SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Onet i Gazeta.pl promują się wzajemnie na stronach głównych

Na stronie głównej Gazeta.pl zaczęto publikować pojedyncze grafiki odsyłające do treści Grupy Onet, a na stronie głównej Onetu - linki do Gazeta.pl. Wydawcy zaznaczają, że to współpraca testowa.

W ostatnich dniach na stronie głównej Gazeta.pl zaczęły pojawiać się grafiki z tytułami odsyłające do różnych treści w serwisach Grupy Onet. W czwartek zauważyliśmy cztery takie linki w różnych częściach strony.

Odsyłają one do serwisów Sport.onet.pl, Kobieta.onet.pl, Business Insider Polska i VoD.pl. Każdy ma postać sporej grafiki, nie znaleźliśmy odnośników do Onetu w bocznej kolumnie z linkami tekstowymi.

Dlaczego publikowane są odnośniki do konkurencyjnego portalu? - Gazeta.pl cały czas rozwija swoją ofertę dla użytkowników i w związku z tym testuje różne rozwiązania, pozwalające udostępniać internautom wysokiej jakości treści. W ramach takich właśnie testów na stronach głównych Gazeta.pl i Onet.pl wzajemnie promowane są treści wartościowe z punktu widzenia użytkowników i zgodne ze strategiami biznesowymi obu portali - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Siuzdak, dyrektor ds. wzrostu biznesu contentowego w Gazeta.pl.

Onet: zamieszczamy też linki do serwisów „Rzeczpospolitej” i Radia ZET

Na stronie głównej Onetu znaleźliśmy dwa linki graficzne do Grupy Gazeta.pl. Oba umieszczono w sekcji „Oferty i inspiracje”, odsyłają do tekstów w serwisach Avanti.pl i Ladnydom.pl.

- Onet.pl i Gazeta.pl w ramach testów wzajemnie promują wartościowy dla użytkowników kontent, który jest zgodny ze strategiami biznesowymi obu portali. Zresztą w przypadku Onetu taka współpraca z innymi mediami nie jest niczym nowym - mówi nam Paweł Jurek, dyrektor zarządzający segmentem Onet.

Jurek zwraca uwagę, że w sekcji Wiadomości na Onecie już od dwóch lat działa rubryka „Media mówią”. Publikowanej są w niej m.in. linki do serwisów „Rzeczpospolitej”, Radia ZET i „Gazety Wyborczej”.

- Jesteśmy także otwarci na innych partnerów i pomysły wszędzie tam, gdzie jest to biznesowo i kontentowo interesujące dla obu stron. Uważamy za dużą wartość szukanie możliwości współpracy i budowania zaufania na rynku polskich mediów cyfrowych, zamiast okopywania się i patrzenia na konkurentów tylko przez pryzmat Gemiusa - dodaje Paweł Jurek.

Wydawcy nie podają dalszych szczegółów współpracy. Nie wiadomo, czy ma ona charakter stricte barterowy, czy też jedna z firm płaci drugiej.

Onet.pl jest zdecydowanie popularniejszym i bardziej rozbudowanym portalem niż Gazeta.pl (do Grupy Onet należą też m.in. serwis VoD, lokalizacyjny i randkowy, których nie ma Grupa Gazeta.pl.). W kwietniu br. Onet miał 17,07 mln realnych użytkowników i 1,54 mld odsłon, a Gazeta.pl - 9,41 mln użytkowników i 240,3 mln odsłon (wszystkie dane o odwiedzalności pochodzą z badania Gemius/PBI).

Jak to wygląda w przypadku stron głównych obu portali? W styczniu br. ta Onetu zanotowała 11,75 mln użytkowników i 555,9 mln odsłon, a ta Gazeta.pl - 3,13 mln użytkowników i 111,5 mln odsłon.

Grupa Onet-RAS Polska rywalizuje na zasięg z Wirtualną Polską

Od ponad czterech lat, po fuzji o2 z Wirtualną Polską, Grupa Onet-RAS Polska walczy z tą firmą o miano lidera zasięgowego wśród krajowych wydawców internetowych. Już w czerwcu 2014 roku obaj wydawcy promowali się jako lider naszego rynku internetowego, każdy podawał w reklamach te statystyki z Megapanelu (obecnie badania Gemius/PBI), w których wyprzedza konkurenta.

W kolejnych latach Wirtualna Polska przejęła szereg witryn, głównie z branży e-commerce, ale także tych z treściami (m.in. Money.pl, Dobreprogramy.pl i ABCzdrowie.pl). Grupa Onet-RAS Polska zrealizowała zdecydowanie mniej akwizycji.

W kwietniu br. Wirtualna Polska pierwszy raz od ponad trzech lat wyprzedziła Grupę Onet-RAS Polska pod względem łącznego zasięgu, natomiast portal WP.pl nadal ma wyraźnie mniej użytkowników od Onetu.

Dotychczas wydawcy czterech największy portalów treściowych (Onetu, WP, Interii i Gazeta.pl) prawie w ogóle nie współpracowali ze sobą w zakresie promocji treści. Stawiają na promowanie własnych serwisów tematycznych, także tych związanych z tytułami prasowymi (robią to Onet i Gazeta.pl) i stacjami radiowymi (Interia i Gazeta.pl) ze swoich grup kapitałowych.

Za to jesienią ub.r. Grupa Onet-RAS Polska podjęła współpracę z TVN i Playerem, w ramach której na VoD.pl trafiły produkcje z platform Player i Ipla. Wydaje się, że to odpowiedź na dwie zmiany rynkowe: wycofanie przez Telewizję Polską jej produkcji z serwisów zewnętrznych oraz rosnącą popularność Netflixa i ShowMaxa.

Dołącz do dyskusji: Onet i Gazeta.pl promują się wzajemnie na stronach głównych

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jagoda
Jedni i drudzy siebie warci. O ile Onet jeszcze stwarza pozory dziennikarstwa bezstronnego mimo Kuźniara na pokładzie to przenikając się z Agorą jeszcze bardziej daje czytelnikom znać, że jemu już też "nie jest wszystko jedno"..
0 0
odpowiedź
User
Lanserka
Promują?? Padłam ze śmiechu 😀 przecież to kpina i jawne szukanie klików za wszelką cenę. Onet czuje ze z WP sam nie wygra.
0 0
odpowiedź
User
Asad
Biorąc pod uwagę rozwój Onetu w ostatnich trzech latach to raczej poniżenie dla tego portalu, że promuje dziennikarstwo parówek
0 0
odpowiedź