Odświeżone “Pytanie na śniadanie” zyskało widzów
Nadawane w TVP 2 “Pytanie na śniadanie”, które w grudniu ub.r. przeszło odświeżenie studia, oprawy i formuły ma teraz większą widownię niż rok temu. Widzów straciło za to ”Dzień dobry TVN”, ale program ten cały czas ma lepsze wyniki niż magazyn Dwójki.
Zmiany w “Pytaniu” wprowadzono 19 grudnia ub.r. Program zyskał nowe studio, stylizowane na loft, a także nową czołówkę, oprawę graficzną i muzyczną. Nad zmianami czuwała reżyserka Patrycja Matuszewska, wcześniej pracująca w TVN przy takich talent-shows jak “Mam talent!” i “X Factor” (więcej na ten temat).
Z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w ciągu niemal czterech tygodni od wprowadzenia zmian widownia programu TVP 2 wyniosła średnio 637 tys. osób, co dało Dwójce 16,44 proc. udziału w grupie 4+ i 12,92 proc. w komercyjnej 16-49. To lepszy wynik niż w analogicznym okresie rok wcześniej, gdy poranny magazyn śledziło 616 tys. widzów, a jego udział wynosił odpowiednio 13,80 proc. i 11,79 proc.
Mimo wzrostu “Pytanie” ustępuje nadal konkurencyjnemu “Dzień dobry TVN”. W analizowanym okresie program ten oglądało bowiem 649 tys. widzów, a jego udział wynosił 16,05 proc. w 4+ i 18,56 proc. w 16-49. Rok wcześniej oglądalność morning show TVN plasowała się na poziomie 690 tys. widzów. Miał on jednak wtedy niższe udziały, bo wynosiły one odpowiednio 14,81 proc. i 17,54 proc.
Trzeba też nadmienić, że “DD TVN” trwa czasami nawet o kilkanaście minut dłużej niż “Pytanie” (kończy się bowiem po 11.00, a “Pytanie” między 10.45 a 10.55). Od 13 lutego br. śniadaniowy program TVN ma zostać wydłużony o dodatkowe 30 minut i zaczynać się będzie o 8.00 (dowiedz się więcej).
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Okres | AMR | SHR % | SHR % |
PYTANIE NA SNIADANIE | |||
19-12-2011/12-01-2012 | 637 080 | 16,44% | 12,92% |
20-12-2010/13-01-2011 | 616 412 | 13,80% | 11,79% |
DZIEN DOBRY TVN | |||
19-12-2011/12-01-2012 | 648 781 | 16,05% | 18,56% |
20-12-2010/13-01-2011 | 689 673 | 14,81% | 17,54% |
Najpopularniejszym odcinkiem “Pytania na śniadanie” w analizowanym okresie było wydanie z 27 grudnia ub.r., które przyciągnęło przed ekrany 842 tys. widzów. Z kolei “Dzień dobry TVN” najwięcej oglądających miało 6 stycznia br. - było to aż 1,01 mln osób. Tego dnia jednak TVP 2 nie nadawała swojego magazynu. Drugie miejsce zajął odcinek “DD TVN” z 27 grudnia - miał on 779 tys. widzów, czyli mniej od “Pytania”.
PnŚ | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Lp. | Data | AMR | SHR % | SHR % |
1 | 27-12-2011 | 842 087 | 16,62% | 12,09% |
2 | 04-01-2012 | 759 198 | 20,27% | 16,49% |
3 | 29-12-2011 | 722 892 | 15,73% | 12,89% |
4 | 11-01-2012 | 711 004 | 19,83% | 15,01% |
5 | 28-12-2011 | 679 861 | 14,39% | 11,08% |
DD TVN | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Lp. | Data | AMR | SHR % | SHR % |
1 | 06-01-2012 | 1 010 053 | 15,49% | 15,52% |
2 | 27-12-2011 | 778 559 | 15,74% | 18,31% |
3 | 30-12-2011 | 718 593 | 15,29% | 19,03% |
4 | 28-12-2011 | 704 146 | 14,71% | 17,43% |
5 | 29-12-2011 | 695 170 | 14,65% | 17,98% |
Dołącz do dyskusji: Odświeżone “Pytanie na śniadanie” zyskało widzów
i czopek dla redaktor Ani Popek :-) też :-)