“Newsweek” na czele sprzedaży e-wydań tygodników opinii
W czerwcu br. największą średnią sprzedaż wydań elektronicznych wydań wśród tygodników opinii miał “Newsweek Polska”, a największy wzrost zanotował “Przekrój”. Liderem sprzedaży mutacji cyfrowych była “Polityka”.
E-wydania to dostępne w internecie wersje tytułów prasowych, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
W czerwcu br. tygodnikiem opinii z największą sprzedażą e-wydań był “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego wynik to 5 251 egz., aż o 382,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Tytuł ten w ogólnym zestawieniu sprzedaży ogółem był wiceliderem (zobacz szczegółowe dane).
Na drugim miejscu uplasowała się “Polityka” (Polityka), której średnia sprzedaż e-wydań wyniosła 4 406 egz., po wzroście o 256,2 proc. Na podium znalazł się także tygodnik “Wprost” (AWR “Wprost) zajmujący w sprzedaży ogółem dopiero miejsce szóste. W czerwcu br. w wersji elektronicznej sprzedawało się średnio 2 437 egz. tego pisma, o 32,2 proc. więcej niż rok wcześniej.
Czwarta lokata należała do “Uważam Rze” (Gremi Media), którego wynik to 1 685 egz. Tygodnik ten - mający najniższą sprzedaż ogółem wśród tygodników opinii - w rankingu e-wydań wyprzedził “Do Rzeczy” (jego sprzedaż e-wydań wyniosła 1 307 egz.) i “Sieci” (622 egz.), zajmujące odpowiednio piąte i czwarte miejsce w zestawieniu całkowitej sprzedaży. Jednak oba tytuły są na rynku dopiero od kilku miesięcy.
Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 564 proc., odnotował “Przekrój” (Gremi Media), zajmujący przedostatnie miejsce z wynikiem 976 egz. Natomiast ostatnią pozycję w rankingu zajął “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) będący liderem sprzedaży ogółem z wynikiem na poziomie 135 320 egz. Sprzedał on jednak w wersji elektronicznej zaledwie 267 egz. (wzrost o 63,8 proc.)
ZKDP |
czerwiec |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2013 |
2012 |
||||
Tytuł |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż mutacji cyfrowych |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż e-wydań |
Sprzedaż mutacji cyfrowych |
Newsweek Polska |
126 682 |
5 251 |
0 |
118 887 |
1 088 |
2 910 |
Polityka |
124 054 |
4 406 |
6 245 |
118 235 |
1 237 |
1 855 |
Wprost |
72 148 |
2 437 |
0 |
73 370 |
1 843 |
0 |
Uważam Rze |
14 297 |
1 685 |
0 |
126 487 |
508 |
945 |
Tygodnik Do Rzeczy |
80 803 |
1 307 |
0 |
- |
- |
- |
Przekrój |
17 889 |
976 |
0 |
17 728 |
147 |
352 |
Sieci |
88 571 |
622 |
0 |
- |
- |
- |
Tygodnik Powszechny |
16 655 |
528 |
1 004 |
15 459 |
265 |
0 |
Gość Niedzielny |
135 320 |
267 |
0 |
141 475 |
163 |
0 |
Gazeta Polska |
50 486 |
0 |
0 |
62 875 |
0 |
0 |
Przegląd |
17 960 |
0 |
0 |
19 713 |
0 |
0 |
Tygodnik Angora |
332 019 |
0 |
0 |
341 372 |
0 |
0 |
W ZKDP istnieje także kategoria mutacji cyfrowych. Są to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania na tablety. Od niedawna ZKDP pozwala jednak zaliczać sprzedaż mutacji cyfrowych do sprzedaży e-wydań, jeśli w aplikacji jest oferowana też wersja pdf magazynu. W związku z tym w tej kategorii wykazywanych jest coraz mniej egz. W czerwcu br. mutacje cyfrowe miały tylko dwa tygodniki - “Polityka” i “Tygodnik Powszechny”.
Sprzedaż mutacji cyfrowych “Polityki” wyniosła 6 245 egz., podczas gdy rok wcześniej to było 1 855 egz. Natomiast “Tygodnik Powszechny” sprzedał w czerwcu br. 1004 egz. mutacji cyfrowych, a rok wcześniej żadnej. Natomiast w czerwcu 2012 roku mutacje cyfrowe wykazywały także takie tygodniki jak “Newsweek” (2 910 egz.), “Uważam Rze” (945 egz.) i “Przekrój” (352 egz.).
Dołącz do dyskusji: “Newsweek” na czele sprzedaży e-wydań tygodników opinii