SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Znakiem rozpoznawczym Netfliksa jest binge-watching. Czy to się zmieni?

Netflix zaczyna dzielić sezony na części. Czy platforma chce odejść od zwyczaju subskrybentów pozwalającego im obejrzeć cały sezon serialu w ciągu jednego dnia?

„Wiedźmin”, Netflix „Wiedźmin”, Netflix

Pojawiły się pogłoski, że trzeci sezon „Wiedźmina” będzie podzielony na części. Podobnie sytuacja wyglądała w przypadku premiery czwartego sezonu „Stranger Things”. Czy to nowa strategia Netfliksa?

Trzeci sezon „Wiedźmina” podzielony na części?

W wywiadzie prowadzonym przez dziennikarza serwisu Collider z showrunnerami serialu „Wiedźmin”, pojawiła się kwestia podziału sezonu na dwie części emitowane w pewnym odstępie czasu.

Showrunnerka Lauren S. Hissrich powiedziała, że jeszcze o tym nie rozmawiali z Netfliksem, ale w tym momencie nie wyklucza tego. Podkreśliła, że na pewno nie udostępnią niczego, z czego nie będą niesamowicie dumni. Więc to kwestia zadowolenia z wyprodukowanych odcinków dyktuje datę premiery.


Podkreśliła, że sezon na pewno będzie ciekawy. Przypomniała, że trzeci sezon „Wiedźmina” pojawi się za około osiem miesięcy.

Podział sezonów seriali na części

Podobną strategię jak wobec „Stranger Things”, Netflix zastosuje wobec serialu „Ty”, który swoją premierę będzie miał 10 lutego, a druga część sezonu zostanie upubliczniona dopiero 10 marca.

W ten sposób oglądaliśmy już w ubiegłym roku finałowy sezon serialu „Ozark”, a także serial AMC „Better Call Saul”.

Strategia podziału serialu „Wiedźmin” na dwie części może mieć dwa skutki: przyciągnąć zniechęconą widownię jeśli ta obejrzy odcinki i uzna, że warto czekać na kolejne, albo dobić potencjał serialu, który zaczął się sypać po odejściu z obsady Henry’ego Cavilla i wypowiedziach scenarzystów krytykujących literacki pierwowzór.

Netflix ze wzrostem liczby subskrybentów

Na koniec września 2022 Netflix miał globalnie 220,67 mln subskrybentów. Wzrost liczby subskrybentów Netfliksa był dużo wyższy od prognozy sprzed trzech miesięcy wynoszącej 1 mln. Platforma wróciła do dodatniej dynamiki, po tym jak w pierwszym kwartale 2022 straciła netto 0,2 mln klientów, a w drugim - 0,97 mln.

W czwartym kwartale 2022 Netflix spodziewał się pozyskać netto 4,5 mln subskrybentów. Przychody mają zmaleć rok do roku z 7,78 do 7,71 mld dolarów, marża operacyjna - z 8,2 do 4,2 proc., a zysk netto - z 607 do 163 mln dolarów.

Według badania Mediapanel we wrześniu 2022 Netfliksa jako stronę internetową i aplikację mobilną odwiedziło 12,21 mln polskich użytkowników (dało to 41,13 proc. zasięgu), z których każdy spędził tam średnio 5 godzin, 39 minut i 38 sekund.

Dołącz do dyskusji: Znakiem rozpoznawczym Netfliksa jest binge-watching. Czy to się zmieni?

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl