Oburzone banki wzywają SKOK-i do wstrzymania kampanii reklamowej
Związek Banków Polskich wyraził swoje oburzenie kampanią reklamową SKOK-ów prowadzoną pod hasłem "Nie wińcie nas, nie jesteśmy bankiem!". Prezes organizacji zaapelował do firmy o przerwanie akcji i posługiwanie się pozytywnymi przekazami promocyjnymi.
Związek Banków Polskich wyraził stanowcze oburzenie prowadzoną
obecnie kampanią reklamową Spółdzielczych Kas
Oszczędnościowo-Kredytowych, w której pojawia się stwierdzenie:
"Nie wińcie nas za sytuację na rynku finansowym, nie jesteśmy
bankiem!". "W obecnych warunkach makroekonomicznych i przy
panujących nastrojach społecznych nie powinniśmy podważać wzajemnie
zaufania, którego w tym trudnym czasie potrzebuje cały sektor
finansowy" - napisał w liście otwartym Krzysztof Pietraszkiewicz,
prezes tej organizacji. Jednocześnie zwrócił się bezpośrednio do
Grzegorza Bieleckiego, prezesa SKOK-ów, z apelem o natychmiastowe
przerwanie tej kampanii oraz zwracanie uwagi na pozytywne aspekty
przy konstruowaniu przekazów marketingowych i komunikacji z
klientami.
"Opinia publiczna pragnie otrzymywać rzetelną informację
nieopierająca się na fałszywych komunikatach" - zaznaczył
Pietraszkiewicz, dodając, że "stosowanie czarnego PR będzie wyrazem
braku profesjonalizmu i odpowiedzialności".
Przed kilkoma dniami wyrażenia swojej opinii o kampanii Spółdzielczych Kas Oszczędnościowo-Kredytowych odmówiły Komisja Nadzoru Finansowego i Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Ta pierwsza instytucja uzasadniała, że SKOK-i nie podlegają jej kontroli, a druga - że reklama nie wprowadza w błąd konsumentów.
Dołącz do dyskusji: Oburzone banki wzywają SKOK-i do wstrzymania kampanii reklamowej