„Motor” liderem pism motoryzacyjnych po trzech kwartałach br., „Top Gear” w dół
W pierwszych trzech kwartałach 2013 roku w rankingu sprzedaży ogółem tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Z kolei wśród miesięczników na pozycji lidera utrzymał się magazyn „Top Gear”, mimo spadku sprzedaży.
Liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych w okresie od I do III kwartału 2013 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego okresu rok wcześniej wzrosła o 3,75 proc. i wyniosła 103 033 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę na poziomie 4,47 proc., a jego średni wynik ustabilizował się na poziomie 80 329 egz.
Wśród miesięczników motoryzacyjnych pierwsze miejsce utrzymał „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w analizowanym okresie zmniejszyła się o 8,98 proc. do 45 027 egz.
Z trzeciego na drugie miejsce awansowało „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego średni wynik sprzedażowy w pierwszych dziewięciu miesiącach br. wyniósł 43 630 egz., po wzroście o 10,76 proc.
Na ostatnią pozycję podium spadł miesięcznik „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 3,51 proc. i wyniosła 41 848 egz.
Największym wzrostem w badanym okresie pochwalić się mógł „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska), który w zestawieniu uplasował się tuż za podium. Jego średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się bowiem o 11,07 proc. i wyniosła 29 778 egz.
Z kolei największy spadek zanotował „Świat Motocykli” (Agora), którego średni wynik sprzedażowy zmniejszył się o 20,48 proc. i ostatecznie wyniósł 17 510 egz. Pismo to w rankingu zajęło miejsce piąte.
Wirtualnemedia.pl |
I-III kwartał |
|
2013 |
2012 |
|
ZKDP |
Sprzedaż ogółem |
|
Tytuł |
Tygodniki |
|
Motor |
103 033 |
99 308 |
Auto Świat |
80 329 |
84 092 |
Tytuł |
Miesięczniki |
|
Top Gear |
45 027 |
49 468 |
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
43 630 |
39 391 |
Auto Świat Poradnik |
41 848 |
43 371 |
Auto Motor i Sport |
29 778 |
26 809 |
Świat Motocykli |
17 510 |
22 021 |
Automobilista |
8 556 |
9 521 |
Classic Auto |
7 971 |
7 215 |
We wrześniu 2013 roku średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” w porównaniu do września 2012 roku zwiększyła się o 4,42 proc. do 103 457 egz. Z kolei wynik „Auto Świata” to 74 915 egz., po spadku o 1,74 proc.
Natomiast wśród miesięczników pozycja lidera należała tutaj do „Auto-Moto” (44 861 egz.; spadek o 5,55 proc.). Drugie miejsce zajęło „Top Gear” (44 400 egz.; w dół o 0,47 proc.), a trzecie - „Auto Świat Poradnik” (41 158 egz.; + 4,03 proc.).
Największym wzrostem (o 17,76 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Auto Motor i Sport”. Z kolei najwięcej stracił tutaj „Automobilista” (Automobilista) - było to 15,07 proc.
Wirtualnemedia.pl |
wrzesień |
|
2013 |
2012 |
|
ZKDP |
Sprzedaż ogółem |
|
Tytuł |
Tygodniki |
|
Motor |
103 457 |
99 079 |
Auto Świat |
74 915 |
76 242 |
Tytuł |
Miesięczniki |
|
Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych |
44 861 |
47 497 |
Top Gear |
44 400 |
44 611 |
Auto Świat Poradnik |
41 158 |
39 563 |
Auto Motor i Sport |
30 022 |
25 494 |
Świat Motocykli |
18 028 |
20 395 |
Automobilista |
7 812 |
9 198 |
Dołącz do dyskusji: „Motor” liderem pism motoryzacyjnych po trzech kwartałach br., „Top Gear” w dół