Onet i WP najpopularniejszymi polskimi serwisami za granicą, Gazeta.pl i Interia przed Allegro (TOP 20)
Wśród polskich stron internetowych zdecydowanie największy ruch z zagranicy notują Onet.pl i WP.pl, a kolejne miejsca zajmują Gazeta.pl, Interia.pl i Allegro.pl. Duży spadek w skali roku zanotowało Chomikuj.pl, a anglojęzyczny Gamepressure.com prawie wszystkich odwiedzających ma spoza Polski.
W lipcu br. Onet.pl zanotował 6,8 mln cookies zagranicznych, które stanowiły 10,8 proc. w 62,69 mln wszystkich cookies wygenerowanych przez portal. Wynik WP.pl to 5,54 mln cookies zagranicznych stanowiące 10,4 proc. ogółu 53,22 mln cookies - pokazują dane z Megapanelu PBI/Gemius opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
W Megapanelu ruch z zagranicy mierzy się tylko na stronach z audytem site-centric, którym objętych jest większość czołowych polskich serwisów (z wyjątkiem m.in. NK.pl). Ta odwiedzalność jest określana na podstawie wskaźnika cookies, czyli liczby profili przeglądarek, na których wyświetlana jest dana strona. Oznacza to, że jeśli konkretny internauta odwiedza stronę na dwóch komputerach, na każdym korzystając do tego z dwóch przeglądarek, generuje cztery cookies (o ile w ciągu miesiąca ich nie kasuje w przeglądarce, bo jeśli to zrobi, jest liczony kolejny raz). W efekcie liczba cookies jest wielokrotnie wyższa od liczby użytkowników (real users).
Ponad dwa razy mniejszy ruch z zagranicy niż Onet zanotowały w lipcu Gazeta.pl, Interia.pl i Allegro.pl. Warto zauważyć, że o ile w przypadku portali horyzontalnych cookies zagraniczne stanowiły 10-11 proc. wszystkich cookie, to w przypadku Allegro - tylko 9,26 proc., a w przypadku innego serwisu e-commerce - porównywarki cenowej Ceneo.pl - 9,05 proc. natomiast serwis ogłoszeń lokalnych Olx.pl (należący do Grupy Allegro) przy 13,94 mln cookies ogółem miał zaledwie 744,9 tys. cookies zagranicznych (5,3 proc. udziału) i nie znalazł się w czołowej dwudziestce.
Za to na Gamepressure.com - anglojęzycznym serwisie Grupy Gry-online.pl - cookies zagraniczne stanowiły aż 97,5 proc. wszystkich cookies. W Polsce odwiedzalność witryny była tak niska, że nie została w ogóle określona liczba jej użytkowników.
W przypadku Blox.pl (platformy blogowej należącej do Grupy Gazeta.pl) udział cookies zagranicznych wyniósł 22 proc., w przypadku Chomikuj.pl - 17,2 proc., a w przypadku Wyborcza.pl - 14,2 proc.
Przeciętny użytkownik Onetu i WP wygenerował w lipcu br. 4,5 cookies (czyli odwiedził każdy z tych serwisów na tylu przeglądarkach, nie kasując plików cookies). Dla Interii ten wskaźnik wyniósł 3,67, dla Pudelka - 3,34, dla o2.pl - 3,29, a dla Gazeta.pl - 3,02.
Najpopularniejsze polskie serwisy za granicą w lipcu 2014 roku |
|||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
serwis |
cookies zagraniczne |
cookies ogółem |
udział cookies zagranicznych |
real users |
liczba cookies na real usera |
onet.pl |
6 796 502 |
62 686 382 |
10,84% |
13 921 120 |
4,50 |
wp.pl |
5 538 552 |
53 216 721 |
10,41% |
11 803 970 |
4,51 |
gazeta.pl |
3 394 413 |
30 493 282 |
11,13% |
10 083 345 |
3,02 |
interia.pl |
3 154 328 |
27 770 125 |
11,36% |
7 569 454 |
3,67 |
allegro.pl |
3 096 122 |
33 421 847 |
9,26% |
12 691 960 |
2,63 |
chomikuj.pl |
1 724 446 |
10 024 599 |
17,20% |
4 971 727 |
2,02 |
gamepressure.com |
1 670 092 |
1 712 142 |
97,54% |
- |
- |
tvn24.pl |
1 373 387 |
10 241 596 |
13,41% |
3 620 549 |
2,83 |
o2.pl |
1 219 284 |
11 848 902 |
10,29% |
3 596 288 |
3,29 |
blox.pl |
1 199 453 |
5 463 223 |
21,96% |
2 877 737 |
1,90 |
fakt.pl |
1 047 139 |
8 430 861 |
12,42% |
4 061 261 |
2,08 |
filmweb.pl |
1 025 589 |
9 075 049 |
11,30% |
4 377 987 |
2,07 |
otomoto.pl |
1 010 534 |
9 480 465 |
10,66% |
4 373 120 |
2,17 |
cda.pl |
1 004 440 |
7 632 100 |
13,16% |
4 073 168 |
1,87 |
pudelek.pl |
966 222 |
8 079 997 |
11,96% |
2 417 958 |
3,34 |
ceneo.pl |
877 126 |
9 689 596 |
9,05% |
5 689 822 |
1,70 |
wyborcza.pl |
877 067 |
6 191 670 |
14,17% |
2 821 476 |
2,19 |
nocoty.pl |
856 149 |
8 041 128 |
10,65% |
3 465 829 |
2,32 |
sport.pl |
853 457 |
6 669 689 |
12,80% |
2 567 314 |
2,60 |
vod.pl |
771 693 |
7 414 817 |
10,41% |
3 850 789 |
1,93 |
W skali roku wszystkie cztery czołowe portale procentowo więcej zyskały cookies zagranicznych niż wszystkich. I tak Onet.pl zanotował o 1,15 mln cookies zagranicznych i 2,23 mln wszystkich więcej (to wzrosty o 20,4 i 3,7 proc.), WP.pl - o 720,6 tys. zagranicznych i 3,86 mln wszystkich (14,9 i 7,8 proc. w górę), Gazeta.pl - o 345,3 tys. i 2,24 mln (11,3 i 7,9 proc. w górę), a Interia.pl - 518 tys. i 2,98 mln (19,6 i 12 proc. w górę).
Allegro.pl przy niecałym milionie cookies mniej (spadek o 2,9 proc.) miało 140,5 tys. cookies z zagranicy więcej niż przed rokiem (4,7 proc. w górę). Natomiast Chomikuj.pl straciło rok do roku aż 3,72 mln cookies i 2,13 mln cookies zagranicznych (to spadki o 27,1 i 55,3 proc.).
Procentowo ogromny wzrost osiągnęło Cda.pl - o 4,39 mln cookies i 725,6 tys. cookies zagranicznych (czyli o 135,7 i 260,2 proc.). Z kolei Fakt.pl zyskał 3,28 mln cookies i 442,2 tys. cookies z zagranicy (to wzrosty o 63,7 i 73,1 proc.).
Wyraźnie wyższe wyniki niż rok wcześniej (o kilkanaście-kilkadziesiąt procent) zanotowały również TVN24.pl, Ceneo.pl, Nocoty.pl i Sport.pl.
Najpopularniejsze polskie serwisy za granicą rok po roku |
||||||
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
serwis |
lipiec 2014 |
lipiec 2013 |
||||
cookies zagraniczne |
cookies ogółem |
udział |
cookies zagraniczne |
cookies ogółem |
udział |
|
onet.pl |
6 796 502 |
62 686 382 |
10,84% |
5 646 458 |
60 459 090 |
9,34% |
wp.pl |
5 538 552 |
53 216 721 |
10,41% |
4 817 920 |
49 352 172 |
9,76% |
gazeta.pl |
3 394 413 |
30 493 282 |
11,13% |
3 049 065 |
28 253 072 |
10,79% |
interia.pl |
3 154 328 |
27 770 125 |
11,36% |
2 636 359 |
24 785 392 |
10,64% |
allegro.pl |
3 096 122 |
33 421 847 |
9,26% |
2 955 642 |
34 421 725 |
8,59% |
chomikuj.pl |
1 724 446 |
10 024 599 |
17,20% |
3 855 830 |
13 750 090 |
28,04% |
gamepressure.com |
1 670 092 |
1 712 142 |
97,54% |
1 539 202 |
1 568 212 |
98,15% |
tvn24.pl |
1 373 387 |
10 241 596 |
13,41% |
987 273 |
8 346 530 |
11,83% |
o2.pl |
1 219 284 |
11 848 902 |
10,29% |
1 081 091 |
11 853 462 |
9,12% |
blox.pl |
1 199 453 |
5 463 223 |
21,96% |
849 651 |
5 244 779 |
16,20% |
fakt.pl |
1 047 139 |
8 430 861 |
12,42% |
604 937 |
5 150 800 |
11,74% |
filmweb.pl |
1 025 589 |
9 075 049 |
11,30% |
882 174 |
8 704 653 |
10,13% |
otomoto.pl |
1 010 534 |
9 480 465 |
10,66% |
773 135 |
8 892 836 |
8,69% |
cda.pl |
1 004 440 |
7 632 100 |
13,16% |
278 823 |
3 237 738 |
8,61% |
pudelek.pl |
966 222 |
8 079 997 |
11,96% |
863 917 |
7 919 528 |
10,91% |
ceneo.pl |
877 126 |
9 689 596 |
9,05% |
626 260 |
8 108 428 |
7,72% |
wyborcza.pl |
877 067 |
6 191 670 |
14,17% |
607 875 |
4 612 880 |
13,18% |
nocoty.pl |
856 149 |
8 041 128 |
10,65% |
654 592 |
6 373 569 |
10,27% |
sport.pl |
853 457 |
6 669 689 |
12,80% |
662 716 |
5 336 654 |
12,42% |
vod.pl |
771 693 |
7 414 817 |
10,41% |
670 928 |
6 808 722 |
9,85% |
Dołącz do dyskusji: Onet i WP najpopularniejszymi polskimi serwisami za granicą, Gazeta.pl i Interia przed Allegro (TOP 20)