SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Nespresso wprowadza aluminiowe kapsułki z recyklingu

Producent kawy porcjowanej Nespresso wprowadza do sprzedaży nowe kapsułki wykonane w 80 proc. z przetworzonego aluminium. Jak podkreśla firma, jej celem jest zmniejszenie ilości odpadów oraz zwiększenie ilości materiałów, które można wykorzystać ponownie w procesie produkcji. Do końca 2021 roku Nespresso zamierza wypuścić na rynek pełną ofertę kapsułek wykonanych w 80 proc. z aluminium pochodzącego z recyklingu.
 

Nespresso podkreśla, że od lat angażuje się w projekty związane ze zrównoważonym rozwojem. Marka osiągnęła 30-procentowy współczynnik globalnego recyklingu i będzie kontynuować prace nad jego zwiększaniem. Teraz Nespresso robi kolejny krok i wypuszcza na rynek pierwsze kapsułki wyprodukowane w 80 proc. z przetworzonego aluminium.

Nespresso zdecydował się wykorzystywać aluminium do produkcji kapsułek z kawą, bo jest to surowiec, który można poddawać recyklingowi w nieskończoność oraz jeden z najczęściej przetwarzanych materiałów na świecie. Produkcja aluminium z recyklingu wymaga mniej energii niż w przypadku metalu pozyskiwanego z rudy, dlatego doskonale nadaje się do wykorzystania w modelu gospodarki o obiegu zamkniętym. Co więcej, aluminium optymalnie chroni świeżość i aromat kawy, ponieważ stanowi doskonałą barierę dla tlenu, światła i wilgoci.

Pierwsze kapsułki wykonane z aluminium pochodzącego w 80 proc. z odzysku zawierają kawę Master Origin Colombia i w lipcu będą dostępne w Polsce. Nowy skład tych kapsułek zużywa 9,2 proc. mniej aluminium na jedną kapsułkę, a sama kapsułka jest o 8 proc. lżejsza. Zastosowanie aluminium pochodzącego z recyklingu i cieńszego stopu zmniejsza również ślad węglowy kapsułek o 19 proc. Do końca 2021 roku oferta Nespresso będzie zawierała wyłącznie kawy w kapsułkach wykonanych z przetworzonego aluminium, a wszystkie ekspresy będą sprzedawane w nowych opakowaniach – również pochodzących z recyklingu i nadających się w pełni do ponownego przetworzenia.

- Dzięki tym nowym inicjatywom Nespresso robi kolejny krok w kierunku modelu biznesowego opartego na gospodarce o obiegu zamkniętym. Będziemy nadal pracować nad zwiększeniem zawartości przetworzonego aluminium w produkcji kapsułek z kawą oraz zwiększać współczynnik recyklingu zużytych kapsułek, w czym kluczowe jest zaangażowanie naszych klientów – zapewnia Jérôme Pérez, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju Nespresso.

Nespresso zwiększa wskaźnik recyklingu z pomocą klientów

Jak podkreśla Nespresso, dostarczanie wysokiej jakości kawy wiąże się z odpowiedzialnością wobec konsumentów i środowiska. Od 2014 roku firma Nespresso zainwestowała ponad 185 milionów franków szwajcarskich (około 765 mln zł) w swoje programy recyklingu na całym świecie, zakładając ponad 100 tysięcy punktów odbioru w 53 krajach, gdzie 91 proc. klientów marki ma dostęp do opcji recyklingu. Wystarczy zanieść zużyte kapsułki do jednego z butików Nespresso lub przekazać je kurierowi podczas odbioru swojego zamówienia złożonego w sklepie online.

- Nieodzownym elementem powodzenia tego programu jest uczestnictwo konsumentów, dlatego jesteśmy niezmiernie wdzięczni naszym klientom za entuzjazm, który pozwolił osiągnąć obecny wskaźnik recyklingu. Zamierzamy go wykorzystać do dalszego rozwoju programu. Będziemy nadal promować recykling wśród konsumentów, dążąc do realizacji naszej docelowej ambicji — ponownego przetwarzania wszystkich naszych kapsułek — mówi Jérôme Pérez.

Nestlé Nespresso SA jest producentem porcjowanej kawy. Firma współpracuje z ponad 110 tys. rolników w 14 krajach w ramach programu AAA Sustainable Quality, który ma na celu wdrażanie zasad zrównoważonego rozwoju na plantacjach i w ich okolicach. Stworzony w 2003 roku we współpracy z Rainforest Alliance program pozwala poprawić ilość i jakość zbiorów, zapewniając zrównoważoną produkcję kawy wysokiej jakości i poprawiając jakość życia plantatorów i ich społeczności.

Główna siedziba Nespresso znajduje się w szwajcarskiej Lozannie, a firma prowadzi działalność w 84 krajach i zatrudnia ponad 14 250 osób. W 2019 roku sieć punktów sprzedaży Nespresso obejmowała 810 placówek.

Dołącz do dyskusji: Nespresso wprowadza aluminiowe kapsułki z recyklingu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl