„Moda na sukces” po zmianie godziny straciła połowę widzów
Jesienią „Modę na sukces” emitowaną w dni powszednie o 14.25 oglądało średnio ponad 500 tys. widzów. To o połowę mniej niż rok wcześniej, ale pokazywaną o późniejszej porze. Telenowela daje Jedynce trzecie miejsce w rynku.
Średnia widownia „Mody na sukces” w okresie od 2 września do 19 grudnia br. wyniosła 509 tys. osób. Przełożyło się to na 9,53 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz tylko 3,96 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Amerykańska opera mydlana na antenie TVP1 emitowana jest od poniedziałku do czwartku o. godz. 14.25.
>>> Dane oglądalności „Mody na sukces” w latach 1997 - 2010
Najchętniej oglądany odcinek „Mody na sukces” w bieżącym sezonie wyemitowano 9 grudnia br. Zainteresował on 659 tys. widzów.
Trzy topowe odcinki „Mody na sukces”
Data |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
|
09-12-2013 |
659 376 |
10,91% |
25-11-2013 |
631 332 |
10,77% |
02-12-2013 |
628 071 |
11,50% |
W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. telenowela straciła aż 51,3 proc. widzów, czyli 540 tys. oglądających. Wówczas „Modę na sukces” oglądało 1,05 mln osób przy udziałach wynoszących odpowiednio 12,57 proc. i 6,15 proc. Należy zaznaczyć fakt, iż emitowana była ona wtedy od poniedziałku do piątku o godz. 16.30, czyli dwie godziny później niż obecnie.
Po zmianie godziny emisji opera mydlana podniosła jednak widownię swojego obecnego pasma (o 97 tys. osób) względem poprzedniego roku, choć spadł udział w grupie komercyjnej. Zeszłej jesieni Jedynkę między 14.25 a 14.45 oglądało 412 tys. widzów, co przekładało się odpowiednio na 8,28 proc. i 5,41 proc. udziału.
TVP1 w paśmie emisji „Mody na sukces” zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym. W tym czasie liderem jest Polsat, który emituje „Pierwszą miłość” i początek „Trudnych spraw”, a jego udział plasuje się na poziomie 9,74 proc. Trzecią pozycję wśród tzw. „wielkiej czwórki” zajmuje TVN („W11 - Wydział Śledczy” i „Wawa non stop”; 9,11 proc.), a czwartą - TVP2 (gł. „Postaw na milion”, filmy dokumentalne i programy rozrywkowe; 5,73 proc.).
Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej Jedynka przegrywa walkę o widza już ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami. Liderem także jest Polsat, drugie miejsce należy do TVN, a trzecie - do Dwójki.
Oglądalność serialu na tle konkurencji
Stacja |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
AMR |
SHR % |
SHR % |
|
Polsat |
520 441 |
9,74% |
12,69% |
TVP1 - Moda na sukces |
509 441 |
9,53% |
3,96% |
TVN |
486 652 |
9,11% |
11,35% |
TVP2 |
306 479 |
5,73% |
5,62% |
Od stycznia 2014 roku „Moda na sukces” będzie nadawana w TVP1 od wtorku do piątku, a nie od poniedziałku do czwartku jak w ramówce jesiennej. Bez zmian pozostaje godzina emisji serialu (dowiedz się więcej).
„Moda na sukces” kręcona jest od 1987 roku, a TVP1 pokazuje ją od 1994 roku. Produkcja opowiada o losach rodziny Forresterów, właścicieli domu mody z Los Angeles oraz ich krewnych i znajomych. TVP1 pokazała dotąd ponad 5600 odcinków (serial nadaje od odcinka 216.). Obecnie w Jedynce oglądać można odcinki nakręcone w 2010 roku.
Dołącz do dyskusji: „Moda na sukces” po zmianie godziny straciła połowę widzów
Gdyby nie te kombinacje TVP od 2 lat to wynik mógłby być 4 razy lepsze. Przed tymi zmianami widownia osiągała prawie 2 mln...
Tymczasem producenci serialu myślą nad nakręceniem kilku odcinków w Europie (możliwe, że także w Polsce), a sami aktorzy przesłali nawet życzenia świąteczne dla widzów z Polski...