SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wirtualna Polska i RASP przed Facebookiem - w górę Ceneo i Empik. 28 mln internautów w Polsce w listopadzie 2018

Strony i aplikacje Ringier Axel Springer Polska kolejny miesiąc z rzędu miały więcej użytkowników od Facebooka, mimo, że sam portal Onet zanotował spory spadek zasięgu. Zyskały natomiast Ceneo.pl, strony Empiku oraz mobilny Facebook i Mapy Google. Liczba internautów w Polsce w listopadzie 2018 roku wyniosła ogółem 28 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 23,3 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 23,4 mln.

Zdecydowanym liderem zasięgowym niezmienianie jest Grupa Google, która miał w zeszłym miesiącu miała 26,57 mln użytkowników i 6,14 mld odsłon, a na drugim miejscu utrzymuje się Wirtualna Polska z 21,79 mln użytkowników i 2,84 mld odsłon. W serwisach i aplikacjach WP internauta dziennie spędził przeciętnie 36 minut i 28 sekund, a na stronach i w aplikacjach Grupy TVN - 32 minuty i 55 sekund.

Według badania Gemius/PBI w listopadzie br. strony i aplikacje Ringier Axel Springer Polska odwiedziło 21,15 mln realnych użytkowników (czyli 75,54 proc. wszystkich polskich internautów), o 30,4 tys. mniej niż miesiąc wcześniej. Udało im się utrzymać przewagę nad Facebookiem, który miał 21,13 mln odwiedzających (22 tys. mniej niż Facebook). Zanotował przy tym znacznie więcej odsłon od RASP (3,05 mld wobec 1,97 mld) i dłuższy przeciętny czas korzystania przez internautę w ciągu dnia (28 minut i 42 sekundy wobec 26 minut i 16 sekund).

W skali miesiąca Grupa Empik Media Fashion osiągnęła wzrost o 1,15 mln użytkowników, Grupa Ceneo.pl - o 901,3 tys., Grupa ZPR Media - o 583 tys., a Grupa Allegro - o 540,8 tys. Natomiast Grupa Polska Press straciła 153,1 tys. użytkowników.

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w zeszłym miesiącu na 28 mln. 23,3 mln użytkowników korzystało z sieci na komputerach, a 23,4 mln na smartfonach i tabletach.

W rankingu domen na czele są dwie należące do Google’a: w listopadzie Google.pl miało 23,94 mln użytkowników (701,6 tys. więcej niż w październiku), a także 4,2 mld odsłon, a Google.com - 21,87 mln użytkowników (po wzroście o 119,9 tys. w skali miesiąca) i 1,85 mld odsłon.

Allegro.pl osiągnęło wzrost o 729,4 tys. użytkowników do 17,73 mln, Ceneo.pl - o 809,9 tys. do 10,88 mln, a Poradnikzdrowie.pl (Grupa ZPR Media) - o 784,4 tys. do 7,96 mln. Natomiast Onet.pl (Ringier Axel Springer) zanotował spadek o 961,3 tys. do 16,5 mln, a Blogspot.com (Grupa Google) - o 991,4 tys. do 6,62 mln.

Na o2.pl użytkownik spędzał każdego dnia średnio 36 minut i 10 sekund, na WP.pl - 35 minut i 9 sekund, a na Facebooku - 28 minut i 42 sekundy.

Na komputerach strony i aplikacje Google’a odwiedziło 22,24 mln internautów (140,8 tys. więcej niż miesiąc wcześniej), wykonując 4,2 mld odsłon oraz spędzając każdego dnia przeciętnie po 34 minuty i 23 sekundy.

YouTube przy 17,68 mln użytkowników miał 738,7 mln odsłon, a Facebook - 17,14 mln użytkowników i 1,5 mld odsłon. Obie platformy wyprzedziły pod względem zasięgu Wirtualną Polskę (15,65 mln użytkowników i 1,52 mld odsłon) i Ringier Axel Springer Polska (14,46 mln użytkowników i 828,5 mln odsłon).

W przypadku Grupy TVN średni czas korzystania przez internautę w ciągu dnia wyniósł 46 minut i 10 sekund, w przypadku Wirtualnej Polski - 40 minut i 57 sekund, a w przypadku Grupy Interia.pl - 38 minut i 15 sekund.

Google.pl zanotowało 19,37 mln użytkowników i 2,6 mld odsłon, a Google.com - 18,09 mln użytkowników i 1,54 mld odsłon.

Facebook stracił w skali miesiąca 223,1 tys. odwiedzających, Onet - 554,4 tys., Gazeta.pl - 137 tys., Blogspot.com - 295,1 tys., o2.pl - 235,2 tys., a Money.pl - 214,6 tys. Natomiast Mediaexpert.pl osiągnął wzrost o 1,34 mln użytkowników do 4,55 mln, a Ceneo.pl - o 1,18 mln do 7,49 mln.

Z o2.pl przeciętny użytkownik korzystał dziennie przez 40 minut i 39 sekund, a z WP.pl - przez 37 minut i 54 sekundy.

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska i RASP przed Facebookiem - w górę Ceneo i Empik. 28 mln internautów w Polsce w listopadzie 2018

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ble
Niezła manipulacja jak z tvn... wp jest zdecydowanie druga ale w tekście najpierw omawia się ojnet i fejsbuk i to obficie. Ciekawe dlaczego?
0 0
odpowiedź
User
Taka prawda
Wirtualna Polska to 70% linków na WykopPL. Trole dodają znaleziska a pelikany wykopują.
0 0
odpowiedź
User
.
Niezła manipulacja jak z tvn... wp jest zdecydowanie druga ale w tekście najpierw omawia się ojnet i fejsbuk i to obficie. Ciekawe dlaczego?


Coś jest na rzeczy, tak samo "analizuja" te tabelki które nazywają raitingami oglądalności :) Moze znowu dostał smycz klucze z Wiertniczej, ten główny majster tutaj. Chociaż duży wkład ostatnio wkładają też niejako Nikola.
Jej Twitter bawi mnie ostatnio najbardziej.
0 0
odpowiedź