SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rusza druga edycja kampanii "Normalne, że ich dotykam"

Firma kosmetyczna Avon razem z partnerami – Fundacją Rak'n'Roll i Kliniką Ginekologiczną Gini - startuje z drugą edycją ogólnopolskiej kampanii o zdrowiu piersi “Normalne, że ich dotykam”, wprowadzającej do szkół bezpłatne lekcje samobadania piersi dla dziewcząt po 16. roku życia.

Jak pokazuje najnowsze badanie Boob Census 2023i, przeprowadzone dla Avon, 34% polskich nastolatek czuje dyskomfort rozmawiając z rodziną na temat zdrowia piersi, a aż 57 proc. twierdzi, że nie ma dostatecznej wiedzy w zakresie samobadania i rozpoznawania niepokojących symptomów. Jednocześnie 75 proc. dziewcząt wskazuje, że jest to ważna kwestia i deklaruje zainteresowanie tematem, jeśli będzie poruszony w szkole. Na tę potrzebę zdobywania wiedzy przez młodych odpowiada Avon, który razem z partnerami – Fundacją Rak’n’Roll i Kliniką Ginekologiczną Gini, startuje z drugą edycją ogólnopolskiej kampanii o zdrowiu i samobadaniu piersi – “Normalne, że ich dotykam”.

- Chcemy zaszczepić zdrowy nawyk samobadania piersi u dziewcząt, który zostanie z nimi na zawsze – najlepszym miejscem, by zrobić to w odpowiedni sposób i na odpowiednią skalę jest szkoła. Ciałopozytywny język kampanii pozwala nam je zainteresować i pomaga im uwierzyć, że dotykanie piersi raz w miesiącu może być częścią ich normalnych rytuałów pielęgnacyjnych. Po pierwszej edycji wiemy, że to działa. Do programu zgłaszały się nie tylko dziewczyny z jednego rocznika, ale całe szkoły, a odbiór lekcji był bardzo pozytywny. Widać, że trafiliśmy w realną potrzebę społeczną, co dodaje nam skrzydeł i z jeszcze większym zapałem startujemy z programem w tym roku – mówi Ewa Grzech, head of integrated communications Avon Polska.

W domu, szkole i na TikToku

Badanie Boob Census 2023 pokazuje też, z jakich źródeł młodzież czerpie wiedzę na temat zdrowia piersi. Najwięcej, bo 45 proc. ankietowanych, rozmawiało na ten temat z rodzicami, a 38 proc. w szkole z nauczycielami, zaś aż 40 proc.szuka informacji także w social mediach. Pokazuje to, jak wielka odpowiedzialność ciąży na twórcach treści publikowanych na kanałach społecznościowych. 

Dlatego w tym roku Avon zdecydował się podjąć współpracę z młodymi TikTokerkami: Pauliną, Seleną i Elizą, które będą zachęcać dziewczyny do regularnego, comiesięcznego samobadania i zapisywania szkół do programu.

Scenariusz lekcji przygotowanej przez Avon wraz z partnerami na potrzeby kampanii, wpisuje się w podstawę programową i może być przeprowadzony w ramach lekcji biologii, wychowania do życia w rodzinie i wychowania fizycznego. Udział w lekcjach jest bezpłatny, a dyrektorzy szkół i nauczyciele mogą zgłaszać swoje klasy na dedykowanej stronie internetowej. 

Dołącz do dyskusji: Rusza druga edycja kampanii "Normalne, że ich dotykam"

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl