O2 przegrywa reklamowy spór z operatorem 3
Operator komórkowy 3 wygrał trwający od czterech lat spór prawny z O2 dotyczący użycia w reklamie logo rywala.
Europejski Sąd Sprawiedliwości orzekł, że reklamodawcy mają prawo do wykorzystywania znaków towarowych konkurencji w celu uczciwego porównywania marek, o ile takie wykorzystanie nie wywołuje zakłopotania u konsumentów - informuje serwis Brand Republic.
"To prokonsumencka i prokonkurencyjna decyzja i wspaniała wiadomość dla konsumentów z całej Europy. Naszym zdaniem konsumenci zawsze powinni mieć możliwość porównywania dostępnych ofert, aby mieć pewność, że dokonują najlepszego wyboru" - stwierdził Marc Allera z 3.
Spór między 3 i O2 rozpoczął się jeszcze w sierpniu 2004 roku po tym jak pierwszy z operatorów uruchomił kampanię reklamową, w której porównał ceny w swojej taryfie 'Pay as you go' z ofertą konkurencji.
W odpowiedzi O2 sprzeciwił się zawartym w reklamach 3 cenowym twierdzeniom, twierdząc, że wprowadzają one odbiorców w błąd. Operator twierdził też, że użycie jego logo stanowiło naruszenie znaku firmowego.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: O2 przegrywa reklamowy spór z operatorem 3