SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Ojciec Mateusz” zyskał 600 tys. widzów i zarobił 10 mln zł

Emitowany w TVP 1 piąty sezon „Ojca Mateusza” miał o ponad 600 tys. widzów więcej niż nadawany rok wcześniej trzeci sezon i zdecydowanie pokonał propozycje konkurencji. Nowe odcinki jesienią.

Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że pokazywane w czwartki o 20.30 premierowe odcinki piątej serii „Ojca Mateusza” oglądało średnio 5 mln widzów przy udziale wynoszącym 32,48 proc. w 4+ i 26,45 proc. w 16-49. To więcej niż rok wcześniej, gdy nadawana wtedy trzecia edycja serialu gromadziła 4,37 mln osób, a jej udział wynosił 29 proc. i 23,28 proc.

W czasie nadawania serialu Jedynka była zdecydowanym liderem rynku. Na drugim miejscu z udziałem na poziomie 17,99 proc. znalazł się kanał TVN, nadający wtedy seriale „Na Wspólnej” i „W11 - Wydział Śledczy”. Dalej uplasowały się: TVP 2 (12,03 proc.; „Barwy szczęścia”, „Dr. House”) i Polsat (10,24 proc.; „CSI: Kryminalne Zagadki Miami” i „Hotel 52”).

Z konkurencją wygrywały też powtórki „Ojca Mateusza”, emitowane w niedziele o 17.30. Oglądało je 3,7 mln widzów, co dało TVP 1 31,57 proc. udziału w grupie 4+ i 24,50 proc. w 16-49 (dane bez ostatniego odcinka). Rok wcześniej widownia produkcji w tym paśmie było nieco wyższa – wynosiła 3,79 mln. Drugie miejsce w paśmie emisji powtórek serialu zajęła TVP 2 z udziałem wśród wszystkich widzów wynoszącym 13,83 proc. (programy kabaretowe, “Panorama”), a trzecie – TVN (10,94 proc. głównie “Cofnij zegar” i “Wymiatacze”).

Wpływy reklamowe z premierowych odcinków serialu wyniosły 10 mln zł, dodatkowo przychody z niedzielnych powtórek serialu to 8,6 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Z danych telemetrycznych wynika, że „Ojca Mateusza” oglądały głównie kobiety, widzowie powyżej 45. roku życia, mieszkańcy wsi, małych i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym.

„Ojciec Mateusz” to polska wersja włoskiej produkcji „Don Matteo”. Serial opowiada o tytułowym ks. Mateuszu (w tej roli Artur Żmijewski), który rozwiązuje zagadki kryminalne. Szósty sezon produkcji TVP 1 ma pokazać jesienią br.


Widownia trzeciej serii „Ojca Mateusza” odcinek po odcinku

Premiery Wszyscy 4+ 16-49
Date AMR SHR % SHR %
03-03-2011 5 949 502 35,70% 29,29%
10-03-2011 5 738 615 35,20% 27,98%
17-03-2011 5 228 181 31,78% 26,02%
24-03-2011 5 125 029 31,89% 25,66%
31-03-2011 5 483 891 34,27% 27,26%
07-04-2011 5 087 175 31,91% 27,84%
14-04-2011 4 876 042 29,64% 22,76%
21-04-2011 4 508 578 31,74% 26,29%
28-04-2011 4 862 166 32,25% 25,47%
05-05-2011 5 067 478 33,65% 28,31%
12-05-2011 4 856 800 33,13% 27,59%
19-05-2011 4 040 371 28,92% 23,57%
26-05-2011 4 155 835 31,26% 24,88%
Średnia 4 999 705 32,48% 26,45%
 
Powtórki Wszyscy 4+ 16-49
Data AMR SHR % SHR %
06-03-2011 4 539 812 31,83% 24,42%
13-03-2011 4 468 349 33,69% 26,58%
20-03-2011 4 300 931 31,90% 25,40%
27-03-2011 4 178 308 33,27% 28,30%
03-04-2011 3 572 236 34,32% 27,81%
10-04-2011 3 654 205 29,33% 22,78%
17-04-2011 3 627 265 32,51% 23,75%
01-05-2011 3 387 839 29,72% 21,15%
08-05-2011 3 092 999 32,02% 25,86%
15-05-2011 3 274 668 28,15% 20,00%
22-05-2011 2 540 015 29,81% 22,47%
Średnia 3 700 325 31,57% 24,50%


 

Oglądalność serialu na tle konkurencji

Premiery Wszyscy 4+ 16-49
Stacja AMR SHR % SHR %
Ojciec Mateusz 4 999 705 32,48% 26,45%
TVN 2 768 653 17,99% 17,51%
TVP 2 1 851 863 12,03% 13,21%
Polsat 1 575 522 10,24% 12,94%
 
Powtórki Wszyscy 4+ 16-49
Stacja AMR SHR % SHR %
Ojciec Mateusz 3 700 325 31,57% 24,50%
TVP 2 1 620 577 13,83% 10,74%
TVN 1 282 147 10,94% 15,52%
Polsat 979 751 8,36% 10,23%


Profil widowni „Ojca Mateusza”

Profil TVP1 ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 39,42% 82
Kobiety 60,58% 117
Wiek  4-9 1,77% 30
 10-15 3,48% 51
16 - 19 1,99% 36
20 - 24 2,66% 34
25 - 29 3,07% 35
30 - 34 5,10% 62
35 - 39 6,96% 94
40 - 44 5,07% 79
45 - 49 8,23% 120
50 - 54 11,61% 144
55 - 59 10,92% 141
60+ 39,13% 194
Wlk. miasta Wieś 45,27% 116
< 50 tys. 24,21% 101
50-100 tys. 9,16% 107
100-200 tys. 5,93% 73
> 200 tys. 15,42% 77
Zawód Top management 6,55% 76
Pracownicy średniego szczebla 12,62% 84
Pracownicy fizyczni i rolnicy 17,93% 90
Emeryci 47,45% 185
Inni 15,45% 50
Wykształcenie Podstawowe 54,26% 120
Średnie 28,12% 95
Wyższe 12,37% 98
Inne 5,25% 41


 

Dołącz do dyskusji: “Ojciec Mateusz” zyskał 600 tys. widzów i zarobił 10 mln zł

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
immoderate
Przecież seriale TVP to żal i porażka... Czy ludzie są aż tak prości że wybierają tylko najbardziej prymitywna z form rozrywki?
0 0
odpowiedź
User
richie.rich
oto Polska wlasnie , ja sie pytam kto to oglada :-/ ech obrzydliwy katolicki kraj
0 0
odpowiedź
User
widz
Jakby Ojciec Mateusz leciał na TVN albo festiwal w Opolu to byście piali z zachwytu. To się już staje żenujące zwłaszcza, że TVN nigdy nie był dobry w serialach. Już Polsat ma si czym pochwalic, a TVN poza Brzydula i Niania nie moze sie niczym pochwalic zwasza wlasnzmi pomyslami
0 0
odpowiedź