O 15 proc. wzrosły w 2008 r. wydatki na reklamę
W minionym roku reklamodawcy wydali najwięcej pieniędzy na reklamę w telewizji, w gazetach i w magazynach, jednak najbardziej - o 53 proc. - wzrosły wydatki na reklamę w kinie - raport portalu Wirtualnemedia.pl.
Cennikowe wydatki netto na reklamę w mediach (telewizja, radio,
gazety, magazyny, outdoor i kina) wyniosły w 2008 roku 20,2 mld zł,
czyli o 15 proc. więcej niż w roku 2007 - wynika z danych firmy
Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl (dane
cennikowe netto, bez autopromocji).
W 2008 roku reklamodawcy wydali najwięcej pieniędzy na reklamę w
telewizji (wzrost o 16,7%), w gazetach (wzrost o 5,3 proc.) i w
magazynach (wzrost o 8,2%).
Rok / Miesiąc |
I-XII.2007 |
I-XII.2008 |
Media |
Wpływy [zł] |
Wpływy [zł] |
Telewizja | 9 484 000 350,00 zł | 11 070 799 336,00 zł |
Gazety | 2 607 660 281,00 zł | 2 747 469 812,00 zł |
Magazyny | 2 437 076 114,00 zł | 2 637 983 450,00 zł |
Radio | 1 727 642 620,00 zł | 2 088 908 399,00 zł |
Outdoor | 1 071 163 855,00 zł | 1 232 736 522,00 zł |
Kina | 277 609 506,00 zł | 426 117 463,00 zł |
Razem | 17 605 152 726,00 zł | 20 204 014 982,00 zł |
Dołącz do dyskusji: O 15 proc. wzrosły w 2008 r. wydatki na reklamę