„Metro” i „Super Express” dużo więcej z reklam, „Gazeta Wyborcza” w dół (TOP10)
W kwietniu br. cennikowe wpływy reklamowe gazet były o 2,9 proc. wyższe niż rok wcześniej. Wśród czołowych tytułów ogólnopolskich duże wzrosty zanotowały „Metro” i „Super Express”, a największe spadki - „Gazeta Wyborcza”, „Polska” i „Dziennik Gazeta Prawna”.
Cennikowe przychody reklamowe dzienników (bez rabatów i autopromocji) w kwietniu br. wyniosły 145,78 mln zł. To o 4,3 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 2,9 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Tym samym przychody zmalały zdecydowanie mniej niż w I kwartale br., kiedy ich spadek wyniósł 11,9 proc. (zobacz szczegóły).
Zdecydowanie najwięcej na reklamach zarabia „Gazeta Wyborcza” (Agora) - jej przychody są prawie dwa razy wyższe niż drugiej w zestawieniu „Polski” (Grupa Polskapresse). W kwietniu br. wpływy reklamowe „GW” wyniosły 39,1 mln zł, o 4,1 mln zł mniej niż rok wcześniej (9,5 proc. w dół).
„Polska” zarobiła o 1,6 mln zł mniej niż w kwietniu ub.r. (spadek o 7,2 proc.), „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) - o 655 tys. zł (4 proc. w dół), „Dziennik Gazeta Prawna” - o 505 tys. zł (6,7 proc. w dół), a „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) - o 95 tys. zł (3,6 proc. w dół).
Największy procentowy spadek zanotowała regionalna „Gazeta Pomorska” (Grupa Polskapresse), której wpływy reklamowe zmalały w skali roku o 440 tys. zł, czyli 16,8 proc.
Za to bezpłatne „Metro” (Agora) zarobiło z reklam o 2,7 mln zł więcej niż rok wcześniej (co oznacza wzrost aż o 38,7 proc.), natomiast „Super Express” (Murator) - o 2,4 mln zł (25,2 proc. w górę). Z kolei przychody reklamowe „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communications) zwiększyły się o 368 tys. zł (3,7 proc. w górę), a regionalnego „Echa Dnia” (Grupa Polskapresse) - o 499 tys. zł (30,2 proc. w górę).
>>> Tylko „Dziennik Wschodni” na plusie w I kwartale, „Dziennik Zachodni” liderem sprzedaży
Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji, dane Kantar Media) |
||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
IV.2013 |
IV.2014 |
GAZETA WYBORCZA |
43 224 181 zł |
39 115 526 zł |
POLSKA |
22 174 259 zł |
20 566 725 zł |
FAKT |
16 274 435 zł |
15 619 899 zł |
SUPER EXPRESS |
9 367 764 zł |
11 731 061 zł |
RZECZPOSPOLITA |
9 879 721 zł |
10 247 969 zł |
METRO |
7 082 597 zł |
9 826 307 zł |
DZIENNIK GAZETA PRAWNA |
7 485 409 zł |
6 980 864 zł |
PULS BIZNESU |
2 649 740 zł |
2 555 102 zł |
GAZETA POMORSKA |
2 621 622 zł |
2 181 194 zł |
ECHO DNIA |
1 654 561 zł |
2 153 591 zł |
monitorowane tytuły razem |
150 106 951 zł |
145 780 842 zł |
Dołącz do dyskusji: „Metro” i „Super Express” dużo więcej z reklam, „Gazeta Wyborcza” w dół (TOP10)