Mniej na reklamy farmaceutyków w tv i radiu, Aflofarm ze spadkiem o 25 proc., Sanofi-Aventis 122 proc. w górę (TOP5)
W pierwszym kwartale br. firmy farmaceutyczne zmniejszyły wydatki reklamowe o 12 proc. Zredukowały nakłady na wszystkie media, poza gazetami. Największym reklamodawcą w tej branży pozostaje Aflofarm Farmacja Polska, ale to Sanofi-Aventis zwiększyło budżet w skali roku o ponad 120 proc.
W okresie styczeń-marzec br. firmy farmaceutyczne wydały na reklamę w tradycyjnych mediach (bez internetu) 1,69 mld zł. Było to 12 proc. mniej niż w tym samym okresie 2002 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media).
Najwięcej ich budżetów - 1,16 mld zł - trafiło do telewizji. Było to jednak 7,1 proc. mniej niż w I kwartale 2020 roku.
Na reklamę radiową branża farmaceutyczna przeznaczyła w omawianym okresie 432,9 mln zł, czyli 12,8 proc. mniej niż rok wcześniej.
88,4 mln zł przeznaczono na reklamę w magazynach (45 proc. mniej rdr), zaś w reklamę zewnętrzną zainwestowano w tym czasie 753,1 tys. zł (86,7 proc. mniej rdr).
W I kwartale br. reklamy farmaceutyków nie pojawiły się w kinach - było to spowodowane zamknięciem kin z powodu pandemii COVID-19. Dla porównania w I kwartale ub.r. reklama kinowa tej branży warta była 2,6 mln zł.
Producenci farmaceutyków w I kwartale br. zwiększyli natomiast wydatki reklamowe w dziennikach. W porównaniu z I kwartałem ub.r. wzrosły one o 17,5 proc., do 7,4 mln zł.
Sanofi 120 proc. więcej na reklamę
Największym reklamodawcą branży farmaceutycznej pozostaje Aflofarm Farmacja Polska. Firma wydała w tradycyjnych mediach w I kwartale br. 462,4 mln zł, redukując wydatki w skali roku i 25 proc.
Drugi na podium Natur Produkt Zdrovit zwiększył je o 3,8 proc., do 168,4 mln zł, zaś trzecia na podium firma USP Zdrowie zmniejszyła nakłady reklamowe o 17,6 proc., do 147,6 mln zł.
Kolejne w zestawieniu firmy znacząco zwiększyły wydatki reklamowe w mediach. Sanofi-Aventis podniosło budżet na reklamę w tradycyjnych mediach w skali roku o 122,4 proc., do 81,7 mln zł, a Oleofarm - o 32,9 proc., do 76,9 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Mniej na reklamy farmaceutyków w tv i radiu, Aflofarm ze spadkiem o 25 proc., Sanofi-Aventis 122 proc. w górę (TOP5)