Nikon wycofuje się ze sponsoringu konkursu Microsoftu
Firma Nikon wycofała swoje wsparcie dla organizowanego przez Microsoft konkursu Iconic Britain.
W ramach konkursu użytkownicy proszeni są o przesyłanie swoich ulubionych zdjęć przedstawiających Wielką Brytanię. Nikon podjął swoją decyzję w związku ze skargami profesjonalnych fotografów, twierdzących, że konkurs narusza ich prawa do własności intelektualnej i prawa autorskie - informuje serwis Brand Republic.
Organizatorzy konkursu zachęcali uczestników do korzystania z wyszukiwarki Microsoftu Live Search na portalu MSN w celu znalezienia zdjęć i przeniesienia ich za pomocą metody przeciągnij i upuść do okienka konkursowego. Jedną z nagród był aparat fotograficzny Nikona.
Skargi fotografów wynikały z faktu, że o ile w wyszukiwarkach umieszczane są zdjęcia w formacie thumbnail, traktowane w ramach dozwolonego użytku jeśli umieszczony jest przy nich link do oryginalnej strony ze zdjęciem, to konkursowa wyszukiwarka takiej opcji nie oferowała.
Pierwsza faza konkursu zakończyła się 31 lipca. 14 sierpnia Microsoft zaprezentuje 100 finałowych zdjęć. Wycofując się ze sponsoringu Nikon zapowiedział jednocześnie, że wypełni swoje zobowiązanie odnośnie nagród.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Nikon wycofuje się ze sponsoringu konkursu Microsoftu