SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Milion w „Milionerach” bez rekordu widowni

Tylko 2,8 mln widzów oglądało niedzielne wydanie teleturnieju TVN „Milionerzy”, w którym Krzysztof Wójcik jako pierwszy w Polsce wygrał milion zł. Nie była to jednak rekordowa widownia w historii programu.

TVN w czasie nadawania odcinka miał 21,31 proc. udziału w grupie 4+ oraz 24,28 proc. w komercyjnej 16-49 i zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym, za TVP 1, która pokazywała w tym czasie „Ojca Mateusza” i teleturniej „Jaka to melodia” przyciągając 4,32 mln oglądających (jej udział wyniósł odpowiednio 33,11 proc. i 27,64 proc.) - wynika z danych AGB Nielsen Media Research dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Wynikowi niedzielnego wydania „Milionerów” daleko jednak np. do widowni odcinka z początku kwietnia 2008 roku, gdy 21-letnia Paulina Kowalczyk stanęła przez pytaniem za milion zł. Jej zmagania oglądało wtedy 4,95 mln widzów, co dało stacji odpowiednio 45,48 proc. i  47,63 proc. udziału.

Odcinek z główną wygraną był jednak najpopularniejszy w obecnej serii programu, która po czterech wydaniach przyciąga średnio 2,62 mln widzów, co daje TVN-owi 18,50 proc. udziału w 4+  i 19,18 proc. w 16-49. To mniej niż rok temu, gdy niedzielne wydania „Milionerów” (program nadawano też wtedy w soboty) oglądało 2,86 mln osób, a udział kanału wynosił odpowiednio 19,71 proc. i 19,60 proc.

Obecnie w czasie emisji teleturnieju TVN jest wiceliderem rynku za wspomnianą już Jedynką, która emitując „Ojca Mateusza” i program „Jaka to melodia?” ma 33,19 proc. udziału w 4+. Za TVN-em ze znaczeni gorszymi wynikami plasują się Polsat (12,24 proc.; „Hotel 52”, „Wydarzenia”) i TVP 2 (8,42 proc.; „Panorama”, „Sport Telegram”, „Pogoda”, „Powiedz tak”). TVN jest drugi także w grupie komercyjnej.

Z danych wynika, że teleturniej oglądają głównie kobiety, widzowie w wieku 25-34 i powyżej 45. roku życia, mieszkańcy miast oraz osoby z wykształceniem średnim i wyższym.

Widownia wiosennej edycji „Milionerów” odcinek po odcinku

  Wszyscy 4+ 16-49
Data AMR SHR % SHR %
07-03-2010 2 721 647 18,76% 19,51%
14-03-2010 2 371 926 16,06% 14,57%
21-03-2010 2 583 342 18,13% 19,08%
28-03-2010 2 797 862 21,31% 24,28%
średnia 2 618 866 18,50% 19,18%


Oglądalność teleturnieju na tle konkurencji

  Wszyscy 4+  
Stacja AMR SHR % SHR %
TVP 1 4 692 533 33,19% 28,85%
TVN – Milionerzy 2 618 866 18,50% 19,18%
Polsat 1 729 816 12,24% 13,74%
TVP 2 1 190 692 8,42% 6,55%


Profil widowni programu

  ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 43,71% 91
  Kobiety 56,29% 109
Wiek  4-9 2,00% 34
   10-15 2,70% 38
  16 - 19 1,58% 27
  20 - 24 3,36% 41
  25 - 29 9,37% 105
  30 - 34 10,30% 126
  35 - 39 5,39% 76
  40 - 44 5,99% 93
  45 - 49 7,37% 103
  50 - 54 9,76% 118
  55 - 59 13,01% 172
  60+ 29,18% 150
Wlk. miasta Wieś 24,72% 63
  < 50 tys. 24,71% 103
  50-100 tys. 11,36% 133
  100-200 tys. 8,98% 112
  > 200 tys. 30,24% 148
Zawód Top management 7,70% 99
  Pracownicy średniego szczebla 20,54% 142
  Pracownicy fizyczni i rolnicy 17,52% 87
  Emeryci 38,03% 153
  Inni 16,21% 50
Wykształcenie Podstawowe 44,69% 97
  Średnie 35,05% 118
  Wyższe 15,57% 136
  Inne 4,70% 36


 

Dołącz do dyskusji: Milion w „Milionerach” bez rekordu widowni

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
solorz
ale kicha TVN ;)

najpierw zepsuli zabawę, podając ze wygrał a potem liczą na rekordy

sporo kasy zmarnowali ;)
0 0
odpowiedź
User
tfhf
Hochsztaplerstwo! Precz z ustawionymi programami.
0 0
odpowiedź
User
lipa
Słabo. Tak nagłośnione to było. Wszędzie o tym trąbili i reklamy przez 2 tygodnie. ja sam oglądałem tę farsę, bo już od dawna nie oglądam tego teleturnieju.
0 0
odpowiedź