SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Orange Polska z ofertą hurtową dla mniejszych operatorów. Mogą budować usługi komórkowe w modelu MVNO

Orange Polska wprowadził do swojej oferty hurtowej usługi dla MVNO. Dla średnich i małych operatorów to szansa, by budować własne oferty konwergentne poprzez łączenie usług stacjonarnych z mobilnymi. Z kolei dla Orange Polska, rozwój współpracy międzyoperatorskiej ma pozwalać efektywniej wykorzystywać potencjał infrastruktury telekomu.

Zapowiadając nową ofertę Orange Polska zaznacza, że jest to ważny filar realizowanej od ubiegłego roku strategii .Grow. Lokalni dostawcy usług internetowych coraz częściej chcą próbować swoich sił na rynku telefonii komórkowej.

Według Orange dotychczas współpraca z dużymi operatorami wymagała jednak często sporych nakładów finansowych i czasochłonnego wdrożenia. Telekom przygotował więc dla swoich hurtowych klientów model MVNO, który umożliwia proste rozpoczęcie działalności mobilnej. Oferta operatora ma stanowić komplet rozwiązań potrzebnych do szybkiego zbudowania wirtualnej sieci: bezpośredni dostęp do infrastruktury mobilnej Orange oraz intuicyjna platforma do zarządzania usługami i obsługi klienta.

Szybka ścieżka do usług komórkowych

– Prezentując naszą strategię .Grow zapowiedzieliśmy nowe otwarcie na rynek hurtowy, również w części mobilnej, by mocniej wykorzystać potencjał naszej sieci. Dziś jesteśmy gotowi z ofertą dla wirtualnych operatorów. To najprostszy i najbardziej przyjazny model MVNO na rynku – zapewnia w komunikacie Maciej Nowohoński, członek zarządu Orange ds. rynku hurtowego. – Operator otrzymuje bezpośredni dostęp do naszej infrastruktury radiowej i szkieletowej przez platformę do zarządzania swoją siecią komórkową, a także karty SIM. Pozwala to m.in. przyspieszyć uruchomienie sprzedaży jego usług mobilnych.

Według operatora, w ciągu dwóch tygodni od podpisania umowy Orange przekazuje MVNO gotowe do aktywacji karty SIM oraz skonfigurowaną do jego potrzeb platformę MVNE (Mobile Virtual Network Enabler) do zarządzania usługami. Od tego momentu operator może świadczyć usługi mobilne, wykorzystując zasięg i infrastrukturę sieci Orange. .

Sercem wirtualnej sieci jest platforma, za pomocą której operator zarządza procesami oraz prowadzi obsługę klienta. Orange udostępnia ją za darmo. Dzięki temu ISP nie musi korzystać z płatnych usług firm posiadających tego typu rozwiązania informatyczne. Nie ponosi też kosztów stworzenia własnego systemu.

Czytaj także: T-Mobile i Orange wyłączają sieci 3G. Co zrobią Plus i Play?

Przejrzyste płatności

Dostęp do platformy możliwy jest za pomocą interfejsu z poziomu przeglądarki internetowej lub poprzez API bezpośrednio w środowisku operatora MVNO (np. CRM). Rozwiązanie posiada funkcje niezbędne do prowadzenia wirtualnej sieci. Pozwala m.in. na aktywowanie kart SIM, zarządzanie usługami dodatkowymi dla abonentów oraz dostęp do bilingów klientów.

Zgodnie z zapowiedziami, wirtualny operator może wybrać najkorzystniejszy dla siebie model współpracy, uzależniony od sposobu rozliczeń. Orange oferuje dwa rozwiązania.

  • Pierwsze – pakietowe – polega na zakupie w cenie hurtowej abonamentów komórkowych i późniejszej ich odsprzedaży. Do wyboru jest kilka planów telefonicznych – z nielimitowanymi rozmowami, SMS-ami i MMS-ami – oraz internetowych. Duży wybór opcji oraz dostęp do 5G w standardzie pozwala wirtualnemu operatorowi na zbudowanie atrakcyjnej oferty detalicznej i dostosowanie jej do potrzeb swoich klientów.
  • Drugi sposób rozliczeń – PAYG (pay as you go) – skierowany jest przede wszystkim do operatorów, którzy mają już doświadczenie na rynku mobilnym i znają potrzeby swoich klientów. Opłaty pobierane są wyłącznie za aktywne karty SIM i faktyczne jednostkowe zużycie każdej usługi (np. transmisji danych liczonej w GB, usług głosowych za minutę połączenia oraz SMS i MMS za sztukę).

Oferta Orange ma pozwalać na świadczenie usług mobilnych niezależnie od możliwości technicznych operatora. Całą infrastrukturę – sieć radiową i szkieletową, a wraz z nimi zasięg i parametry techniczne – oraz elementy składowe (m.in. karty SIM) zapewnia Orange.

MVNO od początku może zatem skoncentrować się na aktywności marketingowo-sprzedażowej i obsłudze swoich klientów. Usługa MVNO od Orange to rozwiązanie, budowane zgodnie z certyfikatem ISO 27001 i przy wsparciu technicznym CERT Orange Polska, który na bieżąco monitoruje działanie wirtualnej sieci. Platforma posiada także nowoczesne zabezpieczenia w zakresie ochrony danych osobowych klientów.

Przed podpisaniem umowy operator MVNO ma on możliwość przetestowania rozwiązania. W ramach 14-dniowego okresu próbnego otrzymuje indywidualny dostęp do platformy MVNE oraz testowe karty SIM. Może więc sprawdzić, jak usługa Orange działa w praktyce, jak aktywowane są karty i w jaki sposób zarządza się usługami na platformie.

Czytaj także: Światłowód hitem Orange Polska, firma zyskała przez kwartał 506 tys. kart SIM. Koszty energii biją w rentowność

Dołącz do dyskusji: Orange Polska z ofertą hurtową dla mniejszych operatorów. Mogą budować usługi komórkowe w modelu MVNO

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl