Polsat zwiększył przewagę nad TVN pod względem wpływów reklamowych. Aflofarm z największymi wydatkami
Liderem pod względem wpływów reklamowych w pierwszym kwartale br. był Polsat, który zwiększył przewagę nad TVN. Z kolei najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm.
W I kwartale 2016 roku najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 754,02 mln zł, odnotował Polsat. Jego przychody były o 10,17 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zmniejszyły się o 1,63 proc. do 594 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (377,12 mln zł; wzrost o 19,01 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (272,38 mln zł; do góry o 6,11 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 157,60 mln zł i wzrostem o 27,54 proc. - największym w pierwszej dziesiątce zestawienia.
Z kolei największy spadek w top 10 odnotował AXN - było to 8,21 proc. do 93,85 mln zł.
Stacja |
Wpływy stacji (w zł) |
|
I kwartał 2015 |
I kwartał 2016 |
|
Polsat |
684 390 345 |
754 022 255 |
TVN |
603 831 955 |
594 000 520 |
TVP1 |
316 873 208 |
377 123 823 |
TVP2 |
256 699 555 |
272 382 668 |
TV4 |
123 567 390 |
157 596 038 |
TVN24 |
109 741 609 |
133 070 287 |
TVN7 |
95 873 024 |
101 869 739 |
TV PULS |
96 937 307 |
94 722 895 |
AXN |
102 245 474 |
93 846 637 |
Stopklatka |
76 241 275 |
92 369 385 |
Najwięcej na reklamę w telewizji w I kwartale br. wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 20,93 proc. do 321,91 mln zł. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (165,30 mln zł; do góry o 17,57 proc.) i Polpharma (145,63 mln zł; do góry o 68,89 proc.).
Korporacja |
Wydatki (w zł) |
|
I kwartał 2015 |
I kwartał 2016 |
|
AFLOFARM |
407 099 634 |
321 908 826 |
NESTLE |
140 588 457 |
165 296 592 |
US PHARMACIA INC. |
86 230 380 |
145 634 282 |
UNILEVER |
106 512 496 |
134 985 644 |
POLPHARMA |
73 439 772 |
112 182 032 |
PROCTER & GAMBLE |
81 115 352 |
91 945 609 |
FERRERO |
74 389 659 |
90 464 382 |
T-MOBILE POLSKA SA |
44 235 505 |
88 200 574 |
PEPSICO |
63 934 526 |
80 943 422 |
NOVARTIS |
50 835 989 |
77 417 715 |
Dodajmy, że w I kwartale 2016 roku cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 5,18 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 8,84 proc.
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.
Dołącz do dyskusji: Polsat zwiększył przewagę nad TVN pod względem wpływów reklamowych. Aflofarm z największymi wydatkami
Była w przeszłości platforma N i zadłużyła się, następnie doszło do fuzji N z Cyfrą + (Groupe Canal+ France) i mamy NC+ która traci abonentów na rzecz Polsatu Cyfrowego.
Brawo Polsat Cyfrowy !!! :P