SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Mniej reklam słodyczy w telewizji, radiu i na outdoorze. Ferrero liderem, Wedel z największym wzrostem

O 2,3 proc. spadły cennikowo wydatki reklamowe producentów słodyczy w tym roku. Marketerzy ci przenoszą swoje budżety z telewizji, radia  outdooru do magazynów, gazet i kin. Reklamowym liderem w tej branży jest Ferrero Polska, który wydaje trzykrotnie więcej niż każdy z jego konkurentów. Z kolei największy wzrost nakładów reklamowych notuje Lotte Wedel.

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl wynika, że producenci słodyczy od stycznia do lipca br. na reklamy w mediach pozainternetowych przeznaczyli 507,7 mln zł. Było to o 2,3 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r. Blisko 80 proc. tych wydatków ulokowano w telewizjach - 395,7 mln zł. Jednak zainteresowanie reklamą telewizyjną tej branży maleje - nakłady na reklamę na szklanym ekranie zredukowano bowiem o 4,9 proc. w skali roku.

W omawianym okresie mniej na reklamach słodyczy zyskali też nadawcy radiowi i firmy reklamy zewnętrznej. Wydatki na reklamę radiową spadły o 43,8 proc., do 8,7 mln zł, a na reklamę zewnętrzną - o 11,5 proc., do 25,2 mln zł.

Producenci słodyczy w pierwszych siedmiu miesiącach tego roku znacznie zwiększyli inwestycje w reklamę w magazynach, kinach, gazetach i na nośnikach indoorowych. Magazyny dzięki nim zarobiły 59 proc. więcej (24,5 mln zł), kina - 20,1 proc. więcej (51,9 mln zł), gazety - 39 proc. więcej (843,9 tys. zł), a indoor - 94 proc. więcej (927,9 tys. zł).

Podział na media wydatków reklamowych producentów słodyczy

(cennikowo, bez autopromocji, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VII 2014

I-VII 2015

zmiana proc.

Telewizja

415 861 186 zł

395 655 865 zł

-4,9

Radio

15 461 711 zł

8 695 123 zł

-43,8

Gazety

607 324 zł

843 881 zł

39

Magazyny

15 406 660 zł

24 489 533 zł

59

Outdoor

28 508 903 zł

25 237 408 zł

-11,5

Kina

43 198 272 zł

51 888 548 zł

20,1

Indoor

478 200 zł

927 850 zł

94

razem

519 522 256 zł

507 738 208 zł

-2,3


Liderem wydatków reklamowych wśród producentów słodyczy jest Tic-Tac, właściciel takich marek jak Kinder Bueno. Firma ta w tym roku wydała na promocję swoich marek w mediach tradycyjnych niemal 143 mln zł (mniej w skali roku o 10,5 proc.) - blisko trzykrotnie więcej niż pozostali marketerzy z czołówki reklamodawców w tej kategorii produktów. W czerwcu Ferrero reklamował Tic-Tac w wersji z „The Minions”, a z okazji Dnia Matki promował Rafaello.

W największym stopniu wzrosły wydatki reklamowe Lotte Wedel w porównaniu z rokiem ub. - o blisko 130 proc., do 42,4 mln zł. Teraz Lotte Wedel prowadzi kampanię w oparciu o nową strategię komunikacji - bohaterem reklam jest kosmita Wargorr szukający radości na Ziemi. W pierwszej połowie roku marketer wspierał m.in. Ptasie Mleczko z okazji Dnia Matki, zaś w kwietniu firma promowała swoje europejskie desery międzynarodowymi rozmówkami.

Więcej wydała też firma Storck - jej nakłady reklamowe wzrosły o 16,4 proc., do 44,4 mln zł.

Pozostali marketerzy z czołówki największych reklamodawców wśród producentów słodyczy swoje nakłady reklamowe zredukowali. Mondelez Polska (właściciel m.in. Prince Polo, Milki) obniżył je o 34,5 proc., do 48,2 mln zł, a Mars Polska (właściciel Marsa, Snickersa) zredukował je o 53,7 proc., do 28,1 mln zł. Mondelez reklamował czekoladę Milka wiosną br. w kampanii pod hasłem „Ostatnia kostka”.

Najwięksi reklamodawcy wśród producentów słodyczy

(cennikowo, bez internetu, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VII 2014

I-VII 2015

zmiana proc.

Ferrero Polska

159 802 410 zł

142 965 405 zł

-10,5

Mondelez Polska

73 516 699 zł

48 184 524 zł

-34,5

Storck

38 140 435 zł

44 386 835 zł

16,4

Lotte Wedel

18 430 049 zł

42 361 122 zł

129,8

Mars Polska

60 676 992 zł

28 119 283 zł

-53,7

razem

519 522 256 zł

507 738 208 zł

-2,3


Najaktywniejszą reklamowo marką w omawianym okresie była marka Kinder (Ferrero Polska), która mimo mniejszych wydatków (spadek o 14,5 proc.) z wydatkami w kwocie 96 mln zł pozostała liderem w kategorii.

Pozycję wicelidera zajmuje marka E.Wedel z wydatkami w wysokości 42,3 mln zł (wzrost o blisko 130 proc). Trzecim najmocniej reklamowanym brandem jest Milka (Mondelez) - jej reklamy warte były 26,9 mln zł (26,7 proc. mniej niż rok temu).

Reklamy słodyczy Wawel kosztowały w tym roku 26 mln zł (10,4 proc. mniej niż rok wcześniej), a na wsparcie marki 7Days wydano 24,3 mln zł (9,1 proc. mniej).

Najsilniej reklamowane marki słodyczy

(cennikowo, bez internetu, dane Kantar Media)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-VII 2014

I-VII 2015

zmiana proc.

Kinder

112 337 426 zł

96 007 791 zł

-14,5

E.Wedel

18 430 049 zł

42 314 364 zł

129,6

Milka

36 667 461 zł

26 861 335 zł

-26,7

Wawel

29 065 232 zł

26 028 607 zł

-10,4

7 Days

26 698 934 zł

24 275 060 zł

-9,1

razem

519 522 256 zł

507 738 208 zł

-2,3

Dołącz do dyskusji: Mniej reklam słodyczy w telewizji, radiu i na outdoorze. Ferrero liderem, Wedel z największym wzrostem

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl