Pisma młodzieżowe dalej tracą. „Bravo”, „Fun Club” i „Bravo Girl” o ponad 50 proc. w dół
W styczniu 2016 roku wszystkie pisma młodzieżowe zanotowały duże spadki sprzedaży ogółem. Najwięcej stracił dwutygodnik „Bravo”, który pozostał jednak zdecydowanym liderem zestawienia.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem będącego liderem zestawienia dwutygodnika „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) w styczniu 2016 roku wyniosła 34 834 egz. W porównaniu do analogicznego miesiąca 2015 roku pismo to zanotowało największy spadek w zestawieniu, wynoszący 56,93 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą pozycję zajął magazyn „Fun Club” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 54,75 proc. do poziomu 17 211 egz.
Na ostatnią lokatę podium (z miejsca czwartego) awansował, również wydawany przez Wydawnictwo Bauer, miesięcznik „Twist”. Jego wynik zmalał jednak o 27,12 proc. do 16 221 egz.
Natomiast na czwarte miejsce spadł miesięcznik „Bravo Girl” (Wydawnictwo Bauer). Sprzedaż ogółem tego magazynu zmalała w ciągu roku o 50,71 proc. i wyniosła 13 923 egz.
Warto dodać, że wszystkie tytuły w tym segmencie w styczniu 2016 roku sprzedały się w liczbie 82 189 egz., o 51,49 proc. mniejszej niż w styczniu 2015 roku.
ZKDP |
styczeń |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Bravo |
102 462 |
34 834 |
34 834 |
139 974 |
80 879 |
80 879 |
Fun Club |
50 008 |
17 211 |
17 211 |
84 917 |
38 037 |
38 037 |
Twist |
55 020 |
16 221 |
16 221 |
64 948 |
22 258 |
22 258 |
Bravo Girl |
49 998 |
13 923 |
13 923 |
64 960 |
28 248 |
28 248 |
W styczniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca wszystkie pisma młodzieżowe odnotowały wzrosty sprzedaży ogółem, a najwięcej w tym ujęciu zyskał „Fun Club” - było to 28,50 proc.
ZKDP |
miesiąc |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
styczeń 2016 |
grudzień 2015 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Bravo |
102 462 |
34 834 |
34 834 |
91 643 |
32 649 |
32 649 |
Fun Club |
50 008 |
17 211 |
17 211 |
54 993 |
13 394 |
13 394 |
Twist |
55 020 |
16 221 |
16 221 |
60 001 |
12 814 |
12 814 |
Bravo Girl |
49 998 |
13 923 |
13 923 |
51 984 |
11 362 |
11 362 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Pisma młodzieżowe dalej tracą. „Bravo”, „Fun Club” i „Bravo Girl” o ponad 50 proc. w dół