„Newsweek” liderem tygodników opinii. „Wprost” poniżej 30 tys.
W październiku br. nowym liderem sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii został „Newsweek Polska”, który wyprzedził „Politykę” i „Gościa Niedzielnego”. Tytuł ten zanotował największy wzrost w zestawieniu, zyskały też „W Sieci” i „Do Rzeczy”, zaś sprzedaż „Wprost” spadła aż o 30 proc.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem tygodnika „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska) w październiku 2015 roku wyniosła 130 257 egz. Było to o 16,13 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej, a tytuł awansował z miejsca trzeciego, notując największy wzrost w zestawieniu.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Dodajmy, że kierowany przez Tomasza Lisa tygodnik od 9 września br. ukazuje się w odświeżonej szacie graficznej, z nowym układem treści i z nowym działem (więcej na ten temat).
Na drugie miejsce (z pierwszego) spadł tygodnik „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media), którego średni wynik sprzedażowy w badanym miesiącu zmniejszył się o 11,37 proc. do 127 690 egz.
Podium uzupełnia „Polityka” (Polityka), która w październiku ub.r. była druga. Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika w październiku br. zmniejszyła się o 1,91 proc. i wyniosła 115 736 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 73 034 egz., po wzroście o 0,43 proc. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik wzrósł o 8,43 proc. do 56 545 egz.
Największy spadek w zestawieniu odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w październiku br. wyniósł 29 607 egz., czyli mniej aż o 30,09 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.
Wirtualnemedia.pl | październik | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Newsweek Polska | 209 126 | 130 331 | 130 257 | 177 666 | 112 243 | 112 168 |
Gość Niedzielny | 200 393 | 127 690 | 127 690 | 208 834 | 144 063 | 144 063 |
Polityka | 164 500 | 115 741 | 115 736 | 171 602 | 117 991 | 117 984 |
W Sieci | 148 104 | 73 034 | 73 034 | 155 608 | 72 734 | 72 724 |
Tygodnik Do Rzeczy | 113 928 | 65 470 | 56 545 | 136 342 | 61 075 | 52 150 |
Gazeta Polska | 101 638 | 36 593 | 36 181 | 117 985 | 36 748 | 36 176 |
Wprost | 103 953 | 98 151 | 29 607 | 130 974 | 112 814 | 42 351 |
Tygodnik Powszechny | 37 075 | 19 571 | 19 171 | 41 125 | 19 329 | 18 679 |
Przegląd | 51 000 | 16 031 | 16 031 | 51 000 | 18 126 | 18 126 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Tygodnik Angora | 463 386 | 283 656 | 283 656 | 471 853 | 295 864 | 295 864 |
Na drugiej podstronie wyniki ze wszystkich miesięcy br.
1 2
Dołącz do dyskusji: „Newsweek” liderem tygodników opinii. „Wprost” poniżej 30 tys.