Mobilne wyszukiwarki w górę
W drugiej połowie ubiegłego roku znacząco wzrosła liczba i wybór wyszukiwarek w telefonach komórkowych.
Skłoniło to eMarketera do podniesienia prognozy odnośnie poziomu wydatków reklamowych na światowym rynku mobilnych wyszukiwarek: z 83 milionów dolarów w 2007 roku do 3,8 miliarda dolarów w roku 2012.
W ubiegłym roku na reklamy w mobilnych wyszukiwarkach najwięcej pieniędzy zostało przeznaczonych na rynku amerykańskim (34,5 miliona dolarów), a następnie w regionie Azji i Pacyfiku (26 mln) oraz w Europie Zachodniej (18,4 mln).
Według eMarketera, w roku 2012 proporcje te będą wyglądać następująco: USA - 1,48 miliarda dolarów, Azja i Pacyfik - 1,16 mld, Europa Zachodnia - 968,2 miliona dolarów oraz pozostałe rynki łącznie - 160,9 mln.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Mobilne wyszukiwarki w górę