SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Niemal 2 mln zł wydało ministerstwo rolnictwa na reklamy w Polskim Radiu, ponad 7 mln – na kampanie w TVP

Ponad 13 mln zł wydało w 2021 roku Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi na spoty i kampanie reklamowe w mediach – wynika z odpowiedzi ministra rolnictwa na interpelację dwójki posłów Koalicji Obywatelskich. Ponad 7 mln z tego trafiło do TVP, 1,9 mln do Polskiego Radia, niecałe 950 tys. do Polsatu, a 1,3 mln zł – do Radia Fiat, należącego do Archidiecezji Częstochowskiej.

Wicepremier i minister rolnictwa Henryk Kowalczyk Wicepremier i minister rolnictwa Henryk Kowalczyk

O wydatki na reklamę i promocję pytali w jednej interpelacji posłanka Dorota Niedziela oraz poseł Kazimierz Plocke. Z odpowiedzi udzielonej przez ministra Henryka Kowalczyka wynika, że w całym 2021 roku resort wydał na promocję w mediach dokładnie 13 281 720,56 zł. Najwięcej – bo 7,3 mln zł – trafiło z ministerialnej puli na reklamę w Telewizji Polskiej. I tak np. promocja Europejskiego Zielonego Ładu kosztowała 243,8 tys. zł, zaś kampania reklamująca wypoczynek w Polsce – 377,9 tys. zł.

552,2 tys. zł resort przeznaczył na „kampanię informacyjno-edukacyjną” w TVP (minister nie podaje w odpowiedzi, czego dotyczyła) zaś 30 tys. zł kosztowały „wątki ekologiczne” w serialu „M jak Miłość”. Promocja ekologii na antenie TVP ABC była już znacznie droższa: kosztowała 231 tys. zł.

Polskie Radio ogółem z umów z ministerstwem rolnictwa uzyskało 1 943 500 zł. W tym mieściły się m.in. produkcja i emisja na antenie Jedynki 70-sekundowewgo spotu dotyczącego rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich (556,8 tys. zł) czy emisja 30-sekundowego spotu na ten sam temat (299,9 tys. zł). Produkcja i emisja 30-sekundowej reklamy promującej ekologię (na kilku antenach) kosztowała 399,9 tys. zł. Do tego dochodzi też reklama zakupiona i wyemitowana w Radiu Olsztyn (rozgłośnia Polskiego Radia) – 194,8 tys. zł.

Telewizja Polsat łącznie zainkasowała 949,6 tys. zł za dwie kampanie edukacyjne. Osobne pozycje w ministerialnym wykazie stanowi ukazujący się na antenie Polsatu, a także w Ipli program „Z klimatem i pasją”, produkowany przez Media Holding Maria Sikorska Macińska. Dwie kampanie informacyjne przeprowadzane przez ministerstwo w tym programie kosztowały łącznie 177 tys. zł.

Znacznie mniej dostało w ramach umów wydawnictwo Polska Press: w ciągu całego 2021 roku ministerstwo rolnictwa promowało się na łamach mediów należących do tego wydawcy za kwotę łączną 38,9 tys. zł. Ponad 1,3 mln zł trafiło za to do Archidiecezji Częstochowskiej, właściciela Katolickiego Radia Fiat. Pieniądze przeznaczono na produkcję i emisję spotów, emitowanych w kilkunastu rozgłośniach regionalnych.

Kilka dni temu Ministerstwo Edukacji i Nauki podało, że w całym 2021 roku zawarło umowy z publicznymi mediami, opiewające na ponad 1,46 mln zł. Żadnej umowy z TVP i Polskim Radiem w ub.r. nie zawarło za to Ministerstwo Aktywów Państwowych.

 

Dołącz do dyskusji: Niemal 2 mln zł wydało ministerstwo rolnictwa na reklamy w Polskim Radiu, ponad 7 mln – na kampanie w TVP

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl