TVN24 z minimalną przewagą nad TVP Info, Telewizja Republika o 50 proc. w dół
W lutym br. liderem oglądalności wśród kanałów informacyjnych był TVN24, a tuż za tą stacją uplasowało się TVP Info, które pochwalić się mogło jedynym wzrostem w zestawieniu. Z kolei najwięcej straciła Telewizja Republika - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
Pierwsze miejsce wśród stacji newsowych w lutym 2018 roku należało do TVN24, którego średni dobowy udział wyniósł 3,43 proc., po spadku względem analogicznego miesiąca rok wcześniej o 14,04 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez jednego z nadawców.
Drugą lokatę zajęło TVP Info. Średni miesięczny wynik tego kanału również wyniósł 3,43 proc. (po wzroście o 0,88 proc. - jedynym w zestawieniu). Pomimo faktu, że obie stacje zanotowały taki sam rynkowy udział z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, to jednak minimalnie lepiej wypadł newsowy kanał TVN. Widać to w średniej liczby widzów, która w przypadku TVN24 w lutym br. była o 361 osób wyższa niż w przypadku TVP Info.
Podium uzupełnia Polsat News. W ubiegłym miesiącu kanał miał 1,07 proc. udziału, po spadku względem lutego 2017 roku o 1,83 proc.
Kolejną pozycję zajął kanał TVP3 z udziałem na poziomie 0,86 proc. Jego wynik względem lutego zeszłego roku zmalał o 7,53 proc.
Z kolei najwięcej straciła będąca ostatnia w zestawieniu Telewizja Republika, której wynik zmniejszył się o połowę do 0,05 proc. udziału.
Największy udział (4,29 proc.) wśród grup kanałów newsowych w lutym br. miała TVP, mająca w portfolio stacje TVP Info i TVP3 i notująca spadek o 0,92 proc. Kanały te wyprzedziły stacje newsowe TVN, których udział zmniejszył się o 14,81 proc. do 3,74 proc. (łączne dane dla TVN24 oraz TVN24 BiS).
Wśród widzów w grupie komercyjnej (16-49) na pozycji lidera wśród stacji informacyjnych w lutym 2017 roku znalazł się TVN24 z wynikiem 2,01 proc., po spadku o 11,45 proc.
Drugie miejsce zajęło TVP Info (1,28 proc. udziału, do góry o 6,67 proc. - jedyny wzrost w zestawieniu), a trzeci był Polsat News (0,60 proc.; - 13,04 proc.).
Największy spadek, wynoszący 66,67 proc. do 0,04 proc., miał tutaj Polsat News 2.
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 2,25 proc. udziału, po spadku o 13,13 proc.
Dołącz do dyskusji: TVN24 z minimalną przewagą nad TVP Info, Telewizja Republika o 50 proc. w dół