Polsat liderem wpływów reklamowych w I kwartale. TVN z dużym spadkiem
Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną w najpopularniejszych stacjach w I kwartale br. były o 7,3 proc. niższe niż rok wcześniej. Kanałem, który zanotował największe wpływy z reklam, był Polsat. Najwięcej stracił zaś TVN.
W I kwartale br. cennikowe przychody reklamowe Polsatu wyniosły 668 mln zł i były o 3,39 proc. niższe niż rok wcześniej - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.
Polsatowi udało się jednak awansować z pozycji drugiej na pierwszą, bo zajmujący w ub.r. miejsce lidera TVN zanotował największy w top 10 spadek. Jego wpływy zmalały aż o 28,4 proc. i wyniosły ostatecznie 594 mln zł. Kanał ten spadł na miejsce drugie.
Najmniej wśród tzw. „wielkiej czwórki” straciła TVP1, której cennikowe wpływy zmalały o 0,48 proc. i wyniosły 419 mln zł, co pozwoliło publicznemu kanałowi na utrzymanie się na ostatnim miejscu podium. Czwarta lokata należała do TVP2 z wynikiem 348 mln zł i spadkiem o 2,4 proc.
Piąte miejsce zajął kanał informacyjny TVN24. Jego wpływy poszły do góry o 32,9 proc. i wyniosły 101 mln zł. Jednak zdecydowanie największy wzrost w zestawieniu zanotowała będąca na ósmej inna stacja Grupy TVN - naziemna telewizja TVN7. W I kwartale br. reklamy przyniosły jej na papierze 88,6 mln zł, aż o 43,59 proc. więcej niż rok wcześniej.
Wzrosty w pierwszej dziesiątce odnotowały jeszcze Discovery Channel (o 5,77 proc.), TV4 (o 6,69 proc.) i TV Puls (o 14,27 proc.), natomiast spadek poza kanałami z tzw. „wielkiej czwórki” dotyczył też AXN (- 6,7 proc.).
Łącznie cennikowe wydatki na reklamę w 10 czołowych kanałach w pierwszych trzech miesiącach tego roku wyniosły 2,569 mld zł, czyli o 7,33 proc. mniej niż w I kwartale ub.r.
>>> TVP1 liderem oglądalności w I kwartale, zyskała tylko TV Puls
Cennikowe wpływy reklamowe stacji telewizyjnych |
||
Stacja |
I kwartał 2013 |
I kwartał 2014 |
Polsat |
691 558 480 |
668 086 940 |
TVN |
829 760 515 |
594 315 525 |
TVP1 |
420 923 880 |
418 898 697 |
TVP2 |
356 078 623 |
347 512 410 |
TVN24 |
75 740 059 |
100 660 495 |
Discovery |
93 292 425 |
98 678 383 |
AXN |
95 632 140 |
89 850 424 |
TVN7 |
61 685 763 |
88 577 826 |
TV4 |
80 431 503 |
85 814 230 |
TV Puls |
66 771 612 |
76 297 063 |
razem |
2 771 875 000 |
2 568 691 993 |
Dołącz do dyskusji: Polsat liderem wpływów reklamowych w I kwartale. TVN z dużym spadkiem