SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Na jesieni ruszy TVN CNBC Biznes

Roman Młodkowski został szefem nowego kanału tematycznego Grupy TVN. O projekcie i planach emisji TVN w technologii HD opowiada Wirtualnemedia.pl Piotr Walter, prezes grupy TVN.

TVN CNBC Biznes, kanał o tematyce biznesowo-finansowej, zostanie uruchomiony na początku jesieni. Będzie działał na zasadzie ścisłej i wyłącznej współpracy z CNBC Europe - poinformowano wczoraj na spotkaniu z dziennikarzami.

tvngdgdf

Dyrektorem Programowym TVN CNBC Biznes został Roman Młodkowski, Dyrektor Działu Serwisów Biznesowych TVN. Znany jest jako twórca i prowadzący programy "Fakty, ludzie, pieniądze" oraz "Firma". Podczas konferencji prasowej Młodkowski zapowiedział, że nowy kanał nadawał będzie nie tylko suche informacje, ale również analizy i notowania giełdowe. Ma to być stacja z "ludzką twarzą".

TVN CNBC Biznes z założenia ma być kanałem niszowym. - Aczkolwiek, jak rozumiem założenia Romka (Młodkowskiego - przyp. red.), jego celem jest powiększać tę niszę i powiększać grono odbiorców również poprzez fakt mówienia bardzo prostym i otwartym językiem, który jest do skonsumowania przez przeciętnego obywatela - mówi w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Piotr Walter, prezes Telewizji TVN. - W pewnym sensie Romek ma przed sobą zadanie wykreowania mody na taką informację biznesową.

Nowy kanał zostanie stworzony przede wszystkim przez dziennikarzy i zasoby TVN24. Obecnie zespół kanału biznesowego liczy już prawie 50 osób (m.in. Mikołaj Kunica, Robert Stankiewicz, Radosław Wróblewski, Anna Augustyn i Marek Tejchman).

TVN CNBC Biznes zaraz po starcie, dzięki umowom podpisanym już z sieciami kablowymi, dotrze do 2 mln. - 2,5 mln. abonentów (40%-50% rynku). Będzie to ostatni nowy kanał tematyczny Grupy TVN, który zostanie uruchomiony w bieżącym roku.

Umowa pomiędzy Grupą TVN i CNBC o wspólnym kanale biznesowym przewiduje codzienną współpracę redakcyjną i technologiczną CNBC z kanałem TVN CNBC Biznes w Polsce, jak również bieżące wykorzystanie relacji i analiz przygotowywanych przez TVN CNBC Biznes w programach CNBC Europe nadawanych z Londynu.

TVN CNBC Biznes będzie miał dostęp do infrastruktury CNBC na całym świecie (w tym do biur CNBC w Londynie, Frankfurcie, Mediolanie, Brukseli, Paryżu, Nowym Jorku, Tokio, Dubaju, Singapurze, Korei Płd. i RPA), a także do centrów nadawczych CNBC zlokalizowanych na najważniejszych giełdach świata. Polski kanał biznesowy będzie miał stałych korespondentów w Londynie i Frankfurcie, skąd - w oparciu o zasoby tamtejszych newsroomów CNBC - będą oni mogli uczestniczyć na żywo w programach prowadzonych ze studia TVN CNBC Biznes przy ul. Wiertniczej w Warszawie.

Dostęp do infrastruktury komunikacyjnej CNBC Europe pozwoli także TVN CNBC Biznes na łączenie się na żywo z siedzibami banków i instytucji finansowych w londyńskim City - ważnym ośrodku finansowym, analizującym nie tylko rynki globalne, ale też sytuację rynkową, gospodarczą i polityczną w Europie Środkowej.

Pomiędzy Londynem i Warszawą zostanie ustanowione stałe łącze, służące do bieżącej wymiany materiałów zdjęciowych i programów pomiędzy CNBC Europe a TVN CNBC Biznes. Umowa przewiduje również wzajemne udostępnianie przez partnerów wozów transmisyjnych.

tvnhjhjhjfhjfhj

CNBC Europe jest jedyną ogólnoeuropejską siecią telewizyjną dostarczającą na bieżąco informacje finansowe i biznesowe, skierowane do najwyższej kadry zarządzającej, europejskiego sektora usług finansowych i europejskich inwestorów. Kanał dociera do ponad 100 milionów gospodarstw domowych, 1.400 banków i instytucji finansowych oraz hoteli w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Dodatkowo, CNBC.com umożliwia dostęp do najbogatszego na świecie archiwum materiałów video o tematyce biznesowej oraz do streamingu trzech regionalnych sieci CNBC.

Grupa TVN nadaje obecnie 12 programów telewizyjnych, w tym 9 kanałów tematycznych. Są to: TVN, ITVN, TVN Siedem oraz kanały tematyczne: TVN 24, TVN Meteo, TVN Turbo, TVN Style, TVN Gra, TVN Linqua, TVN Med, Discovery Historia oraz Telezakupy Mango.

TV Biznes konkurencją dla TVN CNBC Biznes
Prezes TVN Piotr Walter, pytany w kim upatruje bezpośrednią konkurencję dla kanału biznesowego TVN, powiedział, że mogłaby to być TV Biznes, choć na razie nie wiadomo w jakim kierunku będzie się ona rozwijać.

TV Biznes była pierwszą polską telewizją biznesową. W lutym 2007 r. stację kupił Polsat, który buduje na jej bazie kanał informacyjno-biznesowy. Start kanału w nowej formule również zapowiadany jest na jesień.

TVN HD jeszcze nie teraz
Piotr Walter podczas rozmowy z portalem Wirtualnemedia.pl, nawiązał również do zapowiedzi Telewizji Polsat o wprowadzeniu na jesieni dwóch oddzielnych kanałów nadających w technologii wysokiej rozdzielczości HD - Polsat HD oraz Polsat Sport HD (więcej). Wyjaśnił, że Grupa TVN nie przewiduje w najbliższym czasie podobnych działań.

- Na rynku jest obecnie zaledwie 500 tysięcy odbiorników telewizyjnych odbierających w High Definition. Nadal jest to ciągle bardziej koszt niż zysk, nawet jeśli liczyć zysk pr-owy - zauważa prezes Walter. - Natomiast za bezpieczną inwestycję uważałbym zakup sprzętu, wozów transmisyjnych HD, tego wszystkiego, co ma swoją wartość w przyszłości. Prezes wyjaśnił również, że tvn-owskie seriale i filmy (np. "Kryminalni" i "Odwróceni") kręcone są już w HD, ale montowane i nadawane są w standardowej technologii.

Dołącz do dyskusji: Na jesieni ruszy TVN CNBC Biznes

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl