Polsat Biznes powalczy o widza, nie tylko branżowego
Nowe studio, oprawa i grafika, a także logo i oferta programowa. Od 18 lutego biznesowy kanał Polsatu – TV Biznes zmieni nazwę na Polsat Biznes. Jak zapewnia jego kierownictwo, w 70 procentach Polsat Biznes będzie nowym kanałem. Stacja chce znacząco poprawić oglądalność. Daje sobie na to dwa lata.
– Oczekujemy wzrostu udziału w rynku do poziomu 0,1-0,2 proc., co już będzie dość wysoko pozycjonować stację – mówi Henryk Sobierajski, szef kanału Polsat Biznes. – Założenia teoretyczne są na dwa lata, ale myślę, że praktycznie uda się to w tym roku zrealizować.
Jak podkreśla kierownictwo stacji, taki wynik będzie możliwy dzięki skierowaniu oferty programowej do każdego, kto jest zainteresowany procesami zachodzącymi w gospodarce, a nie tylko do finansistów, inwestorów czy maklerów giełdowych.
Podstawą kanału mają być newsy gospodarcze z kraju i ze świata oraz informacje z warszawskiej giełdy. Ale w nowej odsłonie Polsat Biznes równie mocno postawi na inne programy.
– Chcemy zaproponować bardzo silne "Biznes Informacje", bardzo silne newsy biznesowe plus silna publicystyka, komentująca wiele wydarzeń, nie tylko w skali makroekonomicznej, ale również mikro, oraz weekendowe, lifestyle'owe, ciekawe magazyny gwarantują ten wynik – zapewnia Henryk Sobierajski.
Polsat Biznes liczy przede wszystkim na zdobycie nowej widowni. Jednak nie zamierza konkurować ze stacją TVN CNBC.
– To nie jest dla mnie odnośnik. Ja chcę zdobyć określonego widza. Taką mam filozofię tworzenia produktów informacyjnych, publicystycznych, że nie trzeba komuś czegoś zabierać, tylko stworzyć coś takiego, żeby ludzie chcieli oglądać – mówi Sobierajski.
Szef stacji jest jednocześnie przekonany, że jest miejsce na polskim rynku medialnym na taki odświeżony kanał biznesowy.
– Biznesowy, ale z odniesieniem również makroekonomii do mikro. Mamy czasy gospodarczo niespokojne i zwykli ludzie również interesują się pewnymi mechanizmami. Chcemy to w sposób czytelny im przedstawiać – mówi Henryk Sobierajski.
Według danych Nielsen Audience Measurement (dla portalu Wirtualnemedia.pl) w grudniu 2012 roku TV Biznes zanotowała wzrost średniej oglądalności o ponad 130 proc. – do 2,9 tys. widzów, a jej udział w rynku wyniósł 0,04 proc. Tyle samo, co konkurencyjnej stacji ekonomicznej. Jednak w tym samym czasie TVN CNBC oglądało średnio 21 proc. widzów mniej (2,7 tys. osób).
TV Biznes powstała w 2004 roku. Był to pierwszy polskojęzyczny kanał poświęcony zagadnieniom gospodarczym. Redakcja znajdowała się w Poznaniu. Trzy lata później TV Biznes kupiła Grupa Polsat. W październiku 2010 roku siedziba stacji została przeniesiona do Warszawy.
Dołącz do dyskusji: Polsat Biznes powalczy o widza, nie tylko branżowego