SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

O 15 proc. wzrosły w 2008 r. wydatki na reklamę

W minionym roku reklamodawcy wydali najwięcej pieniędzy na reklamę w telewizji, w gazetach i w magazynach, jednak najbardziej - o 53 proc. - wzrosły wydatki na reklamę w kinie - raport portalu Wirtualnemedia.pl.

Cennikowe wydatki netto na reklamę w mediach (telewizja, radio, gazety, magazyny, outdoor i kina) wyniosły w 2008 roku 20,2 mld zł, czyli o 15 proc. więcej niż w roku 2007 - wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez autopromocji).

W 2008 roku reklamodawcy wydali najwięcej pieniędzy na reklamę w telewizji (wzrost o 16,7%), w gazetach (wzrost o 5,3 proc.) i w magazynach (wzrost o 8,2%).

Rok / Miesiąc

I-XII.2007

I-XII.2008

Media

Wpływy [zł]

Wpływy [zł]

Telewizja 9 484 000 350,00 zł 11 070 799 336,00 zł
Gazety 2 607 660 281,00 zł 2 747 469 812,00 zł
Magazyny 2 437 076 114,00 zł 2 637 983 450,00 zł
Radio 1 727 642 620,00 zł 2 088 908 399,00 zł
Outdoor 1 071 163 855,00 zł 1 232 736 522,00 zł
Kina 277 609 506,00 zł 426 117 463,00 zł
Razem 17 605 152 726,00 zł 20 204 014 982,00 zł

Dołącz do dyskusji: O 15 proc. wzrosły w 2008 r. wydatki na reklamę

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl