SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Onet wraca na pozycję lidera najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce. W kwietniu w czołówce Wirtualnemedia.pl

Najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce w kwietniu br. był Onet - wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Drugie miejsce zajmuje lider z marca - stacja RMF MF. W czołówce najczęściej cytowanych mediów internetowych kolejny miesiąc są Wirtualnemedia.pl.

W głównym rankingu ukazującym piętnaście najczęściej cytowanych mediów znalazły się cztery portale internetowe: Onet.pl, Wp.pl, Interia.pl, Money.pl, dwie stacje radiowe: RMF FM i Radio Zet, trzy telewizyjne: TVN24, Polsat News, TVP Info, oraz sześć tytułów prasowych: "Rzeczpospolita", "Gazeta Wyborcza", "Super Express", "Dziennik Gazeta Prawna", "Gazeta Polska" i "Fakt".

Na pozycję pierwszą głównego rankingu w kwietniu, po miesiącu przerwy powróciła redakcja Onet.pl, z wynikiem ponad 4,9 tys. cytowań. RMF FM w kwietniu znalazła się na drugim miejscu z wynikiem 4,5 tys. powołań w innych mediach. Podium zamyka "Rzeczpospolita", której pozycja wzrosła o jedno miejsce w stosunku do marca 2021 i tym samym wyprzedziła Gazetę Wyborczą.

Wirtualnemedia.pl w czołówce mediów internetowych

Liderem części internetowej IMM w kwietniu był Onet. Kolejno w rankingu uplasowały się również serwisy Wp.pl z liczbą 2,7 tys. wzmianek i Interia.pl z wynikiem 1,6 tys. powołań. Zestawienie zamyka tytuł OKO.press.

Portal Wirtualnemedia.pl zajmuje miejsce piąte, z wynikiem 705 cytowań.



Najczęściej cytowane tytuły prasowe

W rankingu tytułów prasowych na pierwsze miejsce powraca "Rzeczpospolita" z rezultatem ponad 3 tysięcy wzmianek. Na dziennik inne media licznie powoływały się między innymi w związku z przeprowadzonym na zlecenie redakcji sondażem, w którym zapytano uczestników o to, jakiego rodzaju szczepionkę na COVID-19 preferują.

Drugie miejsce w kategorii zajęła "Gazeta Wyborcza", na którą powoływano 1,6 tys. razy. Pozycję trzecią zajął "Super Express" (1,5 tys. cytowań), który wzmiankowany był między innymi w sprawie rozmowy tytułu z wicepremierem, liderem Porozumienia Jarosławem Gowinem na temat politycznej sytuacji w Zjednoczonej Prawicy.

W kategorii tygodników i dwutygodników miejsce pierwsze drugi miesiąc z rzędu zajmują "Sieci", wzmiankowane 758 razy. Za nim o dwie pozycje wyżej w stosunku do marca br. uplasował się "Wprost" (415 wzmianek), na który licznie się powoływano szczególnie w kwestii opublikowanych informacji na łamach tygodnika o zbieraniu podpisów przez działaczy mazowieckiej PO pod apelem wzywającym Borysa Budkę do ustąpienia ze stanowiska.

Trzecie miejsce zajął dwutygodnik "Viva!", w którym ukazał się m.in. wywiad z prezenterem TVN Piotrem Kraśko.

W kategorii miesięczników i dwumiesięczników pierwsze miejsce rankingu zajmuje magazyn "Forbes", cytowany łącznie 285 razy. Kolejno drugą i trzecią pozycję zajęły "Press" i "Twój Styl".

Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne i radiowe

Podium kategorii telewizja zajęły kolejno TVN 24 (2,9 tys. wzmianek), Polsat News (2,2 tys. cytowań) oraz TVP Info (1 tys. powołań). Na pozycji piątej, ze wzrostem o jedną pozycję w kategorii, uplasowała się stacja TVP 1, którą licznie cytowano między innymi w związku z zawieszeniem programu „Warto rozmawiać” Jana Pospieszalskiego po tym, jak Komisja Etyki Telewizji Polskiej stwierdziła, że jeden z odcinków o walce rządu z pandemią naruszył zasady etyki dziennikarskiej obowiązujące w stacji. Ranking zamyka stacja Polsat Sport z wynikiem 189 powołań w innych tytułach mediowych.

Pozycję najbardziej opiniotwórczej stacji radiowej w kraju utrzymuje RMF FM, na której informacje w tym szczególnie licznie powoływano się na wywiad w „Porannej rozmowie” Roberta Mazurka z szefem KPRM Michałem Dworczykiem, o procesie szczepień na COVID-19. Miejsce drugie rankingu zajmuje stacja Radio Zet, którą cytowano w innych 2,5 tys. razy. Miejsce trzecie zajęła stacja Polskie Radio 24 z liczbą 884 wzmianek w innym tytułach mediowych.

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe w kwietniu

Podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym za kwiecień tworzą "Rzeczpospolita", "Dziennik Gazeta Prawna" oraz "Puls Biznesu".

Wśród portali internetowych niezmiennie najczęściej cytowano kolejno Money.pl, Businessinsidder.com.pl, Bankier.pl, 300gospodarka.pl oraz Wnp.pl.

Czołowe media regionalne  

Najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym w Polsce niezmiennie od dłuższego czasu pozostaje Radio Wrocław, które w kwietniu cytowane było 189 razy. Z kolei miejsce drugie ze wzrostem o trzy pozycje w rankingu zajął "Głos Wielkopolski".

Podium zamyka Radio Kraków z wynikiem 95 cytowań. Miejsce czwarte zajmuje Radio Gdańsk z liczbą 93 powołań w innych mediach. Do rankingu zakwalifikował się również "Dziennik Bałtycki", który licznie wzmiankowano w związku jubileuszem 75-lecia aktora Andrzeja Seweryna i wywiadem, którego udzielił redakcji w 1993 roku.

wykres

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 50 103 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; serwisów internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-30 kwietnia 2021 roku.

Dołącz do dyskusji: Onet wraca na pozycję lidera najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce. W kwietniu w czołówce Wirtualnemedia.pl

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
TOMEK
ONET JEST NAJLEPSZY JAK ZAWSZE.OBY TAK DALEJ.
0 0
odpowiedź
User
opinia
Opinotwórczy? czyli tworzy kreuje rzeczywstosci i opinie dla własnych celów oraz polityki Ps Myślacy ludzie wyciagaja własne wnioski bełkot potrzebny jest dla mas
0 0
odpowiedź