SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Moda na sukces” po zmianie godziny straciła połowę widzów

Jesienią „Modę na sukces” emitowaną w dni powszednie o 14.25 oglądało średnio ponad 500 tys. widzów. To o połowę mniej niż rok wcześniej, ale pokazywaną o późniejszej porze. Telenowela daje Jedynce trzecie miejsce w rynku.

Bohaterowie "Mody na sukces" Bohaterowie

Średnia widownia „Mody na sukces” w okresie od 2 września do 19 grudnia br. wyniosła 509 tys. osób. Przełożyło się to na 9,53 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz tylko 3,96 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Amerykańska opera mydlana na antenie TVP1 emitowana jest od poniedziałku do czwartku o. godz. 14.25.

>>> Dane oglądalności „Mody na sukces” w latach 1997 - 2010

Najchętniej oglądany odcinek „Mody na sukces” w bieżącym sezonie wyemitowano 9 grudnia br. Zainteresował on 659 tys. widzów.

Trzy topowe odcinki „Mody na sukces”

Data

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

09-12-2013

659 376

10,91%

25-11-2013

631 332

10,77%

02-12-2013

628 071

11,50%


W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. telenowela straciła aż 51,3 proc. widzów, czyli 540 tys. oglądających. Wówczas „Modę na sukces” oglądało 1,05 mln osób przy udziałach wynoszących odpowiednio 12,57 proc. i 6,15 proc. Należy zaznaczyć fakt, iż emitowana była ona wtedy od poniedziałku do piątku o godz. 16.30, czyli dwie godziny później niż obecnie.

Po zmianie godziny emisji opera mydlana podniosła jednak widownię swojego obecnego pasma (o 97 tys. osób) względem poprzedniego roku, choć spadł udział w grupie komercyjnej. Zeszłej jesieni Jedynkę między 14.25 a 14.45 oglądało 412 tys. widzów, co przekładało się odpowiednio na 8,28 proc. i 5,41 proc. udziału.

TVP1 w paśmie emisji „Mody na sukces” zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym. W tym czasie liderem jest Polsat, który emituje „Pierwszą miłość” i początek „Trudnych spraw”, a jego udział plasuje się na poziomie 9,74 proc. Trzecią pozycję wśród tzw. „wielkiej czwórki” zajmuje TVN („W11 - Wydział Śledczy” i „Wawa non stop”; 9,11 proc.), a czwartą - TVP2 (gł. „Postaw na milion”, filmy dokumentalne i programy rozrywkowe; 5,73 proc.).

Z kolei wśród widzów w grupie komercyjnej Jedynka przegrywa walkę o widza już ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami. Liderem także jest Polsat, drugie miejsce należy do TVN, a trzecie - do Dwójki.

Oglądalność serialu na tle konkurencji

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

SHR %

Polsat

520 441

9,74%

12,69%

TVP1 - Moda na sukces

509 441

9,53%

3,96%

TVN

486 652

9,11%

11,35%

TVP2

306 479

5,73%

5,62%


Od stycznia 2014 roku „Moda na sukces” będzie nadawana w TVP1 od wtorku do piątku, a nie od poniedziałku do czwartku jak w ramówce jesiennej. Bez zmian pozostaje godzina emisji serialu (dowiedz się więcej).

„Moda na sukces” kręcona jest od 1987 roku, a TVP1 pokazuje ją od 1994 roku. Produkcja opowiada o losach rodziny Forresterów, właścicieli domu mody z Los Angeles oraz ich krewnych i znajomych. TVP1 pokazała dotąd ponad 5600 odcinków (serial nadaje od odcinka 216.). Obecnie w Jedynce oglądać można odcinki nakręcone w 2010 roku.

Dołącz do dyskusji: „Moda na sukces” po zmianie godziny straciła połowę widzów

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
cmk
Dziękuję za spełnienie mojej prośby.
Gdyby nie te kombinacje TVP od 2 lat to wynik mógłby być 4 razy lepsze. Przed tymi zmianami widownia osiągała prawie 2 mln...
0 0
odpowiedź
User
NIE MA SALLY SPECTRY
NIE MA SALLY SPECTRY TO I NIKT NIE OGLĄDA!!!!
0 0
odpowiedź
User
cmk
Dobrze, że artykuł zwraca uwagę, że widownia leci w dół głównie przez zmiany pory. Teraz jeszcze zmieniają dni tygodnia...
Tymczasem producenci serialu myślą nad nakręceniem kilku odcinków w Europie (możliwe, że także w Polsce), a sami aktorzy przesłali nawet życzenia świąteczne dla widzów z Polski...
0 0
odpowiedź