Platforma Mediowa Point Group chce pozyskać 57 mln zł
Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła wczoraj prospekt emisyjny Platformy Mediowej Point Group, związany z publiczną ofertą 22,9 mln akcji serii E. Spółka chce pozyskać w ofercie publicznej ok. 57 mln zł, które przeznaczy na dalszy rozwój przedsięwzięć w obszarach mediów, komunikacji, nowych technologii oraz działalności marketingowej.
Do objęcia jednej akcji nowej emisji uprawniać będą cztery posiadane prawa poboru. Cena emisyjna akcji spółki wyniesie 2,5 zł za walor, a oferującym jest Dom Maklerski IDMSA.
- W ciągu ostatnich dwóch lat pięciokrotnie zwiększyliśmy zysk netto - do kwoty ponad 5 mln zł. Aby utrzymać tak szybkie tempo rozwoju, konieczne są dalsze inwestycje w kluczowe dla firmy sektory, uwzględniające zarówno kolejne akwizycje, jak i rozwój organiczny - mówi Michał M. Lisiecki, prezes zarządu PMPG S.A.
- Nasza strategia opiera się na maksymalnym wykorzystaniu posiadanych marek medialnych i wprowadzaniu ich na nowe pola eksploatacji - kolejne kanały komunikacji z odbiorcą. Przykładem jest marka Machina, którą z sukcesem rozszerzamy na nowe tytuły prasowe związane z innymi aspektami kultury popularnej - w 2007 r. do czytelników trafiły tytuły "Modne Miasta by Machina" oraz "Machina DESIGN". W 2008 r. planowany jest debiut "Machiny Sportlife". Funkcjonują też dwa formaty programów radiowych Machina, a w niedługim czasie zamierzamy uruchomić także telewizję Machina - dodaje Lisiecki.
Jednocześnie Platforma Mediowa Point Group aktywnie rozwija
swoja działalność w sektorze nowych mediów. Grupa zarządza
kilkunastoma serwisami internetowymi, m.in. wortalem korba.pl -
jednym z największych serwisów dla młodzieży, wortalem
dystrybuującym treści multimedialne na telefony komórkowe oraz
pierwszym polskim sportowym portalem społecznościowym Sport24.pl.
Digitalizacja posiadanych zasobów miesięczników "Film" i "Machina",
wzbogaci ofertę firmy w obszarze nowych mediów.
- Poprzez rozszerzanie oferty dywersyfikujemy przychody spółki, a
dzięki uzupełnianiu się działań firm wchodzących w skład Grupy
wykorzystujemy efekty synergii - podkreśla Michał M. Lisiecki.
Na koniec 2007 roku przychody netto spółki wyniosły 45,3 mln zł, co w stosunku do 2006 roku stanowi blisko 50-proc wzrost. Natomiast w porównaniu do 2005 roku zysk netto wzrósł ponad pięciokrotnie i osiągnął poziom 5,1 mln zł, a rentowność netto sięgnęła 11,3 proc. Na lata 2008 - 2009 spółka prognozuje znaczny wzrost wyniku finansowego brutto. W 2008 roku ma on wynieść blisko 8,9 mln zł, zaś w 2009 roku 30,2 mln zł. W 2008 roku spółka ma osiągnąć przychody ze sprzedaży na poziomie 76,9 mln zł, natomiast w roku kolejnym mają one wynieść już 116,4 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Platforma Mediowa Point Group chce pozyskać 57 mln zł