„Motor” liderem pism motoryzacyjnych, mimo spadku sprzedaży
W maju 2013 roku w rankingu sprzedaży ogółem tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Z kolei wśród miesięczników na pozycji lidera utrzymał się magazyn „Top Gear”, a najwięcej stracił „Świat Motocykli”.
Liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych w maju 2013 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca rok wcześniej spadła o 4,65 proc. i wyniosła 95 756 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę na poziomie 2,45 proc., a jego średni wynik ustabilizował się na poziomie 76 921 egz.
Wśród miesięczników motoryzacyjnych pierwsze miejsce utrzymał „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska). Sprzedaż ogółem tego pisma w analizowanym okresie zmniejszyła się o 16,27 proc. do 40 793 egz.
Drugie miejsce należało do „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego wynik sprzedażowy w maju 2013 roku wyniósł 40 533 egz., po spadku o 7,45 proc.
Z kolei ostatnie miejsce podium zajął miesięcznik „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem zmalała o 2,45 proc. i wyniosła 36 005 egz.
Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł zajmujący czwarte miejsce magazyn „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska). Jego wynik sprzedażowy zwiększył się o 15,78 proc. do 29 042 egz.
Z kolei największy spadek zanotował „Świat Motocykli” (Agora), którego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 19,81 proc. i ostatecznie wyniósł 17 018 egz. Pismo to w rankingu zajęło miejsce piąte.
Wirtualnemedia.pl |
maj |
|
2013 |
2012 |
|
ZKDP |
Sprzedaż ogółem |
|
Tytuł |
Tygodniki |
|
Motor |
95 756 |
100 426 |
Auto Świat |
76 921 |
78 851 |
Tytuł |
Miesięczniki |
|
Top Gear |
40 793 |
48 719 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
40 533 |
43 794 |
Auto Świat Poradnik |
36 005 |
36 910 |
Auto Motor i Sport |
29 042 |
25 085 |
Świat Motocykli |
17 018 |
21 223 |
Automobilista |
8 436 |
8 713 |
Classic Auto |
8 153 |
7 205 |
W maju 2013 roku w porównaniu do kwietnia 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 13,51 proc. Z kolei wynik „Auto Świata” spadł o 13,33 proc.
Natomiast wśród miesięczników również jedynym wzrostem (o 1,95 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Classic Auto”. Z kolei najwięcej stracił tutaj „Auto Świat Poradnik” - było to 14,79 proc.
Wirtualnemedia.pl |
2013 |
|
maj |
kwiecień |
|
ZKDP |
Sprzedaż ogółem |
|
Tytuł |
Tygodniki |
|
Motor |
95 756 |
110 716 |
Auto Świat |
76 921 |
88 756 |
Tytuł |
Miesięczniki |
|
Top Gear |
40 793 |
43 627 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
40 533 |
45 856 |
Auto Świat Poradnik |
36 005 |
42 254 |
Auto Motor i Sport |
29 042 |
30 637 |
Świat Motocykli |
17 018 |
18 311 |
Automobilista |
8 436 |
9 369 |
Classic Auto |
8 153 |
7 997 |
Dołącz do dyskusji: „Motor” liderem pism motoryzacyjnych, mimo spadku sprzedaży
Ale nic na zawsze dane nie jest...kiedys ta strategia ulegnie zmianie, kwestia czasu.