listopadzie kiedy jest fatalna pogoda i wszystkim się nudzi lub w grudniu kiedy wszyscy na gwałt szukają prezentów?
20 12
odpowiedź