Polscy internauci stają się prosumentami
Ponad połowa internautów sugeruje się opiniami innych użytkowników sieci podejmując decyzję zakupową - wynika z badania Gemius SA. Największy wpływ na decyzję mają komentarze na aukcjach oraz opinie w sklepach internetowych.
Aż 82% internautów spotkało się z opiniami innych użytkowników na temat marek, produktów i usług, które kupili lub o których słyszeli. Głównym źródłem tych informacji są opinie na aukcjach i w sklepach internetowych. Wyprzedzają one porównywarki cen, a pozostawiają w tyle fora i listy dyskusyjne, portale społecznościowe czy blogi.
O roli opinii innych użytkowników w procesie zakupowym stanowi fakt, że 67% internautów trafia na nie w momencie planowania zakupu. Ponad połowa badanych uznała, że informacje te są pomocne w podjęciu decyzji zakupowej.
Badanie zostało przeprowadzone między 4 a 10 grudnia na reprezentatywnej grupie 1500 internautów powyżej 14. roku życia.
Dołącz do dyskusji: Polscy internauci stają się prosumentami