WP i o2 przyciągają na dłużej niż Google i Facebook. WhatsApp przed Instagramem i Snapchatem (Gemius/PBI z grudnia)
Strony i aplikacje Google’a niezmiennie mają najwięcej użytkowników i odsłon w polskim internecie, a Grupa Wirtualna Polska notuje najdłuższy średni czas korzystania przez internautę. W badaniu Gemius/PBI od grudnia ub.r. wprowadzono znaczące zmiany.
W grudniu ub.r. serwisy i aplikacje Google’a odwiedziło 26,66 mln realnych użytkowników, czyli 94,91 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 7,23 mld odsłon, a każdego dnia 13,2 mln użytkowników spędzało średnio 28 minut i 40 sekund - wynika z badania Gemius/PBI.
Google jest zdecydowanym liderem pod względem miesięcznej liczby użytkowników i odsłon. W tej pierwszej statystyce kolejne pozycje zajęły Grupa Wirtualna Polska (21,92 mln), Facebook (21,48 mln), Grupa Ringier Axel Springer Polska (20,91 mln) oraz YouTube (20,25 mln), a w drugiej - Grupa OLX (3,94 mld), Facebook (3,53 mld), Grupa Wirtualna Polska (2,77 mld) Grupa Allegro (2,23 mld), Grupa Ringier Axel Springer Polska (1,98 mld) oraz Grupa Interia (1,36 mld).
W serwisach i aplikacjach Wirtualnej Polski przeciętny użytkownik spędził dziennie 35 minut i 4 sekundy. Grupa Google zanotowała 28 minut i 40 sekund średniego czasu korzystania w ciągu dnia przez odwiedzającego, Grupa Interia - 28 minut i 29 sekund, Grupa TVN - 27 minut i 53 sekundy, Facebook - 26 minut i 28 sekund, Ringier Axel Springer Polska - 25 minut i 4 sekundy, a Grupa OLX - 24 minuty.
Łączną liczbę polskich internautów oszacowano na 28 mln, z czego 23 mln korzysta z sieci na komputerach, a 23,5 mln - na smartfonach i tabletach.
Zmiany w badaniu Gemius/PBI
Od wyników z grudnia ub.r. w opracowywaniu danych z badania Gemius/PBI wprowadzono kilka znaczących zmian. Próg prezentowania wyników dla węzłów nieaudytowanych (zarówno dla aplikacji jak i stron www) został podniesiony z 300 do tysiąca panelistów. Zmiana wpływa na widoczność wyników węzłów nieaudytowanych - te, które nie spełniają wymogu minimalnej liczby panelistów, nie są prezentowane w zestawieniach. W przypadku węzłów audytowanych widoczność pozostanie bez zmian.
Dzięki wprowadzeniu nowej wersji miernika badawczego wzrosła liczebność panelu na PC. Nowy miernik, w formie wtyczki do przeglądarki, jest chętniej instalowany przez panelistów niż dotychczasowy, w formie oprogramowania. Dzięki wprowadzonej zmianie wzrosła dokładność szacowania wyników dla węzłów nieaudytowanych na komputerach PC.
Natomiast na urządzeniach mobilnych zmodyfikowano miernik badawczy, co umożliwia gromadzenie większej niż dotąd liczby danych. Dzięki uwzględnieniu dodatkowych informacji wyniki na platformach mobilnych są dokładniejsze i wierniej odzwierciedlają stan rzeczywisty.
W związku z tymi zmianami PBI i Gemius zalecają, by nie porównywać wyników aplikacji mobilnych do danych z wcześniejszych miesięcy.
Google.com odwiedziło 25,13 mln internautów, którzy wykonali tam 4,19 mld odsłon. W ciągu dnia było to przeciętnie 9,55 mln użytkowników wykonujących 104,84 mln odsłon oraz spędzających po 23 minuty i 29 sekund. Natomiast Google.pl zanotowało 22,68 mln użytkowników, 2,95 mld odsłon oraz 18 minut i 41 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego w ciągu doby.
Facebook przy 21,48 mln użytkowników miał 3,53 mld odsłon, a YouTube - przy 20,25 mln użytkowników 940,63 mln odsłon.
Onet.pl miał 16,48 mln odwiedzających i nieznacznie wyprzedził pod tym względem WP.pl (16,38 mln). Przy czym WP.pl zanotowała znacznie więcej odsłon (1,79 mld wobec 1,33 mld) oraz dłuższy średni czas korzystania przez dobę (33 minuty i 30 sekund wobec 26 minut i 41 sekund).
Na o2.pl przeciętny czas spędzony przez użytkownika w ciągu doby wyniósł 33 minuty i 43 sekundy, na Facebooku - 26 minut i 28 sekund, a na Interii - 22 minuty i 22 sekundy.
Na komputerach strony i aplikacje Grupy Google zanotowały 21,93 mln użytkowników, 3,63 mld odsłon oraz 32 minuty i 5 sekund średniego dziennego czasu korzystania przez internautę.
Google miał ponad 4 mln użytkowników więcej niż zajmujący drugie miejsce YouTube (17,83 mln), a także dwa-trzy razy więcej odsłon od Grupy Wirtualna Polska (1,43 mld), Facebooka (1,36 mld) oraz Grupy OLX (1 mld).
Grupa TVN zanotowała 42 minuty i 3 sekundy przeciętnego czasu korzystania w ciągu doby przez użytkownika, Grupa Wirtualna Polska - 40 minut i 2 sekundy, a Grupa Interia - 37 minut i 24 sekundy.
Google.com na komputerach odwiedziło 20,02 mln internautów, wykonując 2,06 mld odsłon oraz spędzając dziennie średnio po 26 minut i 41 sekund. Natomiast Google.pl miało 18,22 mln użytkowników, 1,52 mld odsłon oraz 21 minut i 6 sekund przeciętnego czasu korzystania w ciągu doby.
W tej ostatniej statystyce o2.pl zanotowało 38 minut i 5 sekund, WP.pl - 36 minut i 38 sekund, Onet.pl - 27 minut i 26 sekund, Interia.pl - 26 minut i 3 sekundy, a Facebook - 25 minut i 48 sekund.
Dołącz do dyskusji: WP i o2 przyciągają na dłużej niż Google i Facebook. WhatsApp przed Instagramem i Snapchatem (Gemius/PBI z grudnia)